Hardware (deels) flikkerend beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiemorgen. Ik heb een (reserve)desktop PC, een Packard Bell. Die vertoont sinds kort een deels flikkerend beeld.
Maar alleen in het scherm dat opkomt als je wat wilt opzoeken en voornamelijk als ik de muis beweeg ?!
Een andere muis geprobeerd, het flikkeren blijft...
Het moederbord is een MSI GF615M-P3 (MS-7597).
Video is onboard nForce 6150SE, 64 Mb.
Ik dacht het op te kunnen lossen door het plaatsen van een extra videokaart, maar daar wijzigt het niet van.
Het ligt zeker niet aan mijn monitor omdat ik die ook gebruik voor mijn eigen desktop (Medion) en daar doet dat verschijnsel zich nooit voor.
Zie bijgevoegd filmpje
Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft hoe ik dit opgelost kan krijgen.
Bedankt alvast !
 

Bijlagen

  • Flikkerend scherm.mp4
    23.9 MB
Hallo Lange Pier. Ja, de monitor was eerst verbonden met de VGA aansluiting van het moederbord en na plaatsen van de videokaart uiteraard op de VGA aansluiting van die videokaart (Asus EAX 1605 Silent 512 Mb).
 
HDMI en DVI niet mogelijk inderdaad. Dezelfde VGA kabel gebruik ik ook voor een oudere desktop met Windows XP voor progs die niet op W10 draaien, dan geen enkel probleem, dus m.i. ligt het ook niet aan de kabel.
 
kijk is in je bios naar optie om beeldkaart als eerste op te starten:

PEG = IGPU, the 16x slot attached to the CPU's root complex
PCIe = Discrete GPU, lot attached to the PCH.
Auto = what ever is connected to your Monitor with PCIe first when both is plugged it.
First device found attached to a monitor
CPU Graphics = Obvious
 
Ik kan er op het moment niets meer mee omdat ik de desktop naar een bevriende reparateur heb gebracht. Als die het ook niet kan vinden zal ik de laatste aanbevelingen nog proberen. Iedereen bedankt voor het meedenken !
 
Als je goed kijkt op het filmpje zie je dat het niet het scherm is dat flikkert... maar een deel van het op dat ogenblik actieve venster uit Windows. Kans is dus klein dat er iets scheelt met grafische kaart of met de hardware.

Driver-problemen kunnen natuurlijk altijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan