Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Beste,
Mijn netbook had een bijna platte batterij. Ik ga ermee in huis om aan de lader te hangen. Zegt dat hij aan de stroom hangt en dan zonder enig voorteken gaat het scherm ff uit en gaat hij naar bios. Als ik daarin kijk bij boot staat er gewoonweg niets. Ik denk dus dat mijn eMMC kaartje naar de haaien is. Kan er mij iemand helpen met dit euvel? Dank bij voorbaat.
 
Sure... Ik geef je meer kans op slagen met een Electronical Engineer met jaren hands on ervaring en de juiste gereedschappen, dan een IT medewerker. Maar soite, als die man zulke IC's kan verwijderen en vervangen, chapeau. Maar vergeef me mijn ongeloof, je zal het zelf moeten ondervinden. Indien die goede bedoelingen heeft, wat zeker het geval is, geef hem dan even mee dat die onboard flash niet zomaar te vervangen is.
 
cve mocht het je interesseren.
ik heb een veel te weinig gebruikte Asus T100 liggen enkel wat testen enz mee gedaan en verder veel te weinig gebruikt.
Die wel van eigenaar kan veranderen. mocht je interesse hebben laat je het maar weten.
 
Ik heb deze middag met Stephan in gesprek geweest en hij had er geen benul van dat het zo moeilijk is Om die eMMC kaart los te solderen en er een nieuwe in te solderen. Dus ik dan op zoek gegaan naar een nieuw moederbord. Gevonden maar 140€ voor een moederbordje vind ik te veel geld. Stephan vind dit ook te duur. Dus liggen er enkele opties open. Of ik koop een nieuwe netbook, of ik koop een nieuwe tablet of ik koop een tweedehands laptop.
 
Momenteel heb ik een tweedehands Asus eeepc 12012N laptop op het oog of een 7" tablet of een 8"tablet beide nieuw. Of terug een netbook met ongeveer dezelfde specs als mijn X205ta. Of ik heb ook nog een optie voor de Asus T 100 hybride toestel van CTCS.
 
Ik heb een filmpje gevonden over het vervangen van een eMMC bij een Galaxy S3.

Als je bedenkt dat de smelt temperatuur van tin ongeveer 230 graden of misschien iets meer is, kun je je hopelijk voorstellen wat je bij deze temperatuur kunt beschadigen aan de rest van de onderdelen. Bij een processor in een PC schieten we al in de stress als er een temp bereikt wordt van 65 graden
Ik vraag me zelfs af als je het op deze manier doet, het geheugen het zal overleven om met deze temperatuur dit geheugen op deze manier te vervangen.

 
Ik zou toch een paar dingen anders aanpakken dan in het filmpje. Sowieso de randcomponenten afplakken met kapton tape om te beschermen tegen de hete lucht bij het verwijderen van die component. Het verwijderen van de overbodige tin zou ik ook met een lint doen ipv af te schrapen met een metalen spaan. Kans dat je die eilanden beschadigd op deze manier.
Die component eraf halen is nog relatief eenvoudig. Daar wil ik me ook nog aan wagen. Maar een nieuwe erop plaatsen... Kan je op dezelfde manier doen, maar is niet aan te raden. Ga je inderdaad zeer voorzichtig zijn met temperatuur en timing. Niet eenvoudig. Moet je sowieso met soldeerpasta werken (en voor goed te zijn met automatische dosering). Heb hier nog een nieuwe tube in de koelkast liggen trouwens.

Maar... dit is een voobeeld ergens van het net geplukt van de temperatuurcurve die aangeraden is:

- Preheat: Opwarmen tot 150-160 graden Celsius in 2-4 minuten. (Oven voorverwarmen)
- Soak: Op 150-160 graden Celsius voor 60-90 sec. (Hier PCB erin plaatsen)
- Reflow: Korte piek op 208-230 graden Celsius voor 60 sec.
- Cool down: Oven uitzetten en laten afkoelen

Kan je best een soldeeroventje voor gebruiken dus. Heb jij zoiets Skippy?
 
Asus ?

Asus ?

cve mocht het je interesseren.
ik heb een veel te weinig gebruikte Asus T100 liggen enkel wat testen enz mee gedaan en verder veel te weinig gebruikt.
Die wel van eigenaar kan veranderen. mocht je interesse hebben laat je het maar weten.
Wel wel wel ! Is dat toeval ? Er zijn wellicht nog van die T100 eigenaars ?

Mijn T100 werd met veel tegenzin door Alternate naar Asus teruggestuurd voor intermitterende fout. Asus "herstelde" het ding maar later voor dezelfde terugkomende fout, weigerde Alternate het naar Asus terug te sturen na de garantie periode, met de vraag voor gratis tweede "herstelling". Alternate weigerde zelfs een commeciële geste te doen op de aankoop van een nieuw vervangend ander model.

:vraagteken: Enfin, mocht je interesse hebben mag je het ook laten weten.

Als je heel traag typt, lukt het toch nog een zin te typen zonder dubbele letters en zonder dat de cursor verspringt naar gelijk waar.

Asus startscherm (bij het opstarten van de T100) toont een heel Trump-achtige slagzin over uitmuntende kwaliteit !
(summum van zelfgenoegzaam sarcasme tegenover hun klanten).
 
Beste Merel,
Ik had een Asus X205ta. Van het ene moment op het andere moment mijn C weg. Na wat heen en weer posten hier zijn we tot de conclusie gekomen dat de eMMC kaart stuk is gegaan. Ik heb zojuist een jong gebruikte Asus T100 over gekocht. Die heeft denk ik geen problemen.
 
Screenshot_20170808-173243.jpg

De Asus T 100 is onderweg. Binnenkort kan ik weer volop aan de slag. Dank u CTCS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan