pc start op met Enter toets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn pc kan opgestart worden met een druk op de enter toets. Graag had ik dit afgezet maar vind het niet in bios.
Waar is dit te vinden? Ik dacht bij Power, maar vind het niet zo goed.
 

Bijlagen

  • photo17940.jpg
    photo17940.jpg
    64.7 KB · Weergaven: 113
Elke BIOS is verschillend. Moeillijk te zeggen zonder het visueel te zien... Op zich zijn er meestal niet zo veel instellingen. Ga ze eens langzaam af. Twijfel je, zet ze dan hier neer...
 
denk wel dat LP het bij het rechte eind heeft aangezien er op blz 11 gesproken word over 2 mogelijkheden om je systeem te starten via een aangesloten usb device ...
denk echter dat je de jumper usbpwf dient juist te zetten ...
Ashampoo_Snap_dinsdag_27_maart_2018_03h51m54s_001_.png
 
Nu nog de juiste instellingen in de UEFI zoeken en instellen, kan er geen eentje vinden die rechtstreeks met een USB keyboard heeft te maken, die heb ik hier wel en zelf vind ik het wel een handige optie, hoef alleen een toets op het tokkelbord in te drukken en dat ding gaat aan, alleen niet na een volledige power off van het systeem.
 
Qtex;n230122 zei:
dit is jouw moederbord en nergens word er de Ps2 Kb vermeld ..

Ashampoo_Snap_dinsdag_27_maart_2018_11h19m46s_002_.png


*kan het niet zijn dat jij je vergist ...

Vermoedelijk heb ik me verkeerd uitgedrukt door het noemen van Ps2. Heb deze genomen omdat daar staat Kb_USBPWR. Volgens mij Keyboard_usb power. Na het versteken van de jumper was het probleem direct opgelost. Doordat mijn Kb een Ps2 aansluiting heeft heb ik dat zo benoemd.
Lange Pier, het kan inderdaad handig zijn zo aan te gaan. Maar als er kleine kinderen dan eens per toeval aankomen, dan komt het ding ook werkklaar. Eens ze weten wat er gebeurd, weten ze dit wel te vinden. Ik word wel 70, maar daarom wil dit niet zeggen dat er geen kleintjes meer rondlopen. Bij mij zijn dit al achterkleinkinderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan