Windows 10 beeldschermeninhoud onderling verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb 2 grote beeldschermen naast elkaar staan. Maar die staan niet op de juiste volgorde. Ik krijg het echter niet voor elkaar om via Beeldscherminstellingen het rechterscherm (met alle iconen) naar links te verplaatsen en het linkerscherm naar rechts. En als het me wel lukt, dan blijft het cijfer 1 op het rechterscherm staan en 2 op het linker... en moet de muisaanwijzer helemaal naar rechts uit beeld gaan om links weer te verschijnen...

Ik wil graag dat het linker(werk)scherm geïidentificeerd wordt als no. 1 en het rechter(uitvoerings)scherm als 2 . Bovendien dient dan de muisaanwijzer ook van links naar rechts te lopen...

Hoe doe ik dat?
 
Hiermee heeft TS alles in beeld wat hij nodig heeft ...
De schermenafbeeldingen verslepen - nummer doet er niet toe.
Het scherm dat je wil als hoofdscherm gebruiken selecteren en vinkje zetten bij 'main display'.
 
Dit is nu precies wat al een aantal keren heb gedaan. bij Identificeren. Dat rechterscherm met alle iconen wordt in blauw 1 genoemd, maar dat moet dus op het linkerscherm getoond worden. Als ik bij Beeldscherm die 1 (hoofdscherm) naar links van 2 verplaats en vervolgens op Toepassen druk, dan zie ik een fractie van een seconde die verplaatsing naar links maar meteen daarna springt het weer terug naar rechts!

En ik gebruik al 15 jaar een WACOM Intuos S schrijftablet met een digitale pen als muisvervanger. Door die actie hierboven moet ik nu rechts van het scherm afgaan om met mijn muisaanwijzer weer op het linkerscherm te komen... Dat is dus een dubbel ongemak!
 
Bizar... blijkbaar slagen we er niet in dit gedrag te verkrijgen : hier werkt dit al jaren correct en nog steeds.
Ja, PhilipV, inderdaad bizar! Maar... Rikkie heeft de oplossing,...
Heb je al eens geprobeerd de twee schermaansluitingen (kabels) te wisselen?
Aan de computer of die van de schermen.
Rikkie: Nu jouw voorgestelde kabelwisseling gedaan en het is weer helemaal perfect! Dank je! :)
Wel de opmerking dat dit volgens mij niet de voor de hand liggende oplossing moet zijn omdat er niet voor niets voorzien is in de optie van Beeldscherminstellingen...toch?
Maar niettemin: ik ben blij dat alles weer goed staat! (y)
 
Is een oplossing, maar normaal gezien zou je niet moeten gaan kabels wisselen. Niet dat dit nu een groot probleem is, maar hier bij mijn zoon zou dit bv niet gaan lukken. De ene kabel is een pak korter als de andere, we zouden dan al andere (langere) kabels moeten gaan aanschaffen om dit bij hem te doen lukken op deze manier.
 
De 2 opstellingen die ik hier heb met een dubbel scherm zijn overigens laptops, waarvan het vast scherm er dus één van de 2 is. Valt dus niets te wisselen. Nu ja, als het werkt op een onorthodoxe manier is het al OK denk ik, nietwaar ?
 
De 2 opstellingen die ik hier heb met een dubbel scherm zijn overigens laptops, waarvan het vast scherm er dus één van de 2 is. Valt dus niets te wisselen. Nu ja, als het werkt op een onorthodoxe manier is het al OK denk ik, nietwaar ?
Ik snap wel dat jij dan 2 schermen hebt en slechts 1 toetsenbord /muis nodig hebt, maar zou een losse monitor dan geen betere optie zijn als tweede scherm?
 
Dat is ook zo : het tweede scherm is uiteraard een losse monitor ... bij elk van die opstellingen met laptops. Die zijn op mijn bureel immers zo goed als permanent gelijktijdig opgesteld.
 
Rikkie: Nu jouw voorgestelde kabelwisseling gedaan en het is weer helemaal perfect! Dank je! :)
Wel de opmerking dat dit volgens mij niet de voor de hand liggende oplossing moet zijn omdat er niet voor niets voorzien is in de optie van Beeldscherminstellingen...toch?
Maar niettemin: ik ben blij dat alles weer goed staat! (y)
Thanks, blij dat ik heb kunnen helpen.
Bedankt voor de feedback! 👌
Nu ja, als het werkt op een onorthodoxe manier is het al OK denk ik, nietwaar ?
Nu echt een onorthodoxe manier is dit niet.
Het is een hardwareoplossing i.p.v. een softwareoplossing. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan