Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Zelf heb ik geen probleem bij het opstarten met de Num lock toets. Niet bij mijn desktop en ook niet bij mijn laptop. Maar bij mijn broer en dochter lukt het niet.
Ik weet dat in HKEY_USERS/DEFAULT/ControlPanel/Keyboard, de waarde 2147483648 moet staan bij InitialKeyboardindicators.
Als ik dat bij hen ingeef, wordt de num lock niet geactiveerd in W10.
Wat loopt er dan fout?
 
hier staat snel opstarten wel in windows 10 Home

0002Knipsel.JPG

0014Knipsel.JPG
 
idd , had de "reply's" te laat gezien...ondertussen al ferm op het web gezocht naar een goeie oplossing maar het blijft tot op heden behelpen..
ik heb dat "snel opstarten" bij mij uitgeschakeld maar ik werk met een "SSD" schijf als bootdisk , dus heb geen last van trager opstarten.
bij anderen waar ik die tip heb toegepast start hun laptop / pc dan veel trager op.

nog een bekend probleem waar tot nu toe geen echte oplossing is : ik heb de laatste paar maanden nogal wat systemen bij vrienden en kennissen geupgraded naar Windows 10 en bots bij toestellen met een Ati Radeon videokaart telkens op het probleem dat het systeem na de upgrade echt tergend traag opstart waarbij je minuten lang een zwart scherm ziet , dan nog een hele tijd het bekende ronddraaiende cirkeltje...echt niet te doen.
en alle trips i.v.m. de drivers enz helpen niet echt omdat bij herstarten Windows 10 toch eigenzinnig de drivers opnieuw aanpast, de ènige oplossing die wat soelaas brengt is een "clean install" , maar echt optimaal is het nog niet , het duurt dan nog een paar minuten vooraleer het systeem klaar is.
diezelfde systemen hadden absoluut geen problemen bij Windows 8(.1)...
anders is iedereen van diegenen die overgestapt zijn naar Windows 10 daar toch wel tevreden over .

een veilig en gezond 2016 ;)
 
idd , had de "reply's" te laat gezien...ondertussen al ferm op het web gezocht naar een goeie oplossing maar het blijft tot op heden behelpen..
ik heb dat "snel opstarten" bij mij uitgeschakeld maar ik werk met een "SSD" schijf als bootdisk , dus heb geen last van trager opstarten.
bij anderen waar ik die tip heb toegepast start hun laptop / pc dan veel trager op.

nog een bekend probleem waar tot nu toe geen echte oplossing is : ik heb de laatste paar maanden nogal wat systemen bij vrienden en kennissen geupgraded naar Windows 10 en bots bij toestellen met een Ati Radeon videokaart telkens op het probleem dat het systeem na de upgrade echt tergend traag opstart waarbij je minuten lang een zwart scherm ziet , dan nog een hele tijd het bekende ronddraaiende cirkeltje...echt niet te doen.
en alle trips i.v.m. de drivers enz helpen niet echt omdat bij herstarten Windows 10 toch eigenzinnig de drivers opnieuw aanpast, de ènige oplossing die wat soelaas brengt is een "clean install" , maar echt optimaal is het nog niet , het duurt dan nog een paar minuten vooraleer het systeem klaar is.
diezelfde systemen hadden absoluut geen problemen bij Windows 8(.1)...
anders is iedereen van diegenen die overgestapt zijn naar Windows 10 daar toch wel tevreden over .

een veilig en gezond 2016 ;)

Zelf heb ik ook op mijn pc's ssd's. Verschil is inderdaad immens. Maar je kan dat anderen niet verplichten te doen hé. Nadeel van dit te doen bij anderen dat je telkens afspreekt wanneer je gaat om het euvel te proberen verhelpen. Lukt het niet met die tip's, dan opnieuw wachten.
 
daar het manueel niet kan uitgevoerd worden kan best de oplossing er in bestaan om deze toepassing aangebracht door Wivy uit te voeren met een rechts klik en "uitvoeren als (administrator) " te selecteren ...
*indien deze toepassing dan nog niet bewaard blijft dan dient men de net user administrator te gebruiken om deze toepassing uit te voeren want blijkbaar zijn hier dan beperkingen opgelegd !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan