Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo

ik probeer een desktop te gebruiken als mini server en externe bureaublad in te stellen maar om een of andere reden krijg ik geen toegang.
alle instellingen zouden moeten correct zijn maar blijkbaar zie ik iets over het hoofd.
beide pc's zijn aan hetzelfde netwerk gekoppeld.
ik kies externe toegang via rechter m klik menu, maar toch steeds de melding dat de pc instellingen niet toestaan om externe toegang.
wat doe ik fout, beide pc's draaien op win10
Knipsel2.JPGKnipsel3.JPG
 
download gedaan maar install bestand ontbreekt, toch bedankt beide voor de hulp, ik zoek morgen nog wel wat verder naar alternatieven.

Jawel hoor, in de bin map staat een install.bat

Geen idee of dit werkt, nooit geprobeerd.

Zoals elk bat bestand moet je dit natuurlijk runnen met een opdrachtprompt. Navigeer daar dus naartoe via de CD opdracht
 
Jawel hoor, in de bin map staat een install.bat

Geen idee of dit werkt, nooit geprobeerd.

Zoals elk bat bestand moet je dit natuurlijk runnen met een opdrachtprompt. Navigeer daar dus naartoe via de CD opdracht

Ik krijg deze melding als ik op de install.bat klik?
en ook als ik via CMD probeer op te starten
Knipsel.JPG
 
Jammer, dan werkt dit dus niet met RDPWrap.
Had ik zelf ook nog nooit uitgeprobeerd.

Volgens mij zit er dan niets anders op dan minimaal een Windows Pro versie te installeren op de server, tenzij er andere foefjes of tooltjes bestaan die dit kunnen oplossen met een home versie.
Ik heb dit nog nooit nodig gehad en daardoor ook nooit naar op zoek geweest.

Ik kan je hier dus geen antwoord op geven.
 
Je kan eventueel ook nog gebruik maken van VNC. Dit protocol werd vroeger nogal veel gebruikt toen RDP nog niet bestond of nog niet gekend was door de gebruikers. Wordt nog steeds hier en daar gebruikt. Heeft wel een grotere overhead dan RDP.
Principe is min of meer hetzelfde; op de server draait VNC server, en op de client een VNC client. Server stel je in met een wachtwoord en eventueel een toegelate adresrange.
In VNC heb je verschillende varianten. Vroeger vrwijel allemaal gratis, maar sommige zijn betalend geworden.

- Ultra VNC
- Thight VNC
- Real VNC
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan