W10 Externe disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb aan mijn W10 PC een extern disk gekoppeld, om backups op te maken. Deze backups worden in principe op vaste tijden gemaakt, maar als de PC op die tijden niet actief is, ook op wisselende (inhaal)tijden. Die schijf is dus in principe altijd in verbinding met de PC. Tot voor enige tijd geleden kan het zijn dat de PC die disk niet niet meer herkend als aangesloten. Daardoor worden sommige backups, ten onrechte, overgeslagen (en natuurlijk later wel ingehaald). De oude situatie waarbij de externe disk herkend werd bij het opstarten en vanaf dat moment dus weer ter beschikking was, was in een aantal opzichten veel handiger. Kan iemand mij helpen die situatie weer te herstellen? Bijvoorbaat dank weer!

Cees
 
indien de externe schijf via de pc de stroom ontvangt en dus geen gebruik maakt van een externe voeding dan dien jij deze externe schijf eens aan een andere usb poort te hangen ..
als blijkt dat het probleem zich dan nog voor doet dien jij de usb controllers na te zien ..
 
rechts klik op start >kies apparaatbeheer .
scrol naar beneden en kijk na of er een geel uitroepteken vermeld staat bij de usb controllers ...indien zo is er een driver probleem .
 
het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat er iets electronisch stuk is gegaan in de externe schijf zelf … of een slecht contact maakt omwille dat deze extene schijf eens gevallen is ..kun je dit effe bevestigen of je deze heb laten vallen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan