Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

Mijn dochter schakelde over op digitale tv bij Belgacom. (vroeger enkel ADSL bij Belgacom)
Daartoe kreeg ze een "bibox 2" en decoder. Op de bibox worden tv, en pc aangesloten.
De pc willen we nu draadloos aansluiten. Daartoe moest deze eerst met een kabel op de bibox worden aangeloten, en moet naar 192.168.1.1 worden gesurft om daar de wachtwoorden in te stellen. Dat gebeurde zonder probleem. Nu willen we dus draadloos surfen, maar er is geen draadloos netwerk in de lijst. Wat moet er eigenlijk op de pc ingesteld worden, en hoe, om over te schakelen naar het draadloos systeem. (het ikoontje van de bibox is zichtbaar onderaan rechts op het scherm)
MVG
Fernand
 
Heb de simulator niet kunnen downloaden, te weinig rechten of fabrieksgeheim of iets dergelijk! Heb wel SCREENSHOTS gemaakt opgestuurd naar mij thuis, moet ze nog verwerken ! In pdf of powerpoint of ... iets. Wanneer is het klaar? Weet ik niet kan ze doorsturen naar iemand, die weet hoe het inéénzit (nijltjetweety of ... een Chinese vrijwilliger) Of heb je genoeg aan de ruwe down load van schermen???

grtz wivy
 
Ik wacht op modem van nieuwe provider, en euphony is vandaag gestopt.
Geen signaal meer.
Ik surf nu even zwart mee met een buur, maar die zet 's avonds de bbox uit, dan kan ik niet op het net.
Dus mijn toestand is nog even onzeker.
Die screenshots kan je makkelijk plakken in writer (de word van open office) met tekst boven en onder.
In word kan dat ook, zelfs bij win 7 kan je dat ook al in wordpad.
Zelf vind ik veel te weinig van netwerken te weten.
Ik ben zelf pas vorig jaar begonnen, voor het eerst wifi, voorheen altijd kabeltje gehad hoor.
Toen ik deze laptop herinstalleerde kon ik niet wifi gebruiken omdat die ralink driver niet was gevonden.
Ik heb via SIW de naam van de wifikaart gezocht en zelf moeten op zoek gaan naar de juiste driver.
Met de eerste ralink driver werkte het hier niet, dus eerst drivers nakijken.
Je ziet geen enkele netwerk, daarom blijf ik er bij.
WIFI kaart kapot of
WIFI driver niet in orde
Als die 2 werken moet je naburige netwerken zien.
Is er een onbeveiligd netwerk dat reeds door anderen is geconfigureerd, dan hoef je enkel verbinding te maken via netwerkbeheer en je kan onmiddelijk mee surfen met die ander.
Stap desnoods in de wagen en rijd naar een dicht bevolkte straat met appartementen.
Zie je nergens netwerken dan ligt het aan de soft van je laptop, ben ik wel 100% van overtuigd.
 
Laatst bewerkt:
Foei Zwart surfen, als ik naar mijn geliefkoosde schoonmama ga, en dit doe ik met plezier kaap ik gewoon een mede inwoner. End Of Story!
Kan het misschien in powerpoint zetten met uitleg of zoals gewoonlijk in een uitgebreide pdf.
Ts 8 en 16u30 ben ik van belgacom, daarna een vrij mens met beperkingen.

HaHa(lachen)

Onze viend is in het eerste uur nog nie gedepanneerd. D'en afstand stoort me niet wel de kosten.
Op afstand depaneren via één of ander program, leuk idéé maar praktisch??? Haalbaar???

grtz. wivy

Voor jou bijna alles! ik hou niet van BGC, gij ook niet , friends for life? thxs
 
Laatst bewerkt:
ts (twee haakjes) kabeltje is veiliger, zelfs een devolo of ander merk is veiliger dan WIFI.
Backtrack kan veel, gewoon weten te gebruiken en met de nodige kennis ...

Linux is the future???
 
Ik volg enkel het forum hoor, geen downloads of andere misbruik.
Als ik nu wist wie het is gaf ik een seintje.
Misschien laat die zijne bbox dan wat meer aan???? kan het maar vragen he, maar aan wie? da's wat anders.
Ik wacht nu eerst even op input van onze vriend topicstarter of hij nog verder wil.
Misschien blijft het een kabeltje nu.
Even een seintje graag besta rousalm.
Gaam we er mee door?
 
rond de dertig pagina's scherm afdrukken, nog wat herschikken, veel uitleg kan ik helaas niet geven (vanwege de ZTC: zero touch configuration) en in een pdf gieten.

grtz.wivy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan