Bij poging back-up nemen start pc op tot tweemaal toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Alle prog's geinstalleerd. gisteren morgen Bitdefender Total security2018, adguard 6,2 en tenslotte Malwarebytes premium. Alles werkte vlot.de gehele middag en avond.

Deze morgen , Zeg nu is het moment om terug een back-up te nemen met acronis 2018. Ik maakte verbinding met de usb-poort( die ik bijna altijd gebruik,en mijn scherm werd plots blauw: foutmelding (welke?) en pc moet opnieuw opstarten en dit tot tweemaal toe. Daarna stopte het opstarten en melding: prbleem herstellen: enkele mogelijkheden : systeem herstel (laatste herstelpunt 09/4), Deze PC opnieuw instellen, dit heb ik gekozen. Resultaat: al mijn
apps zijn verwijderd en WIN 10 heeft zich tot de laatste update hergeinstalleerd!!
Mijn verwijderde apps zitten bij een pictogram MS Edge?? Is er een mogelijkheid om deze terug te zetten? Anders opnieuw elk progr. installeren!! Oorzaak van het probleem: pc 6jaar.
 
Je kan er alleen wat aan doen als je op een externe schijf een Systeemkopie/Image van je C:-drive hebt staan. Dan krijg je misschien ook enkele oude herstelpunten terug.
'Deze PC opnieuw instellen' is inderdaad een verse start. Hopelijk heb je ooit een back-up van je C gedaan.
 
"deze pc opnieuw instellen " geeft u 2mogelijkheden ..
1..je kiest om je persoonlijke instellingen en bestanden te behouden ... de apps die via de store opgehaald werden door uzelf dien je achteraf terug via de store op te halen de programma's van derden dien je ook weer te installeren .
2..je kiest om niets te behouden en hier dien je dan ook weer je Microsoft inlog gegevens te gebruiken ..tevens diende je dan hier ook weer je taal /land voorkeur in te geven ...
*had je echter opgestart via een W10 dvd of usb stick dan had je na het ingeven van de taal/land voorkeur onderaan links in beeld ook op repair kunnen klikken en werden er geen apps verwijderd..werd eerder al meermaals meegedeeld in andere topics .
**ook het toepassen van een dism.exe in de opdrachtprompt(administrator ) kon je huidig systeem wellicht hersteld hebben en ook hier verloor je dan niets aan geinstalleerde programma's
 
Ongeveer 2 maand terug heb ik een systeem back-up gemaakt met Acronis ...2016. Toen mijn bureaublad volledig blokkeerde, werd mij aangeraden te starten met veilige modus. Ik moet op een foute toets hebben gedrukt, zodat windows 10 volledig werd geïnstalleerd tot de laatste update: alle prog's waren verwijderd, en heb dus alles opnieuw geïnstalleerd, = de situatie van voor de huidige crash. Ik slaagde er niet in de back-up met acronis ...2018 terug te zetten.( ik weet niet wat ik fout deed .Diezelfde back-up van toen , vind ik niet nu meer up to date.
Wat belangrijk is, is te weten wat de oorzaak is van dat blauwe scherm. Alle apps terug installeren en dan hetzelfde meemaken, is van het goeie teveel. Op www.windows.com/stopcode , schrijft men dat dat eerder voorkomt bij oudere pc's. Dus ik ga alle apps installeren( dat gaat mij een tijdje bezig houden, aan een tempo van 2 à 3 uur per dag ) en raadvragen over een eventuele nieuwe PC.en de Huidige HD overzetten op de nieuwe. De huidige pc is 6 jaar , maar technisch nog geen enkel probleem gehad.
Qtec: Ik had inderdaad het boven vermelde moeten doen, maar je moet het weten hé !!
Iedereen dank.
 
De back-up proberen terug te zetten van voor 2 maand vind ik een twijfel geval ( of heb ik het mis voor? ): mijn e-mail draait daar nog in Internet Explorer: Windows live mail , ms office 2007, win 10 mist de laatste updates; De huidige win 10 pro is volledig up- to -date, enz. Als ik deze back-up zou terug zetten, zou ik win 10 en bepaalde apps misschien makkelijk kunnen aanpassen ? Wat denken jullie? En hoe deze met acronis 2016 gemaakt, terugzetten met 2018. Ik heb in mijn facturen gezien, dat ik toch een legale aconis2016 heb met licentie, maar ik kan geen 2016 meer downloaden?, als ik uitvoeren begin krijg ik 2018 te installeren. Kan iemand mij raadgeven?
Hoe kan ik back-up 2016 terugzetten met acronis 2018? Graag raad aub.
Dus ik heb besloten geen nieuwe pc aan te schaffen, zolang de huidige technisch in orde blijft. Wat betreft het blauwe scherm: via www.windows.com/stopcode , ga ik een aantal toepassingen bestuderen om dat blauw te vermijden.
 
de Acronis True Image 2016 v19.0.6595 kun je vanaf Hier nog steeds ophalen ... ook kun je deze vanaf de Acronis site ophalen indien jij dus een account heb om in te loggen en daar jij deze eerder heb aangekocht heb jij dus ook een account bij hen ...
 
Qtec: dank voor de info. Ik heb acronis 2016 geïnstalleerd en geactiveerd met mijn vroegere account en het programma opent zich . Heb de back-up aangesloten aan de usb -poort en zie ik de vermelding van het d:/ station (= back-up), klik hierop met de r-muisknop: ik zie o.a. acronis true image met 2 mogelijkheden > naar koppelingen , en valideren. Ik heb de beide apart toegepast, maar zie enkel op hat acronis scherm : back-up maken, maar nergens terugzetten of herstellen??
Wat zie ik over het hoofd of doe ik fout?
Dank voor uw antwoord.
 
als jij de volwaardige versie draaien heb dan zou je het volgende scherm dienen te verkrijgen bij het opstarten van de ATI2016
*let op ik had geen eerdere backup en heb deze dan juist ook aangemaakt ...
***jij daareentegen had al een backup en jij zou naar deze eerdere opgeslagen backup moeten bladeren ..door de eerdere backup toe te voegen vermits gebruik te maken van het pijltje ..zie afbeelding !

-Ashampoo_Snap_zondag_15_april_2018_16h50m06s_002_.png
 
///Dit is poging om te antwoorden op raad van qtec gisteren, geen plaats onderaan

Bij acronis2016 niet gezien waar ik bacup kon herstellen ,mededeling:blauw scherm :pc is kapot..Automatisch herstellen mislukt, pc is kapot: sluiten of klikken op andere toepassingen.
.Deze morgen met systeemherstelscijf gestart en blauw scherm: Automatisch hertstellen kan niet,, klik op geavanceerde opties.: 3 opties 1.Doorgaan naar win 10, 2.problemen oplossen, met telkens een paar sub opties:-Systeemherstel,Opstartherstel,Opdrachtprompt (ken ik niet wat te doen). Resultaat:.de pc komt terug op 1ste fase:AUTOMATISCH HERSTELLEN. Weet u raad? Ik bereik u via Laptop. Zou opstarten met veilge modus iets opleveren?
Nu voel ik mij echt in de knoei. Mocht geen poging geedaan hebben om back-up terug te ztten Hopelijk kan mijn pc volledig hersteld worden Dank u
 
wellicht dat je bedoelt dat de Windows niet wilt starten of niet te benaderen valt ...plaats een Windows 10 dvd of usb stick en start daar van op om na het ingeven van de taal/land instelling de herstel optie te gebruiken links onder in beeld ..
let vooral op dat je zeker niet op installeren klikt...
 
Had geen dvd win 10 ( bij aankoop pc win 7 en doo r MS geupgraded tot win 10.( kon ik toen een dvd schrijven?, ) Heb deze avond win 10 pro gekocht via downloaden en licentiesleutel.( deze procedure duurde lang)
Uw raad gevolgd: dvd en starten :taalkeuze , ,indeling voor tijd en valuta ,toetsenbord : volgende :een half scherm WINDOWS, in midden: nu installeren : LINKS onder: uw computer herstellen HIEROP geklikt :blauw scherm : KIES EEN OPTIE :problemen oplossen of PC uitzetten. Keuze:: problemen oplossen. Gevolg: Geavanceerde opties, zoals deze voormiddag beschreven !! ( en blauw scherm )

Wat kan ik nog doen voor oplossing? Dank en goeie nacht
 
heb ik je niet gezegd dat jij de Windows 10 pro diende aan te kopen ...er werd hier op het forum zeker al 100 x vermeld dat je jezelf de Windows 10 dvd of usb stick kunt aanmaken via het Media Creation Tool
het blijkt dus niet mogelijk te zijn om een herstelprocedure te starten ... de vraag is hier of de schijf wel nog te zien is via de bios ...want indien de herstelprocedure gestart word vanaf een opstart medium en deze geeft aan dat deze niet kan gestart worden dan denk ik eerder dat de betreffende schijf niet te benaderen is ...
*haal deze schijf eens los en plaats deze daarna er terug in ...probeer het daarna nog eens ..als ook dan de herstelprocedure niet gestart kan worden dien je mogelijk voor een verse installatie te gaan .
 
Bedankt om mij een vermaning te geven, u hebt gelijk: ik moest de aanmaak van dvd/usb stick gezien hebben, maar ik ben 74 j ( enz...) en kijk niet dikwijls op het forum, IK ZAL MIJN MISGEWOONTE AANPASSEN!!:nee: Ik heb weinig technische kennis, dus blijf ik van die schijf af. Naar een winkel gaan is ook een optie, maar niet gratis en ( volgens uw antwoord) geen garantie op herstel.
Ik ga nadenken over een nieuwe installatie .Eerst pogen mijn zoon te contacteren ( is technisch geschoold) werkt momenteel in Duitsland bij Porsche als werfleider voor de electrische installatie en automatisatie van een nieuwe lijn voor een ander model van die " racewagen "Komt maar om de 2 weken naar zijn gezin en niet altijd naar zijn thuis. Desnoods zal ik telefonisch eens zijn visie vragen.
Nogmaals dank voor het geduld en tijd van alle vrijwilligers..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan