Windows 10 Foutcode 0x800f0922

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb het vermoeden dat mijn harde schijf aan vervanging toe is en wil daarom deze vervangen naar een SSD.
Ik heb met acronis een backup gemaakt maar als ik de backup op de SSD zet krijg ik mijn PC niet meer aan de praat.
Ik heb dan Macrium Reflect geïnstalleerd en met dit programma lukt het wel.
Ik moet toegeven dat mijn oude harde schijf 7 partities heeft
1664625005018.png


Ik denk dat je met Acronis enkel een back-up kan maken van 1 bepaalde partitie.
Met Macrium Reflect heb ik een back-up kunnen maken van partitie 1+2+4+5+7
Partitie 3 is waarschijnlijk niet gebruikt.
Partitie 6 is de schijf waar ik mijn data op bewaar in de toekomst zal dit een andere schijf worden.
Wanneer is deze back-up op de SSD zet start mijn PC terug op.
Maar sindsdien heb ik verschillende problemen, en dit zowel als ik opstart met de SSD als met de oude harde schijf.
Wanneer ik de PC opstart krijg ik de melding “Verwijder het station niet”
1664625071575.png



Ik kan ook de update KB5012170 niet doen, krijg melding 0x800f0922

Wanneer ik sfc/scannow via CMD uitvoer dan heeft het pgm fouten gevonden in de SSD gevonden die hij niet kan oplossen. Wanneer ik het zelfde doe met de oude harde schijf dan heeft het pgm geen fouten gevonden.

Ik heb gekozen om eerst alle problemen op te lossen met de oude harde schijf en daarna de schijf te klonen naar de SSD.

Ik met betrekking tot fout 0x800f0922 volgende acties ondernomen

Met WIN + X zie ik geen Power Shell staan, idem bij rechtsklikken op start. In plaats van Powershell zie ik opdrachtprompt staan.

Ik open PowerShell via de zoekbalk.

Als ik “sfc /scannow” uitvoer krijg ik de melding: Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

Daarna DISM
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth -> The operation completed successfully.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth -> The operation completed successfully.
Power Shell en systeem herstarten -> Zelfde foutmelding bij update.

Vervolgens Windows Update componenten resetten:
net stop wuauserv -> De Windows Update-service is gestopt
net stop cryptSvc -> De Cryptographic Services-service is gestopt
net stop bits -> De Background Intelligent Transfer Service-service is niet gestart.

Typ NET HELPMSG 3521 voor meer hulp.

https://answers.microsoft.com/en-us...g-update/9dc8f6f7-c829-4111-bf39-5daa3972e44c

Step 1: Verify the relevant Windows Update services

1. Click the "Start" Button in the "Start Search" bar, type: "services.msc" (without quotes) and press Enter. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
2. Double click the service "Windows Update".
3. Click on the "General" tab; make sure the "Startup Type" is "Automatic" or "Manual". Then please click the "Start" button under "Service Status" to start the service.
4. Please repeat the above steps with the Background Intelligent Transfer Service (BITS).

I completed this step.

Step 2: Rename the Windows Update Softwaredistribution folder

1. Close all the open windows.
2. Click the "Start" Button, click "All programs", and click "Accessories".
3. Right-click "Command Prompt", and click "Run as administrator".
4. In "Administrator: Command Prompt" window, type in "net stop WuAuServ" (without the quotes) and press Enter.
Make sure it says that it was successfully stopped. OK, this worked.
5. Click the "Start" Button, in the "Start Search" box, type in "%windir%" (without the quotes) and press Enter.
6. In the opened folder, look for the folder named "SoftwareDistribution".
7. Right-click on the folder, select Rename and type "SDold" (without the quotes) to rename this folder.
8. While still in the "Administrator: Command Prompt" window, type the command "net start WuAuServ" (without the quotes) in the opened window to restart the Windows Updates service

Echter vind ik in stap 7 de folder SoftwareDistribution niet!

Ik sla deze stap over en in stap 8 krijg ik de melding de aangevraagde service is al gestart.

Type NET HELPMSG 2182 voor meer hulp.

https://thegeekpage.com/net-helpmsg-2182-error/
1664625235161.png


Daarna probeer ik opnieuw Windows up te daten.

Terug zelfde melding error 0x800f0922

Vervolgens opnieuw Windows Update componenten resetten:


En terug krijg ik de melding:
net stop bits -> De Background Intelligent Transfer Service-service is niet gestart.
Typ NET HELPMSG 3521 voor meer hulp.



Ik zit dus in een vicieuze cirkel, iemand een oplossing?
 
Oplossing
19044.2130 Is een future update: KB5018410 die zal vlgs mij sowiese wel geïnstalleerd worden.
En omdat 1 update faalt stoppen die andere niet altijd vlgs mij, tenzij ze daarvan afhankelijk zijn.

Denk trouwens niet die al in de de download installatieversie zit.
Eventueel enkel die KB5018410 (update naar 19044.2130) downloaden:
KB5018410
En installeren uiteraard (kan even duren, lijkt soms of er niets gebeurd, bijven wachten tot hij verder gaat).
Daarna eventueel nogmaals proberen updaten.
@Aardbei MediaCreationTool heeft enkel een Engelse versie.

Aardbei's NL downloadlink haalt identiek dezelfde (bit voor bit) dezelfde ENGELSE versie als mijn EN-US link binnen.
Zal indien gestart op een NL windows wel een NL ISO downloaden.
Mocht dat niet zo zijn, je kan de taal v.d. ISO die de tool moet downloaden ook zelf instellen.

@PhilipV aangepast, hoop het nu helemaal duidelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Misschien ben ik aan het muggenziften maar de MC-tool (#15 > hulpprogramma) heeft wel degelijk een Nederlandse 'versie' hoor.
De 'setup' hier juist nog eens gestart en geen Engels te bespeuren. Ik geef het maar mee.
 
Oops... klopt... is wrs een multi-taal versie.
Heb windows interface eens op NL ingesteld en m'n beide "Engelstalige" MediaCreationTools eens opgestart.
Start idd op in het Nederlands.

Mijn excuses voor de verwarring.
 
De opstart USB kunnen aanmaken en opgestart via USB.
Daarna krijg ik een keuze menu voor taalinstellingen.
Daarna krijg ik terug een keuze scherm.
1 = doorgaan naar Windows 10
2 = PC uitzetten
3 = Een apparaat gebruiken
4 = problemen oplossen.

Ik kies optie problemen oplossen.
Dan krijg terug een keuze menu:
1 = opstart herstel
2 = Instellingen voor UEFI
3= Opdrachtprompt
4 = systeemherstel
5 = updates verwijderen
6 = Herstellen met installatie kopie

Dit is niet hetzelfde als wanneer ik voor update had gekozen.
Hoe los ik dit op?
 
@Castellane

Heb je Macrium foto nog eens bekeken, ik zie daar geen "System Reserved" partitie op staan?
Twijfel, maar zou mss die 3de partitie kunnen geweest zijn. Probleem is wel dat die wrs te klein was.

En btw, met Acronis kan je ook een image met alle partities maken, gebruik ik denk al +15j zonder problemen.
Maar je mag 1 ding nooit doen, ook niet met Macrium of andere image programmas: vanuit een in windows geïnstalleerde versie een herstel Image maken.
(Wil niet beweren dat niet werkt maar als er problemen zijn is dat meestal de oorzaak.)
Een recover Image make je ALTIJD vanaf een bootable medium, geld voor alle BU/recovery programma's.

Start je windows nog op van HDD? Screenshot van die disk layout? Wel een duidelijk leesbare aub.
 
Laatst bewerkt:
@Castellane

Heb je Macrium foto nog eens bekeken, ik zie daar geen "System Reserved" partitie op staan?
Twijfel, maar zou mss die 3de partitie kunnen geweest zijn. Probleem is wel dat die wrs te klein was.

En btw, met Acronis kan je ook een image met alle partities maken, gebruik ik denk al +15j zonder problemen.
Maar je mag 1 ding nooit doen, ook niet met Macrium of andere image programmas: vanuit een in windows geïnstalleerde versie een herstel Image maken.
(Wil niet beweren dat niet werkt maar als er problemen zijn is dat meestal de oorzaak.)
Een recover Image make je ALTIJD vanaf een bootable medium, geld voor alle BU/recovery programma's.

Start je windows nog op van HDD? Screenshot van die disk layout? Wel een duidelijk leesbare aub.
Ik heb destijds een image met acronis vanop cd gemaakt, dus niet vanaf een opgestarte Windows.
Windows start via de HDD nog altijd op.
Zal screenshot van disk layout delen maar zal wss deze avond niet meer zijn.
Ook op de HDD kan ik het probleem niet oplossen...
 
Ik heb destijds een image met acronis vanop cd gemaakt, dus niet vanaf een opgestarte Windows.
Windows start via de HDD nog altijd op.
Zal screenshot van disk layout delen maar zal wss deze avond niet meer zijn.
Ook op de HDD kan ik het probleem niet oplossen...
Ik heb nog eens zitten denken maar heb ook partitie 3 gekloond, enkel de data schijf niet (D) omdat ik deze op een andere schijf wil plaatsen (geen SSD)...
Alvast bedankt voor de hulp...
 
lees dit: https://nl.easeus.com/ondersteuning/windows-10-repareren.html
begin bij methode 1?

Als het goed is kom je dan automatisch bij stap 6
Bij optie 1 krijg ik volgende foutmelding:
De pc kan niet worden hersteld met opdrachtherstel Klik op 'Geavanceerde opties' als u andere opties wilt proberen om uw pc te herstellen of klik op 'Afsluiten' ....
Logboekbestand c:\.... \SrtTrail.txt

Toch naar stap 2 gegaan (sfc /scannow)
En krijg melding: Windows Resource Protection could not perform the requested operation.

Nu chkdsk aan het uitvoeren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan