Opgelost Bijlagen weg in Outlook 2016 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Kan iemand hier een reden voor vinden ?

In webmail krijg ik dit te zien bij een welbepaalde mail :

1605784087746.png

In Outlook 2016 krijg ik echter dit te zien :

1605784118577.png

En dat is de enige bijlage.
Ik lees altijd mail in Outlook en het ontbreken van de bijlage heeft ervoor gezorgd dat mijn reactie de mist in ging ! Hoe kan dat komen ?
 
Oplossing
Als jij een mail ontvangt met als bijlage winmail.dat, dan ben jij een gewaarschuwd man, want dat betekent dat 1 of meer bijlagen niet getoond kunnen worden.

Het probleem ligt volgens mij bij de afzender van de e-mail (de bibliothecaris). Die zal ook Outlook gebruiken. De bibliothecaris moet in Outlook klikken op Bestand, en dan op Opties.
In het venster Opties voor Outlook moet hij in de linker kolom klikken op E-mail.
Achter 'Berichten in deze opmaak opstellen' moet HTML staan:
_Snap_2020.11.19_13h24m13s_001_Opties_voor_Outlook.png
Wanneer de bibliothecaris daar gekozen heeft voor RTF-indeling, dan kunnen deze problemen zich voordoen.

Extra info hier: https://slimmesoftware.online/tips/winmail-dat-bijlage-voorkomen/
Als jij een mail ontvangt met als bijlage winmail.dat, dan ben jij een gewaarschuwd man, want dat betekent dat 1 of meer bijlagen niet getoond kunnen worden.

Het probleem ligt volgens mij bij de afzender van de e-mail (de bibliothecaris). Die zal ook Outlook gebruiken. De bibliothecaris moet in Outlook klikken op Bestand, en dan op Opties.
In het venster Opties voor Outlook moet hij in de linker kolom klikken op E-mail.
Achter 'Berichten in deze opmaak opstellen' moet HTML staan:
_Snap_2020.11.19_13h24m13s_001_Opties_voor_Outlook.png
Wanneer de bibliothecaris daar gekozen heeft voor RTF-indeling, dan kunnen deze problemen zich voordoen.

Extra info hier: https://slimmesoftware.online/tips/winmail-dat-bijlage-voorkomen/
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan