Diverse Medion externe harde schijf

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 23728
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 23728

Gast
Ik heb de afgelopen dagen problemen opgemerkt bij mijn 5 jarige externe harde schijf. uitleg probleem: Als ik hem insteek de ene keer wordt hij gelezen de andere keer niet (meer niet dan wel), op momenten dat hij hem leest geeft hij de volgende foutmelding weer: USB Apparaat wordt niet herkend (ik heb in apparaat beheer al verschillende opties ondernomen "op momenten dat hij hem leest" maar zonder succes).

- Waarschijnlijk door de ouderdom (Aldi product).
- Kent er misschien iemand nog een oplossing?.
 
Krijgt deze schijf z'n voedingsspanning via de USB poort of heeft hij een eigen voedingsspanning adapter ?

In het geval van de USB poort, probeer eens een andere. Als niets lukt zou je een actieve USB hub aan moeten schaffen. Dat is dus een hub met een voedingsspanning adapter.

Ik heb het al wat vaker meegemaakt, maar na verloop van jaren lijkt zo'n schijf telkens wat meer stroom te gaan gebruiken. Misschien komt dit door slijtage ???
Op een gegeven moment kan de USB poort in de laptop of pc de benodigde stroom niet meer leveren en dan komen de problemen.

f_met_voeding_4-poorts_CSU2H4P200BL_K030200005_big.jpg
 
Krijgt deze schijf z'n voedingsspanning via de USB poort of heeft hij een eigen voedingsspanning adapter ?

In het geval van de USB poort, probeer eens een andere. Als niets lukt zou je een actieve USB hub aan moeten schaffen. Dat is dus een hub met een voedingsspanning adapter.

Ik heb het al wat vaker meegemaakt, maar na verloop van jaren lijkt zo'n schijf telkens wat meer stroom te gaan gebruiken. Misschien komt dit door slijtage ???
Op een gegeven moment kan de USB poort in de laptop of pc de benodigde stroom niet meer leveren en dan komen de problemen.

f_met_voeding_4-poorts_CSU2H4P200BL_K030200005_big.jpg
Ik dien mijn externe harde schijf ook in het stopcontact te steken , MAW een actieve USB hub gaat volgens mij niet veel helpen.

Zie:
Externe harde schijf.png
 
Nee, in dit geval heeft een hub niet zoveel nut.

Op zich zit er niet zoveel elektronica in zo'n behuizing, maar uiteraard kan dit defect raken of de usb connector. Soms kan ook de usb kabel slecht geworden zijn.

Wat je kunt proberen is om de usb kabel te vervangen. Als ook dat niet helpt zou je nog kunnen kijken voor een andere / nieuwe behuizing
.Maak hem dan open en kijk wat voor schijfje er in zit. Ik denk omdat hij een voedingsadapter heeft een 3,5" SATA schijfje.
 
Nee, in dit geval heeft een hub niet zoveel nut.

Op zich zit er niet zoveel elektronica in zo'n behuizing, maar uiteraard kan dit defect raken of de usb connector. Soms kan ook de usb kabel slecht geworden zijn.

Wat je kunt proberen is om de usb kabel te vervangen. Als ook dat niet helpt zou je nog kunnen kijken voor een andere / nieuwe behuizing
.Maak hem dan open en kijk wat voor schijfje er in zit. Ik denk een 2,5" SATA schijfje.
De schijf in een nieuwe behuizing steken , da's niet bepaald mijn specialiteit (maar zo moeilijk is dat nu ook niet). En het is het proberen waard. Hartelijk bedankt :).
 
Ik ga nog even afwachten of ik er wel nog geld ga aan uitgeven , want zo'n belangrijke items staan er toch niet op. Dus slotje !.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan