Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou best kunnen dat de fan op een verkeerde aansluiting zat, maar of hij hierdoor te warm wordt weet ik nog niet zo zeker.
Ik heb mijn computer nu denk ik al 1 a 2 jaar, nog nooit problemen mee gehad dat hij overhit is geworden of iets anders dergelijk.
Nu toevallig een aantal weken terug kwam ik er pas achter dat die case fan niet werkte..
Al die tijd werkte hij dus niet met die fan wat niet aangesloten was. Mijn computer heeft een stuk of 4/5 ventilatoren, dus als er 1tje niet doet zou geen probleem zijn.
Anders laat ik die fan gewoon erbij hangen zoals hij er nu bij hangt, dan heb ik hopelijk geen BSOD meer (als dat het probleem zou zijn geweest), en mijn computer wordt niet overhit.
Ik heb zowiezo mijn graphic fan handmatig ingesteld op 30, dan maakt hij niet te veel geluid, en als ik niet game blijft hij +/- 45 graden. De meter staat dan onder 25 %, dus dit is helemaal niet te warm.

naamloosib.png

Even een off topic vraag:
Kan ik die GPU Clock setting en die Memory Clock setting op het maximale zetten voor betere prestaties?
Of zou dit ook problemen gaan leveren met het een of het ander?
Ikzelf denk wel dat het veilig is als ik ze maximaal aanzet, aangezien de ATI driver dit toelaat.
Maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Dat de fan niet werkte, wil niets zeggen. Mogelijks was het niet warm genoeg waardoor die uit staat. Werkt een beetje zoals de thermostaat van de chaufage, maar dan omgekeerd. Maar 4 a 5 ventilatoren, is wel zeker genoeg. Bij mij zitten er 2 in en nog nooit problemen mee gehad. Af en toe eens het stof eruit blazen en het blijft goed. Trouwens, het stof eruit blazen is ook goed tegen het lawaai. Die van mij maakt duidelijk minder lawaai na het uitblazen.
 
Zou best kunnen dat de fan op een verkeerde aansluiting zat, maar of hij hierdoor te warm wordt weet ik nog niet zo zeker.
Ik heb mijn computer nu denk ik al 1 a 2 jaar, nog nooit problemen mee gehad dat hij overhit is geworden of iets anders dergelijk.
Nu toevallig een aantal weken terug kwam ik er pas achter dat die case fan niet werkte..
Al die tijd werkte hij dus niet met die fan wat niet aangesloten was. Mijn computer heeft een stuk of 4/5 ventilatoren, dus als er 1tje niet doet zou geen probleem zijn.
Anders laat ik die fan gewoon erbij hangen zoals hij er nu bij hangt, dan heb ik hopelijk geen BSOD meer (als dat het probleem zou zijn geweest), en mijn computer wordt niet overhit.
Ik heb zowiezo mijn graphic fan handmatig ingesteld op 30, dan maakt hij niet te veel geluid, en als ik niet game blijft hij +/- 45 graden. De meter staat dan onder 25 %, dus dit is helemaal niet te warm.

naamloosib.png

Even een off topic vraag:
Kan ik die GPU Clock setting en die Memory Clock setting op het maximale zetten voor betere prestaties?
Of zou dit ook problemen gaan leveren met het een of het ander?
Ikzelf denk wel dat het veilig is als ik ze maximaal aanzet, aangezien de ATI driver dit toelaat.
Maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.

De veiligste manier van overclocken is met kleine stapjes tegelijk en daarna een paar dagen kijken of alles stabiel blijft. Zo ja, ga je weer een stapje hoger.
Kijk ook even in het BIOS of alles eventueel terug te zetten is, mocht er iets fout gaan.
 
@Mik, die fan was niet aangesloten daarom werkte hij niet.
Toen ik hem zelf had aangesloten werkte die wel, dus duidelijk was dat hij niet was aangesloten.
Aangezien ik toch meerdere ventilatoren heb laat ik hem wel uit zolang ik geen BSOD krijg.

@Pluis, ik denk dat ik niet in de bios hoef te kijken. Want via deze ATI driver kan ik alles zelf terug zetten, en zoals je ziet staat er ook ''default''. Wat ook heel handig is! :) Ik ga eens proberen.
Bedankt voor de reacties, en zolang ik geen BSOD meer krijg laat ik het lekker lopen.
 
Je moet wel degelijk in het BIOS eventuele wijzigingen kunnen herstellen, want bij een verkeerde instelling zou het kunnen gebeuren dat de PC helemaal niet meer opstart en je dit daarom ook niet meer kan herstellen via het ATI tooltje.

[edit] Nog even een aanvulling hier op. Natuurlijk kan je een BIOS reset doen, maar dan ben je alle gemaakte instellingen kwijt en moet je opnieuw beginnen. Da's dus niet handig met overclocken [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem ietsje hoger gezet, en ik zie wel hoe die loopt de komende weken.
Verder heb ik nog steeds geen BSOD gehad, dus ik denk toch dat het met die fan te maken had.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
 
de ts heeft zich niet meer laten horen , hier kan dus het slotje op !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan