Diverse buitencamera met batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heeft er iemand ervaring met een buitencamera op batterij,liefst zonder abonnement.
 
Hallo,

Een buiten Camera zonder batterijen kan , maar volgens mijn buurman die er 2 heeft van het merk Arlo 1 binnen en 1 buiten ...moet hij toch om de 2 maanden de batterijen opladen ! dus ,voor buiten heeft hij een zonne paneeltje geplaatst omdat hij het ook niet zag de ladder op te gaan ( gezien zijn leeftijd ) en de camera van de beugel te halen en op te laden via een adaptor .Zijn alarm is van Verisure en hier betaalt hij een abonnement voor ..wat niet goedkoop is en ook verbonden is met een alarm centrale

.Een andere buurman kocht er 4 op Amazon ook van Arlo ,heeft ook een abonnement en dat kost een 9 euro per maand voor deze 4 camera's , de beelden kan je 30 dagen lang raadplegen ., zonder alarmcentrale Je kan dat abonnement ook niet nemen ,maar dan heb je geen beelden die je kan controleren of navragen , het is alleen live zien ! je kan van dit merk ook een opslag toestelletje kopen ,maar dat kost een 200 euro en hier kan een sd kaaartje in. deze camera's van de buren zijn vaste camera's en volgen de persoon niet.

ik kocht er 3 op amazon van het merk Hiseeu WHD303 en heb er 2 bij de dochter geplaatst , doen het zeer goed ,volgen de persoon, je kan er een sd kaartje insteken ,geen abonnement dus wat wil je nog meer voor de prijs van een 65 euro !! je hebt wel een voeding nodig 220 volt ...adaptor voor de camera zit er bij ....maar je kan er ook een zonne paneeltje bijkopen ,ook te vinden op Amazon en bv alle kabels.

grt,

françois
 

Bijlagen

  • IMG_20230529_112150.jpg
    IMG_20230529_112150.jpg
    63.3 KB · Weergaven: 51
  • IMG_20230529_112210.jpg
    IMG_20230529_112210.jpg
    64.6 KB · Weergaven: 52
  • IMG_20230529_112404.jpg
    IMG_20230529_112404.jpg
    72.6 KB · Weergaven: 52
Ik vond dit bericht:
Schijnt dus allemaal nog wel mee te vallen.
Dat de camera's makkelijk te plaatsen zijn zonder bekabeling en zoals zelf getest best een lange accu duur hebben geeft voor mij de doorslag.
Maar als je het niet veilig vindt zul je met portforwarding op je router moeten werken, en dan noch?!
 

Regels Cameratoezicht in en rond een woning Nederland​

U mag camera’s ophangen om uw eigen woning te beveiligen en uw eigendommen te beschermen. Een woningbouwcorporatie mag ook gebruikmaken van cameratoezicht om een woning of een flat te beveiligen. Maar de corporatie moet dat dan wel met een bord of sticker kenbaar maken. Cameratoezicht moet stoppen bij de voordeur en de ramen. Op de straat mag geen camera gericht staan. Dit is om de privacy van voorbijgangers te beschermen. Op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens staat meer hierover.
 
@ aardbei ....in Belgie gelden ook deze regels , ik had de 2 Camera's opgehangen bij de dochter 1 aan de voordeur en eentje aan de garage poort , het huis is een open bebouwing ...straat /voetpad tot de voordeur is een 5 meter ...juist voor de garge heeft ze ook een oprit van een 5 mt .....dus wil je aan de deur komen of aan de garage dan moet je haar eigendom al betreden ....de camera is niet naar de straat gericht , op het moment dat je haar eigendom gaat betreden , ziet de camera U en hij volgt U !!
We hebben hier een wijkagent ( politie man ) die meer dan eens per week de wijk aandoet per fiets .Geert is bij de dochter komen aan bellen ,met de mededeling ...om geen problemen te krijgen ,moet je ook een melding aanbrengen , dat er camera bewaking is en /of je kan gefilmd wordt .
Dus in feite moet je inbrekers waarschuwen ...je zit nu al op mijn eigendom en je wordt gefilmd ...erg hé , want ze moeten je eigendom toch niet betreden .....worden inbrekers dan niet beschermd ?
 
@ aardbei ....in Belgie gelden ook deze regels , ik had de 2 Camera's opgehangen bij de dochter 1 aan de voordeur en eentje aan de garage poort , het huis is een open bebouwing ...straat /voetpad tot de voordeur is een 5 meter ...juist voor de garge heeft ze ook een oprit van een 5 mt .....dus wil je aan de deur komen of aan de garage dan moet je haar eigendom al betreden ....de camera is niet naar de straat gericht , op het moment dat je haar eigendom gaat betreden , ziet de camera U en hij volgt U !!
We hebben hier een wijkagent ( politie man ) die meer dan eens per week de wijk aandoet per fiets .Geert is bij de dochter komen aan bellen ,met de mededeling ...om geen problemen te krijgen ,moet je ook een melding aanbrengen , dat er camera bewaking is en /of je kan gefilmd wordt .
Dus in feite moet je inbrekers waarschuwen ...je zit nu al op mijn eigendom en je wordt gefilmd ...erg hé , want ze moeten je eigendom toch niet betreden .....worden inbrekers dan niet beschermd ?
Zichtbaar een sticker plakken dat er camera toezicht plaatsvind is voldoende

1685388706518.jpeg

Het pictogram dat aangeeft dat de plaats wordt bewaakt door een camerasysteem moet bij de ingang van je woning hangen. Het moet een aluminium plaat zijn van minimaal 1,5 mm dik of een geplastificeerde sticker van minimaal 0,15 x 0,10 m.
 
fredjeh ...ik ga het vragen aan de wijk agent als ik hem zie, en het zou mij dan wel verbazen dat hij dit niet heeft gezegd .
Een alarm installatie met buiten sirene ,moet je wel registreren en jaarlijks laten keuren door een erkende firma ....en dat is al jaren zou ...ik weet dat van iemand die ik goed ken ( ikzelf dus ) 10 jaar gewerkt bij een firma die zelf productie deed in alarm centrales inbraak en brand beveiliging en productie van brand detectoren .Brand gedoe was voor openbare instellingen , inbraak voor de prive mensen en zaken zoals juweliers ,winkels etc en ook destijds melding /aangifte verplicht bij het locale politie kantoor en jaarlijks attest nodig .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan