Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Gisteren krijg ik voor mn verjaardag een Lenovo ideapad s10 cadeau.
Nu hebben we een probleem om op het internet te geraken. We hebben dus draadloos internet, met onze laptop ( acer ) hebben we geen probleem, maar met de lenovo wil het niet echt lukken.
Soms moeten we tot een uur proberen om op het net te geraken. Nochtans de signaalsterkte is optimaal.
Toen ik gisteren raad vroeg aan een vriend, vertelde die mij dat mn firewall waarschijnlijk het probleem was, maar zelfs als ik die uitschakel, wil het maar niet lukken.

Als ik de lenovo quick start probeer, raak ik makkelijk op het net, maar dan staat mn toetsenbord in qwerty. Welke configuratie ik ook probeer ( taal ned of Eng ) toetsenbord ( czech/english UK/english US/German/Italian/US international/... ) . Steeds blijft mn toetsenbord in qwerty.Nedrelands ( belgie ) behoort niet tot de mogelijkheden.

Weet iemand raad om 1 van bovenstaande of beide probs aan te pakken?

Gelieve, in pc lekentaal uit te leggen, want ik ben verre van een pc expert .

Alvast bedankt
 
Even gaan opzoeken en wat vind ik hieromtrent terug. Maakt gebruik van een WWAN verbinding, wat betekent dat je voor deze verbinding een extra internet aansluiting nodig hebt bij je provider, welke dan ook apart gefactureerd word. Heeft je vriend inderdaad gelijk, en moet je een modem bijplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen zijn we weer wat verder.
We hebben een nieuwe modem laten plaatsen. Hier beneden leek alles ok, maar boven ( 2 verdiepingen ), vond mn notebook zelfs mn netwerk niet terug !
Ook vie de lenovo quick start manier kon ik plots niet meer op het net. Kheb terug mn oude geplaatst, en sta nu weer even ver.Ik kwam dit euvel pas te weten na een week, daar ik wat aan het renoveren ben, en dus niet echt internet nodig had.
Gelukkig mag ik die oude modem terugbrengen.

Gisteren eens langsgeweest bij media markt ( vanwaar de notebook komt ).
Daar wist de "pc expert " me te vertellen dat het aan de instellingen lag, en hij het in enkele minuutjes kon regelen.
Kzal daar maandag na het werk eens binnenspringen...
wordt dus vervolgd !!
 
denles

Heb je mijn bericht gelezen.
Even gaan opzoeken en wat vind ik hieromtrent terug. Maakt gebruik van een WWAN verbinding, wat betekent dat je voor deze verbinding een extra internet aansluiting nodig hebt bij je provider, welke dan ook apart gefactureerd word. Heeft je vriend inderdaad gelijk, en moet je een modem bijplaatsen.
Wat je nodig hebt is een modem die gebruik maakt van een WWAN verbinding.
Lees hier meer
http://www.nextel.be/Data/Draadloosbedrijfsnetwerk/WWAN/tabid/126/language/nl-BE/Default.aspx

http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Wide_Area_Network

Beter uitgelegd. In die laptop zit een ontvanger gebouwd, om mobiel op internet te raken, zoals in een GSM gebouwd zit om op internet te gaan surfen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan