Contactpersonen overbrengen naar nieuwe GSM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ook ik hebt het gekund van mijn aloude GSM - Sony Xperia Z3 - te laten vallen, zodat het scherm volledig gebarsten is en op niets meer reageer. Ook een kabelverbinding levert niets meer op.
Dus maar een nieuwe gekocht : Sony Xperia XZ2.

Al mijn contactpersonen staan op mijn PC in " Google Contactpersonen".
*** Maar waar zijn die opgeslagen ? ***

Ik vindt nergens hoe ik die kan overbrengen naar mijn nieuwe GSM.
In de handleiding van mijn XZ2 staan wel verscheidene mogelijkheden, maar steeds moet ik de plaats van "opslag op PC" aanstippen !

Graag een tip.

Flamingo
 
Inloggen met je Google account van je gsm en het komt in orde. Of je moet je nummers opgeslagen hebben op de sim kaart. Dan moet je ze ophalen bij je oude sim kaart. Of nog erger, je had ze opgeslagen in het toestel zelf. Dan is het eigenlijk hopeloos.
 
Besten,
Dank voor jullie antwoorden.

Ik ben van deze materie niet zo op de hoogte.
Opslag : * in het toestel * op de Sim kaart * ???

Toen ik mijn nieuwe GSM als nieuw opende zag ik dat al mijn contactpersonen er reeds in stonden.
Ik begrijp nu dat deze er zijn ingekomen via Google,; alhoewel ik nog niets had ingesteld voor Google verbinding !!!!

Maar daar mijn contactpersonen opgeslagen waren in mijn "Google Contactpersonen" op mijn PC, heb ik van deze vernieuwing gebruik gemaakt om die 952 stuks eens serieus uit te kuisen en er bleven er nog 568 over.
En het zijn die 568 die ik nu zou willen overbrengen naar mijn nieuwe GSM.

Welk is de beste methode : op het toestel zelf of op de SIM kaart ?
Welk zijn voor beiden de voor- en nadelen en mogelijkheden ?
Zekers niet op mijn verwisselbaar medium, daar ik die zou voorbehouden voor mijn foto's.

En dat weet ik niet hoe

Flamingo
 
Wel je hoeft dus niets te doen, je logt in met je google account en voila, daar heb je al je GSM nummers terug. Handig toch, die Google cloud services.
 
Beste cve,

Dank voor uw antwoord maar ik ben niet mee in die materie.

Kijk ik heb altijd gedacht dat de overbrenging als volgt verloopt :

1. Al mijn contacten staan in "Google Contacten". - en ik heb ze dus volledig opgekuist -
2. Ik plaats mijn contacten op een geheugenkaartje - mijn vraag is dan ook : waar staan die "Google contacten" opgeslagen ? In welke map ? Waar bevindt zich die map ? Want ik moet ze toch uit die map over kunnen brengen naar een geheugenkaartje ?
3. De inhoud van het geheugenkaartje kan men dan overbrengen naar - zoals jullie meldden - de interne opslag of naar de SIM kaart.
4. Dan is mijn vraag : welke opslag is de beste om te gebruiken en om te bewaren ?

Ofwel is er een directe weg.
Maar die begrijp ik niet. Want er wordt melding gemaakt van "directe automatische overzetting via Cloud" ??

Gaarne wat meer uitleg hierover want k wordt gewaar dat er een hoofdstuk dat ik niet weet en./of begrijp.

Flamingo
 
Beste die map gaat je niet vinden. Dat staat in je Google cloud. Als je een nieuw toestel in gebruik neemt log je gewoon in met je Google account en voilà je contacten zijn terug. Je moet dat nergens heen copieren. Dat staat meteen goed.
 
Beste cve,

Dank.
Ik heb ze gecontroleerd tussen deze op mijn PC in "Google contactpersonen" en deze op mijn GSM en ze kloppen allemaal.
Maar wat ik nog zou willen weten is het volgende :
Wanneer ze automatisch via de "Cloud" op mijn GSM worden geplaatst, waar bevinden die zich dan ? In welke map ?
Want wanneer ik mijn GSM aan mijn PC koppel, dan zie ik zowel in het "Intern gedeelte opslag" als in "SD kaart" verscheidene - en vele dezelfde - mappen staan.

Zie inhoud hieronder

Flamingo
 

Bijlagen

  • Interne opslag.jpg
    Interne opslag.jpg
    20.4 KB · Weergaven: 246
  • SD opslag.jpg
    SD opslag.jpg
    31.1 KB · Weergaven: 235
Beste, OP je toestel ga je dit niet vinden. Zou eigenlijk ook niet weten welk belang dit geeft. Verwijder geen van de zogezegde gelijke mappen, die zijn allemaal nodig om je toestel vlot te laten werken.
 
Beste cve,

Ik ben niet zo goed in al die nieuwe middelen (mijn ouderdom).
Maar ik begin het toch te begrijpen dat er vele zaken zijn die ik ZIE op mijn GSM maar er eigenlijk niet OP staan.
Via WiFi en Google kan men ze enkel ZIEN, maar ze staan op de "Cloud" en daar ben ik nog niet helemaal mee.

Maar dit hoofdstuk van de "Contactpersonen" gaan we nu maar sluiten.

Nogmaals hartelijk dank.

Flamingo
 
Ja de cloud is een moeilijke materie om te verstaan omdat het niet tastbaar is. Maar geloof me, u toestel staat goed en het was een goede keuze om destijds te kiezen om je contacten in de cloud op te slaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan