Windows 10 Foutcode 0x800f0922

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb het vermoeden dat mijn harde schijf aan vervanging toe is en wil daarom deze vervangen naar een SSD.
Ik heb met acronis een backup gemaakt maar als ik de backup op de SSD zet krijg ik mijn PC niet meer aan de praat.
Ik heb dan Macrium Reflect geïnstalleerd en met dit programma lukt het wel.
Ik moet toegeven dat mijn oude harde schijf 7 partities heeft
1664625005018.png


Ik denk dat je met Acronis enkel een back-up kan maken van 1 bepaalde partitie.
Met Macrium Reflect heb ik een back-up kunnen maken van partitie 1+2+4+5+7
Partitie 3 is waarschijnlijk niet gebruikt.
Partitie 6 is de schijf waar ik mijn data op bewaar in de toekomst zal dit een andere schijf worden.
Wanneer is deze back-up op de SSD zet start mijn PC terug op.
Maar sindsdien heb ik verschillende problemen, en dit zowel als ik opstart met de SSD als met de oude harde schijf.
Wanneer ik de PC opstart krijg ik de melding “Verwijder het station niet”
1664625071575.png



Ik kan ook de update KB5012170 niet doen, krijg melding 0x800f0922

Wanneer ik sfc/scannow via CMD uitvoer dan heeft het pgm fouten gevonden in de SSD gevonden die hij niet kan oplossen. Wanneer ik het zelfde doe met de oude harde schijf dan heeft het pgm geen fouten gevonden.

Ik heb gekozen om eerst alle problemen op te lossen met de oude harde schijf en daarna de schijf te klonen naar de SSD.

Ik met betrekking tot fout 0x800f0922 volgende acties ondernomen

Met WIN + X zie ik geen Power Shell staan, idem bij rechtsklikken op start. In plaats van Powershell zie ik opdrachtprompt staan.

Ik open PowerShell via de zoekbalk.

Als ik “sfc /scannow” uitvoer krijg ik de melding: Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

Daarna DISM
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth -> The operation completed successfully.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth -> The operation completed successfully.
Power Shell en systeem herstarten -> Zelfde foutmelding bij update.

Vervolgens Windows Update componenten resetten:
net stop wuauserv -> De Windows Update-service is gestopt
net stop cryptSvc -> De Cryptographic Services-service is gestopt
net stop bits -> De Background Intelligent Transfer Service-service is niet gestart.

Typ NET HELPMSG 3521 voor meer hulp.

https://answers.microsoft.com/en-us...g-update/9dc8f6f7-c829-4111-bf39-5daa3972e44c

Step 1: Verify the relevant Windows Update services

1. Click the "Start" Button in the "Start Search" bar, type: "services.msc" (without quotes) and press Enter. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
2. Double click the service "Windows Update".
3. Click on the "General" tab; make sure the "Startup Type" is "Automatic" or "Manual". Then please click the "Start" button under "Service Status" to start the service.
4. Please repeat the above steps with the Background Intelligent Transfer Service (BITS).

I completed this step.

Step 2: Rename the Windows Update Softwaredistribution folder

1. Close all the open windows.
2. Click the "Start" Button, click "All programs", and click "Accessories".
3. Right-click "Command Prompt", and click "Run as administrator".
4. In "Administrator: Command Prompt" window, type in "net stop WuAuServ" (without the quotes) and press Enter.
Make sure it says that it was successfully stopped. OK, this worked.
5. Click the "Start" Button, in the "Start Search" box, type in "%windir%" (without the quotes) and press Enter.
6. In the opened folder, look for the folder named "SoftwareDistribution".
7. Right-click on the folder, select Rename and type "SDold" (without the quotes) to rename this folder.
8. While still in the "Administrator: Command Prompt" window, type the command "net start WuAuServ" (without the quotes) in the opened window to restart the Windows Updates service

Echter vind ik in stap 7 de folder SoftwareDistribution niet!

Ik sla deze stap over en in stap 8 krijg ik de melding de aangevraagde service is al gestart.

Type NET HELPMSG 2182 voor meer hulp.

https://thegeekpage.com/net-helpmsg-2182-error/
1664625235161.png


Daarna probeer ik opnieuw Windows up te daten.

Terug zelfde melding error 0x800f0922

Vervolgens opnieuw Windows Update componenten resetten:


En terug krijg ik de melding:
net stop bits -> De Background Intelligent Transfer Service-service is niet gestart.
Typ NET HELPMSG 3521 voor meer hulp.



Ik zit dus in een vicieuze cirkel, iemand een oplossing?
 
Oplossing
19044.2130 Is een future update: KB5018410 die zal vlgs mij sowiese wel geïnstalleerd worden.
En omdat 1 update faalt stoppen die andere niet altijd vlgs mij, tenzij ze daarvan afhankelijk zijn.

Denk trouwens niet die al in de de download installatieversie zit.
Eventueel enkel die KB5018410 (update naar 19044.2130) downloaden:
KB5018410
En installeren uiteraard (kan even duren, lijkt soms of er niets gebeurd, bijven wachten tot hij verder gaat).
Daarna eventueel nogmaals proberen updaten.
Heb ik gedaan met Macrium Reflect maar nadien kreeg ik deze melding.
Deze melding krijg ik zowel met de originele HD als met de SSD...
Momenteel probeer ik wel het probleem op te lossen met de originele schijf...
 
Als je het 'vermoeden' hebt dat uw harde schijf aan vervanging toe is, is het best die niet meer gebruiken.
De kans is groter dat die idd onbetrouwbaarder is geworden dan de kans om er kan uit halen.

De backups van die harde schijf (Acronis en Macrium) bevatten dan tevens de problemen van voordien.
 
Wanneer ik sfc/scannow via CMD uitvoer dan heeft het pgm fouten gevonden in de SSD die hij niet kan oplossen...
Op de oude HDD vind sfc geen fouten.
Is het dan verstandig om met de SSD schijf het probleem om te lossen?
 

downgrade via schone installatie​

4d1fdc75876ba6817fe0e951769c49b8

Als Windows 11 langer dan 10 dagen op je laptop of pc staat, downgrade je alleen terug naar Windows 10 door je computer opnieuw te installeren.
Let op: hiermee verlies je alle gegevens op je computer. Maak een back-up van je gegevens om deze niet te verliezen.
  1. Open je browser, ga naar ‘Download Windows 10’ en klik op ‘Hulpprogramma nu downloaden’.
  2. Open het bestand wanneer de download is voltooid, ga akkoord met de voorwaarden en klik op ‘Deze pc nu bijwerken’.
  3. Nadat de Windows 10 Setup klaar is met downloaden, kies je wat je wilt behouden. Hier klik je op ‘Niets’, omdat dit niet mogelijk is. Klik daarna op ‘Installeren’.
  4. Je pc of laptop installeert nu Windows 10.

downgrade via instellingen​

32bb75f81c1a913f6139ced8d7d9bb33


Heb je minder dan 10 dagen geleden Windows 11 geïnstalleerd, dan ga je via de Windows instellingen gemakkelijk terug naar Windows 10.
  1. Ga naar de instellingen van je pc. Klik links in de balk op ‘Systeem’ en klik daarna op 'Systeemherstel'.
  2. In het scherm van de herstelopties vind je de optie 'Downgrade'. Klik op de ‘Downgrade’ knop om van Windows 11 naar Windows 10 te downgraden.
  3. Selecteer een reden waarom je wil downgraden naar Windows en klik op 'Volgende'.
  4. Klik daarna op ‘Controleren op updates’ wanneer je nog problemen ervaart. Zo niet, dan klik je op ‘Nee, bedankt’.
  5. Vervolgens klik je 2 keer op ‘Volgende’ en tot slot op ‘Downgraden naar Windows 10’.
 
@Castellane

Bij post #7 heb je wrs upgrade now gekozen?
Kies de optie "Create installation media" (zelfde taal als je huidige window) download iso en maak er een bootalbe USB of DVD mee.

Herstart je pc (niet verbinden met internet).
Stop USB (dvd) er in en start setup van die windows.
Kies installeren met behoud van alle data en programmas. (Je image (BU) is zeker ok? Anders nieuwe maken...)
Met een beetje geluk werkt alles weer.

Nog een tip: doe dat op je SSD, gaat veel sneller en als er fouten in je image zitten heb je die, zoals reeds vermeld, sowieso ook op je SSD.
Is de oorzaak slechte sectoren op je hdd die het probleem veroorzaken, die heb je wrs niet op een nieuwe SSD....
 
Laatst bewerkt:
@Castellane

Bij post #7 heb je wrs upgrade now gekozen?
Kies de optie "Create installation media" (zelfde taal als je huidige window) download iso en maak er een bootalbe USB of DVD mee.

Herstart je pc (niet verbinden met internet).
Stop USB (dvd) er in en start setup van die windows.
Kies installeren met behoud van alle data en programmas. (Je image (BU) is zeker ok? Anders nieuwe maken...)
Met een beetje geluk werkt alles weer.

Nog een tip: doe dat op je SSD, gaat veel sneller en als er fouten in je image zitten heb je die, zoals reeds vermeld, sowieso ook op je SSD.
Is de oorzaak slechte sectoren op je hdd die het probleem veroorzaken, die heb je wrs niet op een nieuwe SSD....
Ik vind nergens waar ik het iso bestand kan downloaden (enkel het exe bestand)...
Doe ik iets verkeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan