Hardware Fansnelheid regelen van Corsair Liquid cooling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Desktop met Liquid Cooling, fans van deze koeling zijn goed hoorbaar, draaien een kleine 1000 toeren, bij een temp van 25 graden.
In de bios al geprobeerd deze omlaag te krijgen, veranderd niks, mag hem tot 30 graden op 10 procent instellen, toerental blijft gelijk.
In de software van Corsair kan ik niks aanpassen.
Is nieuw voor mij, iemand die me kan helpen?
In bijlage foto van bios scherm en corsair.

60158f39ca21f-corsair_%282%29.jpg

60158f565c5f4-corsair_%281%29.jpg
 
Ja werkt niet, krijg een popup wilt u dit starten of uitvoeren, klik op ja maar er gebeurt niks.
Is eigenlijk de 2 fans die voor en achteraan de koelradiator hangt die ik zou moeten kunnen regelen, start de Corsair 4 link op maar kan daar niks regelen (foto2)
 
Heb nu ook de software van Corsair geïnstalleerd iCUE, daar kan ik wel een nieuwe curve ingeven hoe de koeling moet zijn bij een bepaalde temperatuur, maar het minimum toerental blijft toch op 1620 toeren staan van de fan van de liquid cooling, bij iedere setting blijft die even snel draaien, is toch best tamelijk hoog vind ik, of is dit een normaal toerental voor een fan.
De fan van de GPU draait zelfs niet bij niet belasting.
Pc staat momenteel in niet verwarmde kamer waar het nu een 16 graden is.
 
Geen idee dan, zou toch via het BIOS van het moederbord of de software van de makers van het moederbord te regelen moeten zijn. En Easytune is van Gigabyte.

Lukt dit niet zou ik de fabrikant eens benaderen.
 
In mijn bios draait de ventilator ongeveer 920 toeren, dat is enkel de ventilator vooraan denk ik, de andere 2 voor en achter de radiator van corsair staat ingesteld op de software van corsair op quiet en deze draaien een 1600 toeren.
Ga het eens posten op het Corsair forum onder Luiquid cooling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan