Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij hebben als lid een Microsoftmedewerker. Het lijkt mij dat hij de aangewezen persoon is om hierop duidelijk antwoord te geven.
Ahhh, klopt, als die het niet weet, dan weet ik het ook niet ... Thx ...had er niet meer aan gedacht...
 
de betreffende persoon die naar een torrent verwees was een lid van pctuts zoals jij , deze was dus géén van de staf leden .

Hieronder het betreffende bericht waarin werd bevestigd dat het downloaden van Windows via torrents legaal is zolang je gebruik maakt van een legale key. Geen "gewoon" lid lijkt me ?

pctuts.torrent.legaal.jpg

Wij hebben als lid een Microsoftmedewerker. Het lijkt mij dat hij de aangewezen persoon is om hierop duidelijk antwoord te geven.

Fijn, ik ben benieuwd naar deze persoon zijn visie in dit ganse gegeven.
 
Hieronder het betreffende bericht waarin werd bevestigd dat het downloaden van Windows via torrents legaal is zolang je gebruik maakt van een legale key. Geen "gewoon" lid lijkt me ?

Bekijk bijlage 9497



Fijn, ik ben benieuwd naar deze persoon zijn visie in dit ganse gegeven.

Je rukt mijn antwoord een beetje uit z'n verband, maar goed dat mag.

Het wordt een beetje onsamenhangend. Jij beantwoorde een bericht en een ander antwoord op jouw bericht, waarna jij hieruit een klein stukje pakt en daar een antwoord op geef en ik voeg daarna iets toe. En er zijn berichten verdwenen.

Zo komen we niet verder en ik beweer of bevestig trouwens helemaal niets! Dat maak jij er van.

In iedergeval, jouw printscreen is een aanvulling op wat hier staat: http://www.pctuts.be/f396/windows-v...or-windows-7-op-acer-laptop-42514/#post148395
 
het was wel degelijk één van de leden die begon met het vermelden dat je de win7 ook via torrens kan downloaden ...
en omdat er dus een torrent genoemd werd had ik besloten de berichten daarover te verwijderen ...
ik ben een beetje te overijverig geweest en had deze beter in het praat-tutje neer gezet ...
 
de berichten die daar verwijderdt werden door onder getekende hadden niets toe te voegen in het oplossen van het probleem aangebracht door de topic starter ..

wil jij de site's achter halen waar je zulke bestuuringssystemen probleemloos kunt downloaden ...
HIER is er ééntje ....meer zulke site's zijn er te vinden

vraagje : is het de bedoeling deze site's op te doeken !!!

correct maar een NL-versie??? alle talen maar NL ...
 
Mij lijkt het dat BlueMotion het antwoord heel goed weet en iemand probeert woorden in de mond te leggen.
Het waarom snap ik niet. De ganse discussie over wel of niet legaal zullen we waarschijnlijk nooit echt goed te weten komen.

Ik heb een laptop ook en daar staat het licentienummer ook op. Met de laptop heb ik géén installatiedvd meegekregen zoals meestal het geval is. Dus... als ik een crash heb daarop, mag ik toch wel de andere installatiedvd nemen met de licentie van de laptop. Hiermee wordt niemand benadeeld. Immers Microsoft heeft het ingevoerd om toestellen af te leveren zonder installatiemedia. Geldig met de sleutel vermeld op het toestel dus.......
 
Ja, maar bij OEM is dit weer een heel ander verhaal.
Fabrikanten hebben hoge kortingen gekregen bij Microsoft voor de besturing.
Deze besturingen horen bij de hardware van zo'n pc.
Als de boel crashed is er in principe niet zo veel aan de hand, iedereen heeft de mogelijkheid gekregen om een recovery disk aan te maken. Heb je dit niet gedaan, dan heb je grote pech.
Als bijvoorbeeld het moederbord het begeeft en buiten de garantie vervangen moet worden, heb je een ook een probleem. Je zal dan tevens een nieuwe besturing moeten aanschaffen, of alsnog proberen verhaal te maken richting de fabrikant. Helaas geeft deze dan nagenoeg altijd "niet thuis" omdat het buiten de garantie valt.
 
Volledige correcte beschrijving van een OEM licentie (en toestand) hier van Pluis. (y)
Buiten de garantie betekent ook; betalen voor de service en goederen.
 
Ons microsoft lid is lang niet meer online geweest op pctuts en op z'n facebook account wordt vermeld dat deze met ingang van 16 maart is gestopt met hulp geven via facebook MicrosoftHelpt | Facebook

Mijn vermoeden is dat de hulp op pctuts hiermee ook beeindigd is. Vreemd dat wij daar dan geen officieel bericht over ontvangen hebben.
 
Beste,

Dit soort gegevens staan in de UELA. Wij geven zelf links uit bij een online Windows bestelling. Deze zijn inderdaad te downloaden maar deze links geven wij niet zonder order vrij. Het is niet toegestaan meer kopieën te maken dan aangegeven. Download je de versie dus vanaf onze download dan mag je de ISO een maal branden maar bijvoorbeeld niet voor derden.

Kijk voor meer informatie op: MICROSOFT SOFTWARE LICENSE TERMS
Onder Nr. 4 SCOPE OF LICENSE

OEM is een ander verhaal zoals PLUIS al aangaf. Dit zijn System Locked Preinstalled Keys. Voor dit soort pc's bestaan herstel opties. Bijvoorbeeld een herstel partitie of DVD die je al dan niet zelf moet vanden.

MVG,
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan