Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb vorige week enkele mails teruggekregen die ik 'zogezegd' zou verstuurd hebben vanuit een skynet.be adres;

Kan het zijn dat mijn e-mail account bij skynet is gehackt ???

Vandaag een twingtal mails teruggekregen die niet konden afeleverd worden (ook van...skynet.be).

Nu passwoord kan ik niet wijzigen ,komt van belgacom.

Kan het van ergens anders komen???

Heb alles gescand met avast en malwware (niks speciaals gevonden).

Ik neem aan dat men een gmail kan hacken, maar een skynet????

Welke actie kan ik ondernemen, heb in de browser als op hoogste level van beveiliging gezet.

Iemand een idee???

Dank bij voorbaat
 
Waarom denkt U dat het niet mogelijk is dat iemand Uw wachtwoord heeft gevonden/gekraakt.
Daarom heb ik voor gmail two step verfication aan staan. Dat is wel veilig.
Zelfs als U mijn wachtwoord weet komt U nog niet in mijn gmail.

Dus ik zou het willen omdraaien Gmail + Two Step is niet te misbruiken, al het andere met alleen een wachtwoord als beveiliging wel.
LastPass heeft het een beetje opgelost. Als je nu inlogt op een andere PC moet je eerst op een mail reageren, voor je verder kunt.

Ben een Hollander, maar kan me niet voorstellen dat men in België niet zijn wachtwoord van de mail zou kunnen wijzigen.
En dat is het enige dat helpt, mits ze dat niet naar je mail sturen, want de crimineel kijkt mee.
 
En als uw computer nu eens gehackt is , en je e-mail programma vanop de achtergrond zonder jouw medeweten gebruikt word om spam of valse e-mails te verzenden zoals de valse politieboetes.
Je zal dat snel te weten komen als je eens een brief of dergelijks van je internet provider (Skynet) ontvangt , dat er klachten zijn en je gevraagd word om hier iets aan te doen , of anders het recht hebben om onmiddelijk je internetverbinding te verbreken, of ja zelfs als je er niets aan doet zelfs je contract mogen verbreken zonder enige schade vergoeding. Er kan ook een soort virus op je computer staan dat automatisch ongewenste mails verzend op de achtergrond zonder je hier zelfs iets van merkt. Denk je dat spammers en verzenders van valse e-mails hun eigen computer en internet gaan gebruiken. Een kleine vergelijking.
Gangsters zouden je wagen stelen om een bankoverval te doen , en zo doen internet criminelen het ook. Een gehackte computer gebruiken. Daarom dat het ook niet verstandig is om zulke valse e-mails zomaar te verwijderen, want de eigenschappen van de e-ùmail kunnen mogelijk nuttige informatie bevatten vanwaar ze verzonden werden.

En dat is het enige dat helpt, mits ze dat niet naar je mail sturen, want de crimineel kijkt mee.

Als men eerst helemaal zeker is dat er geen mogelijke keylogger op de PC staat.
 
Tegen spoofing kan je als eindgebruiker meestal nietveel doen. Dit moet afgehandeld worden door de mail providers. Veel gebruikte technieken zijn bijvoorbeeld SPF en het Sender ID Framework (Microsoft). Maar zoiets wordt niet altijd standaard gebruikt waardoor je fake email wel bij verschillende ontvangende partijen (domeinen) kan terecht komen. En die (slecht geconfigureerde) mailservers van het betreffende domein sturen dan onterecht een bounce op de fake email naar jouw bestaand email adres. Wat voor nog meer email vervuiling zorgt. Een serieuze ISP kijkt zulke situaties na, en je krijgt een waarschuwing wanneer je teveel van zulke "bouncing" emails verstuurd. Want daar heeft niemand een boodschap aan.

Het is dus niet zo dat je email account of je computer dient gehacked te zijn. Maar zoals je zelf al aangaf in het subject gaat het waarschijnlijk om email spoofing.
 
Heb op de site van proximus , ergens gevonden dat men zijn email wachtwoord kan veranderen.

Heb dit dan ook nog eens gedaan.

Heb ook alle overbodig emails vernietigd

Heb ook een deepscan uigevoerd via avast.

Afwachten nU
 
Ik wil wel zeggen dat het veranderen van het wachtwoord op de site van proximus , niet beveiligd is zoals bij Hotmail, gmail. Gewoon inloggen op My proximus , en dan simpel een nieuw wachtwooord geven (2X). Het oude wordt ook niet gevraagd, verificatie via email ook niet . Lijkt mij onvoldoende. Als men ooit op die site van proximus geraakt kan men de paswoorden zomaar veranderen. Dit even als opmerking en vastelling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan