Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, een pc die met geen mogelijkheid meer op te starten valt.
Belangrijke data er af halen en alles opnieuw installeren.

Komt vaak voor bij jonge kids die van alles blijken binnen te halen. Allemaal beestjes vaak die een systeem kunnen vernietigen.
Beveiligingen worden uitgezet en als hij het niet meer doet wordt de hulp van papa ingeroepen die het meestal ook niet weet, maar wel mijn tel nr. heeft.

Zo gaat dit dus hier in mijn dorpje.

Ja, dat gaat zo in ieder dorpje. Maar de clone kan je toch enkel maken als je een pc bij de hand hebt. Ook het ophalen van bestanden kan niet zonder pc.
Denk dat de eerste post ons een beetje op het verkeerde been heeft gezet.
Ik gebruik deze toestelletjes voor precies hetzelfde zoals hierboven vermeld maar zonder koppeling met een werkende pc dat kan ik niet.
 
ik begrijp ook niet hoe het in zijn werk gaat indien men dus dit docking station gebruikt met zijn eigen voeding .. men sluit hierop een lege hdd aan die dus dienst doe als Doelschijf om de bestanden veilig te stellen ...als Bronschijf sluit men dan de hdd of de ssd aan van de betreffende pc ...
maar hoe zien we dan welke bestand men dient te selecteren om deze zodoende veilig te stellen op de Doelschijf !...dit ontgaat me !!
*denk dus dat Mik ook dit bedoelde !

**ik heb me daarstraks er eentje besteld ...
deze hier ...
 
ik begrijp ook niet hoe het in zijn werk gaat indien men dus dit docking station gebruikt met zijn eigen voeding .. men sluit hierop een lege hdd aan die dus dienst doe als Doelschijf om de bestanden veilig te stellen ...als Bronschijf sluit men dan de hdd of de ssd aan van de betreffende pc ...
maar hoe zien we dan welke bestand men dient te selecteren om deze zodoende veilig te stellen op de Doelschijf !...dit ontgaat me !!
*denk dus dat Mik ook dit bedoelde !

Klopt, ik weet dat je met het" Doosje" een copy kunt maken of een back-up. Maar dit enkel van pc naar "doosje". Zonder pc lukt dat niet bij mij. Maar ik heb ook maar de USB 2.0 versie van het toestel. Indien je 2 hdd's aansluit, kan je via pc de 2 schijven benaderen en inderdaad een kopie of backup maken van eender welke schijf. Maar dan niet met de drukknop om de kopie te maken.
 
het docking station dat Lana aanprees is totaal niet te vergelijken met het docking station dat jij dus in het bezit heb of dat ik besteld heb !
lees de tekst maar eens na in de link die door Lana geplaatst werd en het word je een stuk duidelijker ..
wij zaten op een verkeerd spoor om deze te vergelijken met het docking station dat jij dus in je bezit heb.. *in feite heb ik nu een verkeerde bestelling geplaatst maar aangezien deze online betaald werd denk ik niet dat ik deze kan annuleren ...!
 
het docking station dat Lana aanprees is totaal niet te vergelijken met het docking station dat jij dus in het bezit heb of dat ik besteld heb !
lees de tekst maar eens na in de link die door Lana geplaatst werd en het word je een stuk duidelijker ..
wij zaten op een verkeerd spoor om deze te vergelijken met het docking station dat jij dus in je bezit heb.. *in feite heb ik nu een verkeerde bestelling geplaatst maar aangezien deze online betaald werd denk ik niet dat ik deze kan annuleren ...!

Denk niet dat je verkeerd gekocht hebt. Als je een schijf inplugt, kan je altijd via de USB aansluiting toegang krijgen tot de computer.
Ze spreken van zonder computer te openen toegang te krijgen. Dus werkt als een gewone externe schijf. Je kan er zonder pc te gebruiken een andere schijf ook mee clonen. Als je het toestel aansluit op pc, kan je kiezen wat je er mee wilt doen. De 1ste of 2de schijf aanspreken of communicatie met interne schijven.
 
de correspondentie is in het Engels zag ik juist ...
daar mijn Engels niet foutloos is laat ik de bestelling maar gewoon doorgaan ...
ik zag tevens ook de mogelijkheid om een live chat te starten maar ook dit verloopt in het Engels .
 
Ik kan met dit docking station een clone maken van twee harddisk's zonder een pc bij de hand te hebben.

Met andere woorden. De disk uit de vastgelopen pc halen en alle data clonen of kopieren naar de schijf ik ik bij me heb.
Daarna na een format alles opnieuw installeren en alle data die op mijn schijf staat terugzetten.
 
Ik kan hem ook via USB aan mijn PC hangen ja en dan komen er twee stations als er twee schijven aanwezig zijn. Dit kan met de USB kabelaansluiting aan de achterkant.

595074_ZB_10_FB.EPS_1000.jpg
 
Ik kan hem ook via USB aan mijn PC hangen ja en dan komen er twee stations als er twee schijven aanwezig zijn. Dit kan met de USB kabelaansluiting aan de achterkant.

595074_ZB_10_FB.EPS_1000.jpg

Dat is dan alles wat je nodig hebt om het toestel universeel te gebruiken. Dus Qtex, GEEN miskoop.
 
En toch nogmaals gezocht, ik vind hier nog steeds geen doosje dat IDE en SATA ondersteund om te clonen zonder pc.
 
dat is juist en daarom wilde ik deze annuleren maar de online betaling is al uitgevoerd werd me mede gedeeld .

Deze kan enkel clonen met pc. Maar zie niet echt het probleem hiervan. Als de schijf in pc niet meer opstart, moet je die uitnemen. Het heeft dan bijgevolg ook geen nut van die nog te kopiëren. Je kan er alleen data afhalen en overzetten. Zonder pc lukt dit ook niet met het ander toestel.
 
Deze kan enkel clonen met pc. Maar zie niet echt het probleem hiervan. Als de schijf in pc niet meer opstart, moet je die uitnemen. Het heeft dan bijgevolg ook geen nut van die nog te kopiëren. Je kan er alleen data afhalen en overzetten. Zonder pc lukt dit ook niet met het ander toestel.

Als een pc niet meer kan opstarten van zo'n schijf kan er nog heel veel bruikbare data opstaan hoor dat te redden is.

Voorheen sleepte ik hiervoor een pc mee en nu een klein doosje in een koffertje.

Dit zijn zo mijn voordelen voor rond de de 50 euro. Enige nadeel is als ik een IDE schijf aantref ik terug naar huis moet om alsnog een PC op te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan