Software Caps Lock permanent uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lange tijd heb ik op mijn computer het programma CapsUnlock gehad. Maar opeens werkt het niet meer. De laatste bijwerking van het programma was in 2004.

Een alternatief heb ik niet kunnen vinden, behalve registerduik-acties uitvoeren.

Heeft iemand wellicht een goed advies om deze vervelende Caps Lock toets definitief uit te schakelen? En ook om Num Lock definitief aan te laten trouwens.
 
enige nog open punt is het 'vastzetten' van de NUM LOCK toets in de 'AAN' stand...
En dat is blijkbaar niet mogelijk want ik vind enkel oplossingen die daar zelfs een scheduled task van maken die om de minuut die terug aanzet : overkill vind ik ...
 
Lange tijd heb ik op mijn computer het programma CapsUnlock gehad. Maar opeens werkt het niet meer. De laatste bijwerking van het programma was in 2004.

Een alternatief heb ik niet kunnen vinden, behalve registerduik-acties uitvoeren.

Heeft iemand wellicht een goed advies om deze vervelende Caps Lock toets definitief uit te schakelen? En ook om Num Lock definitief aan te laten trouwens.

:LOL:
Alééé ik heb voor mijzelf de gemakkelijkste oplossing bedacht, beide toetsen, zowel de num als de Caps toets er gewoon uitgewipt uit het Toetsenbord.
want beide worden door mij nooit gebruikt ,en kan ik dus nu ook niet meer per ongeluk indrukken (y)
 
Hallo Qtex,

U begrijpt mij totaal verkeerd.

Zoals reeds gezegd begon ik zelf over het Num Lock. Mijn geheugen is dik in orde.

Toen ik drie reacties tegelijk zag, wilde ik even alles op een rij zetten: 1. PhilipV, 2. Skippy en 3. Qtex.

Zoek er toch niets achter, het was slechts een opsomming/samenvatting van de drie reacties!

Please!

Hallo PhilipV,

Mijn Num Lock staat vrijwel altijd aan. Alleen helaas soms opeens onverwacht niet. Misschien heb ik dan iets aangeraakt.

Een veel kleiner probleem dan de Caps Lock dus. Bij de opstart staat het normaliter aan.
 
er is een mogelijkheid om via het register de Caps lock permanent uit te schakelen maar denk aan het feit dat indien je deze nodig heb je deze enkel weer kunt gebruiken indien je deze register aanpassing verwijderd..
zeg je ik gebruik de caps lock nooit en voor mijn part mag deze permanent uitstaan dan start je "regedit " op ..
ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout
rechts klik in het rechter veld bij keyboard layout en kies voor een nieuwe "Binaire waarde"
geef deze de naam " Scancode Map "
geef deze de binaire waarde in die hier onder vermeld word ...

00 00 00 00 00 00 00 00
02 00 00 00 00 00 3A 00
00 00 00 00

klik op ok en herstart je systeem ..

Ashampoo_Snap_woensdag 22 april 2020_09h38m40s_001_.jpg
 
ja ik wist dat wel maar wilde dit dan ook enkel meedelen aan al de anderen die dit topic volgen ..
*nu bemerkte ik zojuist pas dat ook deze aanwezig is als een reg file in het KeyboardMappings .winzip bestand waar PhilipV in bericht #7 naar linkt ..
 
@Qtex Louter ter informatie : het tooltje dat ik had gevonden eens gaan bekijken en het is gewoon een *.reg-bestand dat bij uitvoeren krék doet wat jij in #22 beschrijft ... prima dus !
 
ja Philip nadat ik het bericht had geplaatst heb ik het bestand waar jij naar linkte opgehaald en er zijn welgeteld 5 reg bestanden aanwezig ..
Ashampoo_Snap_woensdag 22 april 2020_11h50m09s_002_.jpg

*this de derde in je lijst die betrekking heeft tot die waar ik over vermelde in bericht #22
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan