Hardware Externe disk WD Elements

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Goede middag mijn onschatbare helpdesk!
Betreft een externe disk (WD Elements van 1Tb). Ik wil deze disk gebruiken voor het maken van backups mbv Easus Todo Backup. Ik heb de disk verdeeld in 2 delen M en N. Nu probeer ik die delen te benaderen om de backup op te gaan maken en krijg ik bij berde delen de melding:
M (of N): is niet toegankelijk. De aanvraag mislukt door een onherstelbare hardwarefout. Duidelijk is dat ik blijkbaar iets fout heb gedaan. De vraag is a. wat heb ik fout gedaan (begrijp dat dat een lastig verhaal is voor jullie) maar vooral ook: hoe ik dat kan herstellen.
Voorbaat dank
Cees
 
Ik kan het me voorstellen. Mijn PC meldt de disk nog steeds niet als ik het aan de computer verbindt. Het lijkt me trouwens best een lekker programma om te gebruiken als een simpel, maar goed backup programma. De basis versie is wel erg uitgekleed, maar kan nog steeds goed dienst doen.
 
dat zou inderdaad een primaire moeten zijn ..
"bad disk " is wellicht nog te herstellen .. door eerst de aanwezige indeling te verwijderen en opnieuw aan te maken ...
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Hi Qtex, hoe kan ik de aanwezige indeling verwijderen? Vooralsnog wordt de schijf aangegeven als zijnde Bad disk. Ik heb de disk nog niet kunnen herstellen. Wordt wel gezien door Minitool Shadowmaker maar geen idee hoe ik dat moet done. Als je een tip hebt?
 
gebruik het tool dat vermeld word in bericht #18 eens ...
hoe je tewerk dient te gaan kan ik je echter niet zeggen aangezien ik dit fenomeen " bad disk " nooit heb ondervonden ...
*mogelijk dat je de optie van EASUES dient te gebruiken betreffende de Partition Recovery ..
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe ben ik niet erg gelukkig met mijn pogingen om de externe WD Elements schijf te activeren. Sterker, mijn inbreng hefft ertoe geleid dat hij (mijn systeem dus) het hele ding niet meer herkend. Ik heb het geprobeerd met Easeus Partition Master, Minitool Shadowmaker, Free Partition Manager, Aomei Partition Assistant; niets hielp. Eind van het liedje: de schijf wordt niet eens meer herkend. Alsof hij niet meer bestaat dus. Als niemand mij van mijn steun en toeverlaat PCTuts meer kan helpen, ga ik het opgeven. Ik doe nu dus nog een laatste poging en dan huppetee, weg er mee. Wil iemand nog een poging doen? Heel graag. Zo niet, ........... In ieder geval dank voor jullie input tot dusverre.
 
verder gaande op het bericht van GuntherM ..
diskpart toepassen via een opdrachtprompt ( administrator )

druk de Windows toets in +X en kies de Opdrachtprompt ( administrator )
geef vervolgens 1 voor 1 een opdracht in gevolgt door het drukken van “ enter “
de opdrachten zijn :

Typ: diskpart > enter
List disk > enter
Select disk x (x is de nummer van je usb of schijf die in de „list disk“ vermeld staat) > enter
Clean > enter
Create partition primary > enter
Format fs=fat32 quick (of format fs=nfts quick > enter
( laat je „quick“ uit de opdracht dan zal het formateren traag verlopen !
Active > enter
Assign > enter
Exit > enter

*this het proberen waard ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan