Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn laptop geformatteerd en Windows XP opnieuw geïnstalleerd.
Het is een Dell Precision M20 laptop.
Ik installeerde alle drivers die mogelijk waren (te downloaden via de Dell Support-website), sommige drivers lukten niet, de meeste drivers lukten wel.
Ik installeerde ook SP 2 en 3.

De laptop werkt, maar hij gaat trager dan voorheen en hij blijft ook vaak 'hangen'. Als je hem dan een tijdje laat doen (een half uur, soms langer) raakt hij wel door zijn processen heen, maar dit wil ik graag verhelpen.
CPU lijkt nooit extreem hoog.
Ik stelde de 'wisselbestandsgrootte' in naar 'door het systeem beheerde grootte'.

Ik heb een klein netwerk met een lan-kabel en zo kan ik op een servercomputer aan allerlei documenten en ik kan ook printen op een printer die op die server aangesloten is. Dit geeft echter veel problemen.
Vanaf het moment de lan-kabel insteekt, lijkt de computer nog trager te gaan.
Vaak kan de computer ook geen verbinding maken met die servercomputer en kan ik niet aan de bestanden.
Wanneer dit wel lukt, en ik aan een bestand aan het werken ben en ik wil het weer opslaan, krijg ik soms de melding dat ik niet meer aan de bestanden in die mappen op de 'servercomputer' kan en dat ik niet verbonden ben. Dit alles zonder dat ik enige aanpassingen aan het systeem doe.

Verder kreeg ik al eens de melding 'Windows systeemfout: er is een IPadres conflict gevonden met een ander systeem op het netwerk.'

Het gebeurde ook een keer dat mijn scherm volledig zwart wordt, er een zandloper verschijnt en na 10 seconden kan ik gewoon verderwerken.

En ik krijg ook af en toe een BSOD en dit kan misschien wel het probleem verklaren? (ik heb er een foto van genomen) Deze BSOD heeft het ook een driver. Is er misschien iets mis met mijn drivers?

Het zou geweldig zijn, moest er iemand het kunnen oplossen, of me al een stuk op weg helpen. BILD3665.jpgBILD3944.jpg
 
heb je de drivers vanaf hier
zoja .. welke heb je geinstalleerd !...in elk geval dien je eerst de chipset driver te installeren
 
Ik heb dat inderdaad via die website gedaan. Volgorde weet ik al niet meer. Speelt dat zo'n grote rol?
Kan ik die drivers allemaal opnieuw in een volgorde installeren? Of moet ik dan de computer nogmaals volledig formatteren?;!
 
kijk eerst bij apparaatbeheer of je daar geelle uitroeptekens vermeld zie staan ..indien zo haal je de driver daarvoor op en installeer je telkens maar 1tje ..
het is wel aangeraden om telkens een herstart te doen , om deze driver door te drukken ..
je hoeft niet te formateren ..je dient wel eerst de chipset driver te installeren vooralleer je een andere driver installeerd ; waarom eerst de chipset driver !!
meestal na het installeren van de chipset driver merk je dat alles werkt omdat deze driver gewoon alles omvat !
 
neen, nog niet.
Ik heb dit weekend tijd om me er eens in te verdiepen...
Er is geen manier om te weten te komen welke chipset driver nu bedoeld is voor mijn laptop? Probeer ik ze alledrie gewoon?
 
Ik heb sinds mijn vorige reactie de chipset driver opnieuw geïnstalleerd, Dell Quickset geïnstalleerd en Avast verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Sindsdien gaat de computer terug vlot, heb ik geen problemen op het netwerk en kreeg ik nog één keer een BSOD (28 juli).

Hier de info over deze BSOD:
28/07/2011 18:18:45
bug check string: DRIVER_CORRUPTED_MMPOOL
bug check code: 0x100000d0
caused by driver: aswMon2.SYS
caused by address: aswMon2.SYS +8d94

Dit lijkt me alweer Avast, ik vind het raar dat ik dan nog maar 1 BSOD heb gekregen, Avast draait toch altijd.
Moet ik Avast verwijderen en overschakelen op Microsoft Security Essentials?

-Op 30 juli kreeg ik in Windows nog een foutmelding (zie bijgevoegde afbeeldingen ‘fout 1’).
-6 augustus weer een foutmelding. Windows verkenner (explorer.exe) werd afgesloten door Windows om mijn computer beter te beveiligen. (zie afbeeldingen ‘fout 2’)fout 2b - 6 augustus.JPGfout 1a - 30 juli.JPGfout 1b - 30 juli.JPGfout 2a - 6 augustus.JPG
 
indien je beslist om avast te verwijderen , dan installeer je beter de avg free inplaats van Microsoft Security Essentials..
omdat avg free nog steeds beter is dan de Microsoft Security Essentials
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan