Windows 10 Beveiliging Windows 10 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Mijn W10 PC wordt op dit moment in hoofdzaak beveiligd door Bitdefender Total Security. Ik ga er even vanuit dat jullie dit pakket kennen. Vorige week heb ik mijn PC (niet voor de eerste keer moet ik zeggen) naar de leverancier/winkel moeten brengen, omdat hij niet meer opstartte. Toen ik hem gisteren ophaalde kreeg ik de volgende opmerkingen:
1. dat ik te regelmatig zaken download om het uit te proberen. Mij werd verteld dat ik daar sowieso voorzichtiger (en dus ook bescheidener) in moest worden (ik denk dat ze gelijk hebben)
2. dat ik in ieder geval voor een goede bescherming moest zorgdragen en dat mijn huidige bescherming (Bitdefender dus) onvoldoende was, met name op het gebied van antimalware :unsure:.

Ik ben dus met name op zoek naar meer en betere bescherming op het gebied van antimalware. Hun advies is:
antivirus: Antimalware (hoewel het Bitdefenderpakket ook over een antimalware oplossing beschikt, werd die door hen dus niet als toereikend beoordeeld). Liefst gratis natuurlijk ;)
malware: Bitdefender zou voldoende moeten zijn voor de rest.

Ik ben heel benieuwd naar jullie "update" advies.
 
zelf gebruik ik de Malwarbytes premium +de Windows Defender deze twee zitten elkaar niet in de weg .
je kan Malwarbytes premium goedkoop aankopen met een nooit te verlopen licentie ..
koop je echter deze aan via hun site dan zit je met een jaarlijkse licentie ..
over Bitdefender spreek ik me niet uit heb deze zelf in het verleden gebruikt maar was er niet tevreden van ..kan zijn dat deze verbetert is tegen over 6 jaar terug maar hetgene ik nu gebruik is voor mij voldoende ..
*een advies dat ik je wil meegeven is om de Windows 10 sandbox te activeren indien je cpu dit ondersteunt zodat je de zaken die je download eerst daar kunt testen ..
kun je geen gebruik maken van de Windows 10 sandbox (wat hier het geval is ) dan adviseer ik eerder om een virtuele Windows te gebruiken .. denk nu aan virtualbox of vmware
 
Mijn bescheiden mening.
Betreffende de voorzichtigheid van het downloaden en testen van applicaties te vinden op het internet, akkoord. Voorzichtigheid geboden als je via allerlei downloadsites rommel binnenhaald.

Betreffende de bescherming;
Bitdefender is één van de beste producten betreffende virusdetectie. Ik heb de rescue disk al enkele keren gebruikt en was sterk onder de indruk van zen capaciteiten betreffende detectie en opruiming.

De uitspraak dat Bitdefender niet voldoende is... is heel kort door de bocht. Malwarebytes als toevoeging is ook niet slecht. En verder een sandbox omgeving zoals qtex vermeld als test is ook zeker aan te raden. Verder het gezonde verstand en opbouwende ervaring laten meespelen. Weet wat malware is en wat het doet, en vooral "hoe het binnenkomt". -> Van allerlei download sites die gratis tooltjes aanbieden. Gratis bestaat helaas niet, of toch weinig. Tenzij he via sourceforge ofzo download.
 
Hi Qtex, Ik ga je advies volgen en zou graag van je aanbod gebruikmaken. Heb ik door je advies om naar Malwarbytes en Windows defender over te stappen (plus natuurlijk een beter gedrag van mijn kant ;)) voldoende bescherming aan boord, denk je?) Ik denk dat Virtual box enzo voor mij te hoog gegrepen is... Maar ik ga me er wel over informeren.
 
Mijn bescheiden mening.
Betreffende de voorzichtigheid van het downloaden en testen van applicaties te vinden op het internet, akkoord. Voorzichtigheid geboden als je via allerlei downloadsites rommel binnenhaald.

Betreffende de bescherming;
Bitdefender is één van de beste producten betreffende virusdetectie. Ik heb de rescue disk al enkele keren gebruikt en was sterk onder de indruk van zen capaciteiten betreffende detectie en opruiming.

De uitspraak dat Bitdefender niet voldoende is... is heel kort door de bocht. Malwarebytes als toevoeging is ook niet slecht. En verder een sandbox omgeving zoals qtex vermeld als test is ook zeker aan te raden. Verder het gezonde verstand en opbouwende ervaring laten meespelen. Weet wat malware is en wat het doet, en vooral "hoe het binnenkomt". -> Van allerlei download sites die gratis tooltjes aanbieden. Gratis bestaat helaas niet, of toch weinig. Tenzij he via sourceforge ofzo download.

Hallo DDragon, Kleine aanvulling: er is tegen mij niet gezegd dat Bitdefender onvoldoende zou zijn. "De winkel" vindt het alleen een (te) zwaar programma die voor de gemiddelde gebruiker tot performanceverlies zou kunnen leiden. Bovendien ogv malware raadt het een aanvulling aan. De winkel adviseert mij dus om als aanvulling op Bitdefender Malwarebites te installeren.
 
Met dank. Inmiddels gekocht en geinstalleerd. Natuurlijk ga ik jullie raad opvolgen. Ervan uitgaande dat Malwarbytes en Bitdefender elkaar goed verdragen en aanvullen heb ik dus de laatste ook in takt gehouden. Tenzij er reden zijn om dat niet te doen, maar dat hoor ik graag! Vooral omdat ik er nog gebruik van kan maken (licentie is nog geldig) en graag ervaring op wil doen met beide pakketten naast elkaar! Heb begrepen dat ze elkaar aanvullen. Het verschil tussen Malwarebytes en Bitdefender is me nog niet helemaal duidelijk, maar ik hoop dat iemand me daarmee nog kan en wil helpen. MIsschien wil jij nog een poging doen?
 
Malawarebytes premium is een volwaardige bescherming je zal dat nog wel merken , Bitdefener heb ik al jaren niet meer gebruikt en was er destijds niet tevreden over .
 
Malwarebytes en Bitdefender zijn beiden producten voor de detectie en preventie van malware. Onder de noemer malware valt alles zoals: virussen, trojan, pup, spyware,...
Hoewel malwarebytes zen voordelen heeft tegenover de klassiekere AV producten, heeft het ook zen zwakkere kanten. Malwarebytes is nooit koploper geweest in virusdetectie en preventie op de klassieke manier. Maar het bied tegenover die klassieke producten wel weer een aantal andere methoden waar die andere producten tekort schieten.
Maw, malwarebytes als standalone oplossing voor een systeem... zo ver zijn ze nog niet. Daar staan ze nog niet sterk genoeg voor. Maar het bied zeker een positieve meerwaarde als aanvulling naast een goed AV product. En een ander voordeel is dat het andere AV producten ook niet in de weg staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan