Windows 10 Audio stopt bij reactivering van het beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn energiebeheer staat op “Beeldscherm uitschakelen na 10 minuten”. Verder luister ik veel naar podcasts.

Als een podcast half of driekwart voorbij is en ik druk een toets, zodat het beeldscherm weer aan gaat, begint de audio weer bij 0:00.
Of een bestand dat uit staat begint dan juist af te spelen.
Kortom: altijd het omgekeerde van wat je zou willen.

Waarom gebeurt dit en hoe kom ik er van af?

Als ik in het systeemvak klik op “VLC Media Player naar de taakbalk verbergen”, wat dat ook moge betekenen, is het probleem weg, maar ik denk daar vaak niet aan.
 
Bij mij gaat mijn beeldscherm nooit uit, mijn harde schijf ook nooit. Ik vind dit vervelend. Kom ik bv na een paar uur terug, dan is mijn scherm nog steeds gewoon aan, mijn HDD is ook nog steeds gewoon actief. Slaapstanden en van die toestanden , ik moet daar niets van weten, als ik het op voorhand weet dat ik lang ga weg zijn. Dan sluit ik gewoon mijn laptop uit.
 
Hallo Skippy, Hallo cve,

Geen notificaties ontvangen, ondanks “Volgen”. Daardoor zie ik nu pas jullie reacties.

Ik wilde juist toevoegen dat “VLC Media Player naar de taakbalk verbergen” nu ook niet meer helpt.

‘Extra / Voorkeuren’ heb ik niet kunnen vinden bij de Windows instellingen. Hoe vind ik het alsnog?

Ik schakel mijn beeldscherm uit omdat het niet om aan te zien is. (Hevige stormen door een reeds jarenlang bestaande onoplosbare beeldschermstoring).

Deze beeldschermstoring draagt natuurlijk ook bij aan mijn voorliefde voor podcasts en andere audio.
 
Hallo Skippy,

‘Extra / Voorkeuren’ heb ik niet kunnen vinden bij de Windows instellingen. Hoe vind ik het alsnog?

In VLC

VLC.jpg
 
betreffende je beeldschermstoringen .. zou het niet kunnen dat dit beeldscherm op is ..of dat het wellicht aan je videokaart ligt !
enerzijds wat voor storing zijn deze storingen , heb je een rollend beeld !
 
Hallo Skippy,

Bij de VLC Voorkeuren heb ik al zeer vaak gekeken. Heb je ook een idee welke instelling hier relevant is?
Overigens doet het verschijnsel van ongewenst gaan afspelen zich in meer gevallen voor, bijvoorbeeld als je een YouTube videopagina hebt openstaan of een radiopagina met een afspeler. Of het dan ook stopt als het aan moet blijven, weet ik nu even niet.
Daarom gaf ik dit topic ook een omschrijving met “Windows ergernis” er in. Mijn vermoeden is dat het aan Windows ligt, overigens ook vaker bij Windows 10 dan bij Windows 7.

Mijn beeldscherm is soms maandenlang perfect, heer Qtex. Dan begint er iets te bibberen in een hoekje en binnen de kortste keren is het beeldscherm één grote vloeistofdia-storm met ook nog duizenden verticale rasterstreepjes die het lezen bemoeilijken. Ook wordt alles vaak geheel bleek en contrastloos.

Vroeg of laat komt er dan weer een dag dat de laptop geheel als nieuw is.
 
heb jij zelf deze laptop ooit open gehad of laten vallen ..ik denk nu eerder aan een contactje dat wellicht niet meer goed vast zit en aangezien het een laptop is blijft deze nooit op dezelfde plaats ..bijgevolg komt het dan eerder sporadisch voor ..
*je kan de vlc player ook opnieuw instellen door de optie "standaard instellingen " aan te klikken vergeet daarna niet op opslaan te klikken ..
 
Laptop is nooit open geweest en nooit gevallen. Altijd met de allergrootste voorzichtigheid behandeld. Slechts enkele keren voorzichtig vervoerd naar de bibliotheek toen ik eens geen internet had. En: staat altijd op dezelfde plaats. Ik vond een desktop destijds te lomp.
Ik ben even nog niet overtuigd dat de VLC Speler de oorzaak is. Heeft u dan wel gedachten in die richting, heer Qtex?
 
ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het om een instelling gaat van de vlc player ..aangezien hier het beeldscherm nooit uit gaat op deze desktop .
*laptop is nooit open geweest en nooit gevallen ook blijft deze op dezelfde plaats staan .. was het probleem betreffende de beeldschermstoringen altijd al aanwezig geweest (denk het niet ) .. het probleem zou eerder wel in de aansluiting ( lees bekabeling van je scherm) kunnen zijn alsook op het moederbord zelf.
ik heb hier een vb van zo een beeldschermstoring betreffende de verticale rasterstreepjes ..
Ashampoo_Snap_zaterdag 4 april 2020_11h52m20s_002_.jpg

**is dat wat jij te zien krijgt en wat sporadisch voor komt herkenbaar !
 
als jij die afbeelding niet kunt bekijken dan vraag ik mij af hoe jij dan een topic kunt volgen !
*de afbeelding laat een scherm zien waarop dus de verticale rasterstreepjes aanwezig zijn ....
het bericht in 13 is eerder aan u zelf gericht heb ik de indruk ..
 
Hallo Qtex,

Als ik zelf (onder andere) streepjes in mijn beeld heb, hoe kan ik dan streepjes in een afbeelding waarnemen?
Ik zie een afbeelding, maar geen details. Gelieve niet te twijfelen aan mijn integriteit.
Het bericht #13 is gericht aan iedereen die wil meedenken over het probleem waar het hier en nu om gaat.
Ik heb zelf meteen al aangegeven dat het beeldschermprobleem onoplosbaar is. Tenzij wellicht tegen een dure reparatie.
Uit beleefdheid beantwoordde ik uw beeldschermvragen.
Het is niet het onderwerp van het topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan