computer wil iedere keer updaten naar windows 10 maar mislukt iedere keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
computer wil iedere keer updaten naar windows 10 maar mislukt iedere keer
wat kan ik daar mee doen

gaat dat eigenlijk wel op mijn computer ?

laptop windows 7
 
zie jij het lichtje betreffende de schijf flikkeren ...zoja dan is deze nog steeds bezig met de verwerking er van ...de oorzaak zou dan best wel eens kunnen liggen aan de ""gezondheid"" van de schijf zelf ...aan u om of te wel rustig af te wachten of om terug te gaan naar het vorige besturingssysteem ... om vervolgens de gezondheid van de betreffende schijf na te gaan !
 
het derde lichtje ongeveer tot 7 tellen soms langer

als de update is gedaan start de pc dan zelf terug op ?
misschien is hij terug opgestart en heb ik geen beeld

moet ik hem dan best afzetten ?
en terug opstarten in veilige mode of gewoon terug opstarten ?
 
Zolang het ledje van de harddisk knippert is de laptop nog ergens mee bezig en zal hij niet terug opgestart zijn. Soms hoor je de hardddisk zacht ratelen tenzij er natuurlijk een SSD in zit.
Laat hem dus voorlopig nog een poosje met rust.

Een update kan soms lang duren, maar hier vind ik het wel erg lang duren.
Werkte de laptop onder Windows 7 helemaal OK en was hij toen snel , traag of super traag. Wat zijn de specificaties van de laptop ?
 
je mag hem niet afzetten doe je dit toch kan het best zijn dat er géén besturingssysteem meer gevonden word ..het heeft inderdaad weg van of een falende schijf of andere hardware die niet echt compatitabel zijn ..ik raad je aan om echter geduldig te zijn ..en gewoon af te wachten.
*als de upgrade volledig gedaan zou zijn dan start deze inderdaad gewoon op ...
stel nu voor dat de upgrade gedaan zou zijn maar dat deze in een energie modus staat dan zou je via een touchpad aanraking of via de muis er terug beeld op moeten krijgen ..
 
hoe lang is lang ? (niet over de chinees hé :lachen78:)

heb de muis bewogen en geklikt en niets te zien

is nu al bijna 17 uur

edit dit is iets van microsoft of dat ik daar iets mee kan ?


Zwart of flikkerend scherm voor het inloggen:

1. Probeer andere video uitgangen. Soms kan het zijn dat een verandering van driver de video naar een andere video kaart dan wel uitgang stuurt (bijvoorbeeld HDMI naar DVI, Displayport naar VGA). Probeer ook van output te wisselen door de Windows toets + p in te drukken en vervolgens de p weer in te drukken gevolgd door enter. Herhaal dit 4 keer om door alle video output opties te lopen en alle uitgangen geprobeerd te hebben.

2. Probeer de pc op te starten in veilige modus met netwerk opties of de modus met lage resolutie om zo de video kaart driver te kunnen updaten.
o Na 3 gefaalde opstart cyclus, start Windows mogelijk op in de herstel omgeving. Gebeurd dit niet, gebruik dan de het Windows 10 installatie media om op te starten vanaf dat medium en in de herstel omgeving te komen. Je kunt dit medium op een andere pc maken met de Media Creation Tool voor Windows 10.
o Eenmaal in de herstel omgeving, selecteer je probleem oplossen, geavanceerde opties, opstart instellingen en vervolgens opnieuw opstarten. Zodra de pc opnieuw opstart, krijg je een aantal opties. Druk op 5 of F5 voor veilige modus met netwerk (of probeer de optie met lage resolutie).
o Open het apparaat beheer (Windows toets + x) en klap de beeldschermadapters open. Wanneer je 2 video adapters ziet, klik je met rechts op de geïntegreerde videokaart (bijvoorbeeld Intel HD 4000 or AMD Radeon HD 4200), selecteer uitschakelen en start de pc opnieuw op. Mocht dit niet werken, ga dan terug naar de beeldscherm adapters. Schakel de uitgeschakelde adapter in en de ander juist uit. Zie je slechts een beeldscherm adapter, klik die dan met rechts aan. Kies eigenschappen en open tabblad driver. Kies vorig stuurprogramma. Helpt dit niet, kies in dit scherm dan voor het verwijderen van het stuurprogramma. Zet daarbij het vinkje om de software ook te verwijderen.
o Controleer vervolgens op Windows updates of de website van de fabrikant van de videokaart, om zo een update op die videokaart driver te bemachtiging. Er worden momenteel namelijk veel nieuwe drivers uitgebracht door de videokaart fabrikanten. De beste drivers zijn daarom pas een paar dagen oud.
 
hoelang het kan duren is moeilijk te zeggen ....heb eerder je al meegedeeld dat het hier eens 3 uren heeft geduurd op een HP laptop...
met de Toshiba laptop ( deze van mijn dochter) ben ik wel 3 dagen bezig geweest ...het probleem lag hier dat deze niet wilde doorstarten en ik dus met een zwart scherm bleef zitten .. hier bestond de oplossing er in om de batterij er uit te halen zodat enkel de adapter aanwezig was .
 
heb mijn batterij er eens uitgehaald moest wel de laptop dicht doen en daar na moest ik wel op de knop drukken kwam even klein groene venster van windows en daar na terug zwart

(ow ja en de battery voelde wel koud aan )
 
je heb deze dan terug geplaats volgens ik kan uit maken uit je bericht ...je schrijft immers " heb mijn batterij er eens uitgehaald "" het is dus niet de bedoeling om deze nadien terug te plaatsen zolang de upgrade bezig is ... je plaats deze pas terug als het upgraden gedaan is ...
zou je een afbeelding kunnen plaatsen van zo een kleine groen vensterke ...hier weet ik dus niet wat er mee bedoeld word ...zou ook een foutmelding kunnen geweest zijn !
 
heb de battery niet terug geplaatst
heb hem er eens uitgedaan wil niet zeggen dat ik hem er terug ingestoken heb

zoals de logo op de startknop maar dan groen en klein schemerig (lachen) vind er geen afbeelding van


edit voor de moment 1licht ,tweede niet ,3 wel ,4 niet, 5 wel , zonder knipperen (touchpad)
 
weet ik wat ik nu pas zie in het scherm
moet er bijna met mijn neus bijstaan bijna niet te zien (je moet nog zien waar je staat om het te zien )
stond een getekend manneke bij om aan te melden
welkom bij windows 10

wat nu eens herstarten zal niets uithalen zekers
 
windows werkt denk ik maar scherm blijft donker

nu krijg ik heeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk te zien windows word geconfigureerd

geluid heb ik ook al ,en nu krijg ik apps te zien zoals ccleaner wil u deze app toelaten

maar is zo duister nu ben ik mijn pijltje kwijt

bedankt dat u hebt meegewerkt naar deze nieuwste versie van windows 10 van onder staat afsluiten maar mijn muis is foetcie
op de achtergrond zie ik mijn bureaublad
maaaaaaaaaar zo donker pfffffffffffffffffff wat nu ?

(zou er iets met de led verlichting kunnen zijn zo ineens met die update dat kan toch ni hoop ik )
 
mogelijk dat je of het beeldscherm dient lichter te zetten of dat je een bios update dient te doen wil jij de Windows 10 kunnen gebruiken ..vermeld eens het merk/model ...van deze laptop.
ook dien je eens naar het toetsenbord te kijken mogelijk dat er een toets is om het beeldscherm lichter te zetten..
 
eens kijken of je geen drivers moet installeren voor je grafische kaart enz.
ook bij energiebeheer kan je normaal de helderheid instellen.

ik heb al dergelijke zaken gezien waar het effectief niet lukt, heeft te zien met een bepaalde intel chipset bij een bepaalde setup niet compatibel is met windows 10.
Dat kreeg ik toen van de laptop fabrikant te horen. (je moet me excuseren maar ik weet niet meer welke chipset het toen was)
 
asus X52D series
power 4 gear quiet computer
amd athlon ll 2core P320 2,1G
vga ATI MOBILITY RadionHD 5470;VRAM:1GB

dat is het zowat dat ik hier op de stikker zie staan

toetsebord F6 daar staat eeen lampje bij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan