Mac OS Externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ik heb een vraagje ivm mijn externe harde schijf .
Ik gebruik een externe harde schijf Intenso 4 TB voor mijn fotografie ben een hobby fotografe en in de week vond mijn Mac de schijf niet terug ,
zo heb ik ze aan mij laptop gehangen en dat kreeg ik een foutmelding van mijn schijf te scannen wat ik ook gedaan heb.
En eens op mijn mac kwam dadelijk mijn schijf weer tevoorschijn en ik was content en heb ook niet verder nagedacht erover , tot ik vandaag mijn map zocht van _My Photography_ en deze niet terug vond ? ik in volle paniek natuurlijk en niks ik vind ze niet terug ? hoe kan een map van 700 GB zomaar verdwijnen ? of beter hoe krijg ik deze terug er zitten toch belangrijke foto's op van mijn foto's , wie zou mij aub kunnen helpen ?
Het zou heel mooi zijn mocht ik mijn map terug kunnen vinden x

Lieve groetjes
Melina
 
Eerst en vooral, schrijf NIETS nieuw naar die schijf. Alleen lezen mag, en zelfs beperkt. Steek zen restwaarde in recovery...

Ik zou volgende recovery software aanraden; https://www.r-studio.com/
Uiteraard zijn er nog andere producten die ook heel goed werk leveren. Maar met bovenstaande heb ik in het verleden toch al zeer veel kunnen redden. Zen geld waard maw.

En nog een tip. Koop desnoods opslag in de cloud. Harde schijven begeven het vroeg of laat zowiezo... zoals je nu merkt.
 
In the cloud is de beste oplossing. Maar als het om heel veel data gaat een erg dure oplossing.
Wat je dan kan overwegen is een NAS met meerdere schijven in RAID 1 of meer configuratie.
Gaat er dan een schijf kapot staat alles gespiegeld op een andere schijf en je krijgt een melding dat er een schijf defect is. Daarna kun je deze vervangen en alles zal weer gespiegeld worden naar de nieuwe vervangen schijf. De kans dat twee of meerdere schijven op hetzelfde moment stuk gaan is nihil.

Maar nu eerst zien te redden wat er te redden valt met recovery software.
 
Ik heb in het verleden ooit eens een programmaatje aangeschaft dat heet Recuva,
tot nu toe heb ik veel kunnen terug halen ,vermits er niks word overgeschreven op de schijf, want dan is het ook weg,
Foto's, documenten en Mails heb ik zo kunnen terug halen
 
Al eens gedacht aan "Google foto's"? Kost niets en werkt goed !
Microsoft One drive is een ander alternatief.
Eerst eens goed lezen hé ... want het is onbeperkt en gratis enkel en alleen voor high quality photo's - anders is het maar 15 GB !
en denk eens 2x na : waarom zou Google dat doen als ze niet stillekes plannen hebben met die HD foto's ? Wat denk je ...?
 
Privacy op het internet is en blijft een illusie ,zelfs met een betalende app is dit zo.
Wat niet gezien mag worden zet je gewoon NIET op het internet.Ik moet daar geen 2x over nadenken hoor.
anderzijds heb je gelijk dat mensen veel te gemakkelijk hun privacy veel te gemakkelijk te grabbel gooien op het internet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan