Windows 10 Functie 'Zoeken' werkt niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCM51

Steunend lid
Vip Lid
Lid geworden
26 nov 2018
Berichten
8
Leeftijd
72
vorige maand, eind november, heb ik vastgesteld dat de functie 'Zoeken' niet meer actief is.
Op mijn laptop is nu Windows 10 Home versie 20H2 geïnstalleerd. (Update van 18/1182020)
Na enig zoekwerk, zoals bij 'Instellingen' - 'Zoeken in Windows' 'Werkt er iets niet?'
In het keuzemenu 'Zoeken en indexeren' kun je enkele problemen aanvinken.
Dit uitgevoerd te hebben, ook als 'Administrator', Komt het bericht 'Windows Search werkt niet'.
Deze reparatie moet wel als 'Administrator' uitgevoerd worden.
Nu hetzelfde keuzemenu, 'Welke problemen treden op?
Eerste onderwerp aangevinkt en 'Volgende'
Nu zou het probleem 'Windows Search werkt niet' - 'Opgelost' moeten zijn.
Bij het uittesten is niets minder waar, kan geen zoekactie plaatsen.
Ook op het internet lopen de Zoek'- acties vast.
Wie heeft dit euvel reeds verholpen en hoe?
Dank bij voorbaat.
 
denkelijk is je gebruikersprofiel beschadigd want hier ondervind ik géén hinder bij eender welke zoek functie..
ik draai hier de 19042.685 van de 20H2 welke verkregen werd door de KB4592438 op 18/12/2020
 
Ook gehad vlak na 20H2 - er is niets fout met je installatie of profiel.
Is ondertussen wel opgelost door een nagekomen update, ik vermoed diegene die @Qtex hierboven aanhaalt.
Kijk eens na of je die hebt ?
 
het zou ook kunnen zijn dat deze service gewoon niet ingebruik is en dat deze dus uit staat..
controleer dit eens ..
druk op de Windows logo toets en de R toets en typ in het uitvoervenster Services.msc en druk op enter.
navigeer naar de service Windows Search en dubbelklik op deze service.
het eigenschappenvenster van deze service opent zich. Zorg ervoor dat Opstarttype: Automatisch is en de service is gestart. I
indien de service nog niet is gestart, druk op Starten.
Indien de service wel al is gestart, druk je op Stoppen - wacht enkele seconden en start deze service terug op door op Starten te klikken .
start Windows vervolgens opnieuw op en bekijk het resultaat..
 
Wat ik heb ondervonden is exact wat de TS zegt : ik kon "géén zoekaktie plaatsen"...
De service werkte wel maar het probleem zat in de interface - je kon geen zoekaktie intikken. Het veld was niet meer aktief.

Ik heb een andere zoekmotor op mijn PC (Everything - stukken béter) dus ik miste dat niet. Maar het is op dezelfde manier terug in orde gekomen als het defect was geraakt : zonder mijn tussenkomst.
 
Dank voor jullie (re)actie'...!

Heb de 'Opstart'- opties nagezien wat Qtex in bovenstaande berichtje meld.
Stond op 'Automatisch' zodat de Zoekfunctie niet actief is.

Heb ook onderstaande instellingen nagezien en of aangepast, maar ook geen resultaat.
Run Regedit.exe
Browse to HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search
Look for "BingSearchEnabled", if you don't see it you will need to create it, just right click in a blank area and pick New DWORD 32 bit. Type in BingSearchEnabled
Double click on BingSearchEnabled and set it to 0 and press OK.
Do the same steps for CortanaConsent, if you don't see it, create a DWORD 32 bit, again set it to 0.
Reboot.

Mss toch overschakelen op 'Everything', zoals Philip V gedaan heeft en afwachten zeker.
Tenzij er nog andere 'acties' kunnen ondernomen worden...
Dank voor jullie uitleg...
 
die 'her' tik je niet in in de zoekfunktie :

1609173226561.png


maar wel in het zoekmenu :

1609173335817.png


Dat zijn 2 verschillende zaken.
'Everything' vervangt het eerste, maar niet het Cortana-menu.
 
Juist het probleem is, het 'Vergrootglas' naast de starknop werkt niet,
heb 'Everything' zopas geïnstalleerd. Da werkt uitstekend, hé.
Dank voor de gegeven voorzet.
 
@MDC51 je heb een register aanpassing gedaan welke u niet verder hielp.. deze was dus onnodig !

Bouw de zoekindex opnieuw op in Windows 10

het kan zijn dat Windows 10 is vergeten waar bepaalde mappen en bestanden zijn.
probeer het volgende om het probleem te verhelpen en te onthouden..
je opent het "oude configuratiescherm" ook via start>systeem >configuratiescherm
kies in "Configuratiescherm" rechtsboven via de optie "Bekijken op" de optie "Groot pictogram" in de vervolg keuze lijst
selecteer in de menu pictogrammen "Indexeringsoptie"
klik op "Geavanceerd"
klik op "Opnieuw opbouwen" en vervolgens bevestigen met "OK"
Ashampoo_Snap_maandag 28 december 2020_17h44m08s_001_.jpg
 
Hallo PhilipV,

Je rode pijl leidt naar de duisternis.

Ik heb op internet gezocht naar ‘Windows zoekfunctie’ en kom dan bij "het zoekveldje naast Menu Start".

Overigens: zo belangrijk is het niet, maar ik begreep/begrijp niet wat je wilde zeggen.
 
Hallo PhilipV,

Je rode pijl leidt naar de duisternis.

Ik heb op internet gezocht naar ‘Windows zoekfunctie’ en kom dan bij "het zoekveldje naast Menu Start".

Overigens: zo belangrijk is het niet, maar ik begreep/begrijp niet wat je wilde zeggen.

Open je Verkenner/Explorer en je ziet dit zoekveld rechts bovenaan.
 
hallo Qtex,
Via "Configuratiescherm", krijg ik niet het scherm gelijk aan jou voorbeeld. (Indexeringsopties)
Heb dit wel gevonden via het juist geïnstalleerd "Everything".
Is nu aan 't zoeken naar "geïndexeerde items", (duurt wel een tijdje)
Zoekacties via de 'Normale' weg lukt niet. Ook niet via "Verkenner/Explorer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan