Windows 11 Bureaubladpictogramman worden witte rechthoekjes

Sinds drie dagen zijn plotseling een aantal bureaubladpictogrammen witte rechthoekjes geworden. Het opnieuw installeren van windows 11 met behoud van data werkte in eerste instantie, maar plotseling zijn de witte rechthoekjes terug. Het verwijderen en opnieuw laten opbouwen van het favicon helpt niet. Als ik een programma bijv. Google Calender, Gmail, Facebook of Chatgtp opnieuw als snelkoppeling wil instellen zie ik geen pictogram maar ook dat witte rechthoekje. Het gaat kennelijk om snelkoppelingen naar internetsites.
De andere pictogrammen doen het gewoon.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Probeer eens via start...instellingen...apps...standaard apps ... je standaard browser in te stellen. Voorbeeld als je Google Chrome gebruikt: scroll daar dan naar Google Chrome en klik erop. In het volgende scherm klik je op elk scherm om daar dan Google Chrome als standaardlocatie in te stellen. Nadat je die allemaal hebt gedaan (behalve pdf) pc ev en herstarten en kijken of het nu wel goed is met die pictogrammen.

Probeer dit.
1. Navigeer naar de pictogramcache:
  • Open Verkenner en typ %userprofile%\AppData\Local in de adresbalk.
  • Blader door de bestanden totdat je het bestand IconCache.db of een bestand met de naam IconCache vindt.
  • Je kunt ook Shift + Delete gebruiken om het bestand permanent te verwijderen.
Alternatieve methode via Schijfopruiming:
  1. Open Schijfopruiming:
    • Druk op de Windows-toets + R, typ cleanmgr en druk op Enter.
    • Selecteer je systeemdrive (meestal C:).
  2. Selecteer 'Miniaturen':
    • Vink in de lijst met bestanden het vakje voor 'Miniaturen' aan.
  3. Klik op OK:
    • Windows zal de pictogramcache automatisch wissen en opnieuw genereren

Terug
Bovenaan