Status
Niet open voor verdere reacties.

yorkie

Ere Lid
Krijg mijn pctje niet meer opgestart. Heb dit probleem nog al eens gehad en was toen door de man van de winkel op een paar minuutjes geklonken.

Probleem.

Als ik hem opstart krijg ik volgend bericht

WARNING cpu settings have changed. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remenber tot save before quit!

MMORY TYPE / ddr400@125mhz fsb 400 mhz
IDE Channel 0 Master : MAXTOR 6L16OPO BAJ41G20
IDE Channel 0 Slave : NONE
IDE channel 1 Master : TSSTCORP CD/DVDW SH-SH162A TSO1
IDE Channel 1 Slave : None

Nu weet ik me te herinneren dat die man toen zei dat dit kon gebeuren door de externe harde schijf die eraan hangt en dat de pc dan ineens niet meer weet vanaf waar hij moet opstarten.

Ik heb dus al de externe er nu afgekoppeld. Maar ik weet niet meer precies waar je die setup in de bios nu moet gaan veranderen zodat pc weer terug opstart.µ


Als ik dus nu opstart krijg ik wel het zwarte windows xp scherm met dat doorloopbalkje maar daarna niets meer.

Kan iemand me helpen? Wel duidelijk zijn want ik ben geen expert in de bios[OPLOSSING]
probleem is opgelost, alle stekkers en usb apparaten eruit, naar de winkel en toen ik daar kwam ging hij (kp)
Toch bedankt aan iedereen voor zijn bereidheid om te helpen.
En volgens de winkeleigenaar kon het zijn dat het toch door de externe kan komen , heb de raad gekregen die nu op een aparte hub in te steken die eigen stroom voorziet.

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
WARNING cpu settings have changed. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remenber tot save before quit!

Veel voorkomende error bij sommige asus moederborden,gewoon in de bios ,want na deze melding kom je daar zowiezo in,je cpu (processor) snelheid terug instellen bvb 2800 of 3200 naargelang welke je hebt.(dit heeft die gast in de winkel waarschijnlijk gewoon gedaan,heeft niets met je externe schijf te maken)
Soms kan je dit voorkomen door de voltage van je beeldkaart in de bios settings te verhogen,ligt aan het feit dat je beeldkaart soms even een stroompiekje heeft bij het opstarten en dan vergeet de bios je cpu snelheid gewoon.
Een P4PE asus moederbord had dit bvb
En spijtig genoeg is daar niet veel aan te doen dan gewoon als hij het heeft de cpu settings invullen en terug opstarten.
 
probleem is opgelost, alle stekkers en usb apparaten eruit, naar de winkel en toen ik daar kwam ging hij (kp)
Toch bedankt aan iedereen voor zijn bereidheid om te helpen.
En volgens de winkeleigenaar kon het zijn dat het toch door de externe kan komen , heb de raad gekregen die nu op een aparte hub in te steken die eigen stroom voorziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan