E-mail Blokkering smpt, wat kan ik doen

FredjeF

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, sedert enkele weken heb ik een geblokkeerd smpt, dit komt door mijn provider omdat er vanuit mijn netwerk veel spammails wordt verzonden. Ik heb al dikwijls een scan gedaan van Malwarebytes, Bitdefender (free) en adwcleaner, geen resultaat. Ook enkele online antivirus laten uitvoeren, ook niks gevonden. Ook al eens opnieuw een installatie (vanaf een usbstick) gedaan. Dan was het even kalm maar vandaag kreeg ik opnieuw een melding dat de smpt geblokkeerd werd. Dan opnieuw scans laten uitvoeren, en ook nog eens Hitmanpro en Spybot scan laten doen. Telkens wordt er niks gevonden. Ook op een tweede laptop al die scans gedaan, geen resultaat. Als ik aan mijn provider vraag wanneer en hoe dat spammails verzending gebeurd krijg ik een vaag antwoord en ook in die zin van 'lost het maar op'. Nu is dus mijn vraag, wat kan ik nog doen om de boosdoener uit de laptop te halen (als die er zich ergens ingenesteld heeft)?

In de firewall zijn die poorten niet geblokkeerd. Edpnet zegt dat ze niet intern bij de klant mogen gaan kijken, op mijn vraag of ze niet in de modem kunnen kijken, antwoord: alleen als er verbindingsproblemen zijn. Meestal zeggen ze dat ik mijn paswoorden moet veranderen, goeie bezigheid, elk uur de wachtwoorden veranderen.

Misschien niet het handigste antwoord maar ze heeft wel gelijk : ze kunnen remote niet zien wat de instellingen van je firewall zijn, want die draait achter hun modem, op je Windows installatie, en verder dan dat kunnen/mogen ze niet kijken...

Als ik even het geheel terug lees, en je testen resulteren in False, kan ik volgende besluiten.
Ergens worden die poorten geblocked. Ofwel langs de hosting kant : ovh.net. Ofwel langs jou kant.
Als het langs de hosting kant is, gaan ze ook enkel jou IP blokkeren. Want bij mij staan de poorten open en zijn bereikbaar.
Als het langs jou kant is, moet je eens kijken of er van een ander toestel eventueel deze connectie test kan gedaan worden.

De poorten zijn geblokkeerd door Edpnet, ik heb eens windows opnieuw geïnstalleerd, en dan gevraagd de poorten open te zetten. Dat hebben ze ook gedaan. Maar dan even later weer geblokkeerd. Bij ovh hebben ze niets waargenomen, dus daar is het goed.

windows opnieuw geinstalleerd om poorten opengezet te krijgen bij de provider ??? Al té gek...
Volgens mij zit je samen met EDPNET naar spoken te zoeken.

PS : je weet toch dat EDPNET gewoon Proximus is nu hé ... maar nog gebruik maakt van de oude, aftandse EDPNET structuur ?

Edpnet is nu van Citymesh die samenwerkt met Digi, en niet van Proximus. Ze zitten wel op de fiber van Proximus, zoals enkele andere providers.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd om zeker te zijn, mocht er zo'n beestje op de laptop gezeten hebben, met de installatie zou het weg moeten zijn. Dat was allezins het gedacht.

Ergens worden die poorten geblocked. Ofwel langs de hosting kant : ovh.net. Ofwel langs jou kant.
Ook dan blijft het bijzonder vreemd. Want als die poorten geblokkeerd zijn, hoe kan het dan dat het met Outlook wel werkt?
Daarnaast ken ik vooralsnog geen enkele provider die de poorten 465 en 587 ook blokkeert.
Poort 25 wel, maar die zou ik dan ook niet meer gebruiken tegenwoordig.

Wel, dat kan gewoonweg niet werken dan. Tenzij outlook op een smartphone, verbonden via een ander netwerk.
Als een basic TCP connection test niet werkt, gaat Outlook daar niet aan kunnen veranderen. Dit zijn gewoon pure feiten.
De informatie dat het met Outlook dus wel werkt (indien op hetzelfde toestel), is gewoonweg technisch onmogelijk.

Terug
Bovenaan