Pc Formatteren NFTS FAT en EXFAT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Deze week schijfjes van 500GB aangekocht om foto's en video's van ons en kinderen/kleinkinderen op te zetten.
Schijfjes waren vooraf geformatteerd op EXFAT. Afspelen op pc, geen probleem. Toen ik die aan de dochters gaf, kwam ik tot de vaststelling dat ze rechtstreeks op tv niet wilden spelen.
Inhoud was wel zichtbaar, maar video's en foto's speelden niet af. Thuis terug, geprobeerd op onze tv via USB en die deden het ook niet.
Dan maar eens geprobeerd om te formatteren naar NTFS en alles werkte overal prima.
Naar ik wist, was EXFAT formattering goed om grotere schijven te kunnen gebruiken zowel op Windows als op Apple pc. Dus dacht dat zal voor tv dan wel ook zo zijn. Temeer daar de kinderen van de ene dochter een Apple hebben.
Is er dan maar enkel compatibiliteit met EXFAT tussen Windows en Apple systeem? Of is er meer?
 
Het verbaasd me eigenlijk enorm dat de disk herkend werd op TV's met NTFS en niet met exfat. Langs de andere kant valt men frang nu ook waarom....

Vroeger waren alle embeded toestellen voornamelijk gebaseerd op Linux, en die kon eerder EXFAT dan NTFS lezen. Tegenwoordig spreekt men van Android als men het over embeded heeft... en daar is NTFS al sneller implementeerbaar. En zelfs toestellen op een Linux kernel gaan mogelijks ook veel toegankelijker zijn op NTFS dan vroeger. Dat is de reden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Dat NTFS werkte, weet ik al een paar jaar. Heb een mediaplayer Eminent EM7485 met HDD ingebouwd. De schijf heb ik in mijn pc gestoken om vlugger de films er op te kunnen zetten. De schijf was uiteraard NTFS geformatteerd. Maar ik dacht : De schijfjes die ik nu aankocht waren EXFAT. Dacht zal wel ok zijn. Heb er 4 gebruikt, eentje voor elke dochter en eentje voor ons. Daar staan alle foto's, dia's en montages vanaf mijn 20 jaar op. De foto's heb ik in een video editor bewerkt met overvloei en muziek. Deze montages staan daar allemaal op. Vind het een mooie herinnering. Zo kunnen ze hun ma zien van toen ze van hun in verwachting was, tot en met de achterkleinkinderen van ons. Dus 4 generaties ver tot hiertoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan