Browser Bookmarks en inloggegevens importeren uit andere browsers, CSV en HTML bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een buurman wil zijn gegevens uit Edge importeren in Opera.
We zijn anderhald uur aan het zoeken geweest, ht werkt niet.
Via de windows account komt alles keurig in edge terecht. In Opera (en net in Chrome) importeren uit edge lukt niet.
Er komt 1of 2 zaken in de bookmarkbalk, en dat is alles.
Exporteren naar CSV dan. Maar importeren in Google Chrome en in opera vraagt een html document.
De extentie veranderen helpt niet. Er word niets geimporteerd.
Op de reserve laptop ook niet, zelfde dingen geprobeerd, alles in windows 11, het werkt niet.
Iemand ervaring met wisselen van browser en importeren bookmarks en login gegevens?
 
Wachtwoorden horen sowieso niet thuis in een browser, welke dan ook maar in een deftige, betrouwbare Password Manager.
En als je dan kiest voor eentje die extensies beschikbaar heeft in elke gangbare browser ben je altijd safe, welke browser je ook gebruikt.
En zelfs buiten de browser(s) voor alle andere zaken die je wil bewaren.
En op meerdere toestellen en zelfs PC én smartphone ...

Mijn voorkeur : vroeger LastPass, maar die is niet meer gratis op meerdere toestellen te gebruiken --> Bitwarden is onovertroffen en gratis.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het opzoeken, ik gebruik opera sinds 2007, versie 12 denk ik. Maar opera krijgt niets meer binnen van edge, chrome ook niet op beide pc. Het is mij een raadsel. De belangrijke sites heb ik net handmatig copy/paste ingevoerd in opera.
We zullen dan eens samenzitten om via geschiedenis sites als bookmark te zetten, mss doe ik het morgen al gedeeltelijk.
Het blijft me wel intrigeren natuurlijk waarom ik bij hem niets overgezet krijg. Met zijn account.
Ik zal eens experimenteren met een paar browsers op mijn eigen pc later.
 
In de tijd dat ik nog vaak van browser wisselde, lukte het zelden om alles in 1 keer geïmporteerd te krijgen.

Met name bij Opera lukt het nooit om het .opml-bestnd te importeren (RSS-feeds).

Er wordt dan na 1 seconde gezegd: : "Klaar!" en vervolgens ontbreekt driekwart.
 
Het is mogelijk mosterd na de maaltijd, maar als het gaat om opgeslagen wachtwoorden in de browser, dan denk ik dat Lastpass de oplossing is.
Of Bitwarden dit ook kan weet ik niet, moet je PhilipV vragen.
Installeer LastPass en hij zal alle wachtwoorden uit je browser in zijn kluis op nemen en als je dat wilt uit de browser verwijderen. Ben je meteen save.
Heb het nog nooit met Edge geprobeerd, omdat ik die niet gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan