Ervaring met Kingston geheugen KVR1333D3E9S (server) in desktop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met dit type geheugen in een desktop? De verkoper beweert dat het in een desktop werkt maar op het internet zie ik tegenstrijdige info.
 
Dat is wel een zeer algemene uitspraak, die geen kanten raakt. Dus de bewering: KVR1333D3E9S werkt in een desktop.
Als men nu aanneemt dat geheugen merk A, type A' werkt in een desktop B met moederbord B'. Dan heb je al voldoende informatie om besluiten te trekken. Nu weet je niets.
Maar om een snelle algemene analyse te maken, dit geheugen is heeft ECC. Welke op de meeste desktop moederborden NIET ondersteund wordt. Maar hangt er dus vanaf welk merk/model.
En zelfs dan nog moet je oppassen met algemene specs. Servergeheugen kan vrij specifiek zijn.
 
Dat kan, dat ligt dan aan het moederbord dat deze foutcorrectie niet ondersteund.

Dit verschilt dus per moederbord, hoewel er minder geschikte borden zijn voor het ECC geheugen. Waarom zou je dit ECC geheugen willen hebben in een gewone PC ?
 
Mobo kan 4 x 2gig. ram verwerken en nu prop je er reepjes in van 4 gig., gaat niet werken.

Dan ga je gemakshalve uit van de Dell die in de handtekening staat, da's natuurlijk een gok. Maar wie weet.

memory.jpg
 
Ja, heel veel meer kan er volgens mij ook niet geadresseerd worden onder die architectuur. Maar ik krijg zelden een 64 bits machine hier binnen met een 775
Komt denk ik dat er toen alleen 32 bits machines in de witgoed winkels te koop waren. Voor een 64 bits moest iemand toch wel even naar een speciaalzaak.
Vraag me niet wat de oorzaak hiervan was. Zoveel prijsverschil is of was er nou ook weer niet tussen de twee verschillende besturingen.
 
Het heeft in zoverre iets met het topic te maken dat we nog niet weten om welk moederbord het echt gaat en dan boorduren we een beetje vrij verder met wat kennis dat we in huis hebben.
Met dit gegeven vind ik dit niet zo heel erg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan