Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Beste mensen ben dit tegen gekomen op het net is redelijk recent iets van Mei.
Is voor in veilige modus te geraken...zou wel heel handig zijn als we dit werkend kregen..mij lukt het niet!Die haakjes zijn heel onduidelijk...en ook krijg andere opdrachtprompt!
zie afb.
mvg
Lautus

Knipsel.PNG ,ScreenShot002.jpg
 
Windows8 opstarten in veilige modus.
Hier staat het helder uitgelegd.

klopt ook ik heb dit al eens beschreven ...zie hier http://www.pctuts.be/f484/geraak-ik-de-veilige-modus-43094/
maar de manier die hier bedoeld word is om de veilige modus op te starten indien Windows zelf niet gestart kan worden ....

**opmerking de link waarnaar Ranger verwijst geeft u enkel de veilige modus zonder netwerkmogelijkheden ....
zie hier de laatste afbeelding van uit de link ...
Ashampoo_Snap_2014.06.10_00h29m01s_002_.jpg

de manier waarnaar ik verwijs in de eerder geplaatste topic bied u zowel de veilige modus met of zonder netwerkmogelijkheden ...
Ashampoo_Snap_2014.06.10_00h31m48s_003_.png
 
ik heb deze morgen nogmaals het scherm veilige modus opgeroepen dit gaat toch iets anders dan dat ik eerst meegedeeld heb !
ik druk op de F8 toets tijdens het opstarten ...hier verschijnt dan het bootmenu zoals eerder meegedeeld in bericht #2
dit klik ik weg met de " Esc " toets en dan pas verscijnt mijn scherm opstarten keuzes veilige modus met netwerkmogelijkheden zoals vermeld in bericht #9

**dus mijn F8 toets heeft 2 functies !
 
Moderator Notice: dit bericht werd door mezelf geplaatst ( qtex) ik had me op vraag van lautus met zijn profiel dienen in te loggen om deze aan te passen !
was vergeten me dan ook uit te loggen ! stom !!


@ lana zie bericht #16 daar heb je in de onderste afbeelding al de mogelijk opties ...en bij het indrukken van F10 krijg je nog extra opties bij ...
deze extra opties heb ik nog niet opgevraagd , weet dus ook niet welke dit zijn !
 
Wat ik ooit ergens gelezen heb is dat Microsoft met de W8 versie bewust de F toetsen min of meer uitgeschakeld heeft om de bootsnelheid te verkorten. Je hebt dus geen tijd om de F8 toets in te drukken. Hierdoor start het systeem veel sneller op dan een oudere besturing.
 
Wat ik ooit ergens gelezen heb is dat Microsoft met de W8 versie bewust de F toetsen min of meer uitgeschakeld heeft om de bootsnelheid te verkorten. Je hebt dus geen tijd om de F8 toets in te drukken. Hierdoor start het systeem veel sneller op dan een oudere besturing.
Dit klopt maar is voor UEFI bios ...Qtex heeft het klaar gekregen met gewoon bios,ga ook wel eens testen.Maar op nieuwe pc kun je F8 vergeten denk ik.
lautus
"Ieder voordeel heeft zijn nadeel"
 
ik heb juist op de gewone manier dus via de pc-instellingen , herstel, geavanceerde opstartopties heropgestart en verkreeg dus nu niet het menu van de win8.1
Ashampoo_Snap_2014.06.10_00h29m01s_002_.jpg

maar ik verkreeg het scherm dat ik gisteren ingesteld heb namelijk dit onderstaande scherm te zien ....m.a.w. het standaard win8.1 scherm werd vervangen !
Ashampoo_Snap_2014.06.10_23h03m55s_002_.jpg
 
@qtex je onderzoek wel graag zo iets(y).We leren wel iets bij zo,link van mij en Grominet zeggen wel hoe en wat ...maar het werkt niet en verder niks meer!Nu zouden we nog voor ieder moederbord de juiste combinatie van toetsen moeten vinden...bijna onmogelijk of er moeten zich veel testers aanbieden.
lautus
 
Wat ik ooit ergens gelezen heb is dat Microsoft met de W8 versie bewust de F toetsen min of meer uitgeschakeld heeft om de bootsnelheid te verkorten. Je hebt dus geen tijd om de F8 toets in te drukken. Hierdoor start het systeem veel sneller op dan een oudere besturing.

Dat klopt Lana, op tweakers.net is hierover eens een artikel verschenen. De juiste reden waarom de F8 toets niet meer kan gebruikt worden in Windows 8 om het scherm te laten verschijnen met de verschillende opstartmogelijkheden is.
Je kreeg en krijgt het nog zowat overal te lezen, tokkel op de F8 toets om het scherm te krijgen met de opstart modussen.
Nu zijn er sommige computermerken, waarbij als je de computer aanzet en onmiddelijk op de F8 toets drukt , je niet het keuzemenu te zien krijgt met de verschillende opstart modussen, maar men een menu te zien krijgt vanaf welk station men de computer wil laten opstarten zoals Qtex in #2 laat zien.
Bij andere computermerken zoals HP , moet men dan bij het aanzetten van de computer onmiddelijk de F10 toets indrukken om het scherm te laten verschijnen met de bootstations. En dat is eigenlijk de juiste reden waarom Microsoft de F8 toets vervangen heeft door de Shift toets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan