Status
Niet open voor verdere reacties.
Als een pc niet meer kan opstarten van zo'n schijf kan er nog heel veel bruikbare data opstaan hoor dat te redden is.

Voorheen sleepte ik hiervoor een pc mee en nu een klein doosje in een koffertje.

Dit zijn zo mijn voordelen voor rond de de 50 euro. Enige nadeel is als ik een IDE schijf aantref ik terug naar huis moet om alsnog een PC op te halen.

Maar als de pc niet meer opstart, hoe red je dan die data zonder pc? Met een copy van een schijf die niet meer opstart ben je toch niets.
 
Maar als de pc niet meer opstart, hoe red je dan die data zonder pc? Met een copy van een schijf die niet meer opstart ben je toch niets.
Als een pc niet meer wil opstarten kan het gebeuren dat ik gebeld wordt.
Dan rij ik er naartoe met mijn koffertje met mijn nieuwe aanwinst en twee lege 2 TB schijven, wat gereedschap en wat bootdisks. Ook een Linux opstartschijf.
Eerst ga ik proberen uit te zoeken wat het probleem is.

Zodra ik er achter ben en beslis dat het verstandiger is om de pc te formatteren en de besturing er opnieuw op + alle programma's haal ik de harddisk er uit. (Dat is meestal ook de snelste manier om een zwaar besmette pc weer aan de gang te krijgen.) Je kunt wel eindeloos gaan zitten klooien met verwijder programma's met het risico dat zoiets niet gaat lukken. Ik kies dan voor een pc weer in nieuwstaat. Betere en snellere service kan ik niet leveren.

Daarna clone ik alles wat op de harddisk staat naar een schijf van mij.
Zodra dit gebeurd is schroef ik de schijf terug en installeer de besturing er opnieuw op.
Daarna installeer ik ook alle drivers die nodig zijn en zet daarna de bestanden terug die ik kan vinden op mijn clone en laat een werkende pc achter.
Ook zet ik eventueel de inlogs van email goed.
Updates en andere programma's opnieuw installeren mogen ze zelf doen.

Ik bewaar de data op de clone ongeveer twee maanden op 1 van mijn servers voor het geval ik iets over het hoofd heb gezien wat belangrijke bestanden betreft. Was ik nog iets vergeten zal ik dit alsnog terug zetten.
 
Als een pc niet meer wil opstarten kan het gebeuren dat ik gebeld wordt.
Dan rij ik er naartoe met mijn koffertje met mijn nieuwe aanwinst en twee lege 2 TB schijven, wat gereedschap en wat bootdisks. Ook een Linux opstartschijf.
Eerst ga ik proberen uit te zoeken wat het probleem is.

Zodra ik er achter ben en beslis dat het verstandiger is om de pc te formatteren en de besturing er opnieuw op + alle programma's haal ik de harddisk er uit. (Dat is meestal ook de snelste manier om een zwaar besmette pc weer aan de gang te krijgen.) Je kunt wel eindeloos gaan zitten klooien met verwijder programma's met het risico dat zoiets niet gaat lukken. Ik kies dan voor een pc weer in nieuwstaat. Betere en snellere service kan ik niet leveren.

Daarna clone ik alles wat op de harddisk staat naar een schijf van mij.
Zodra dit gebeurd is schroef ik de schijf terug en installeer de besturing er opnieuw op.
Daarna installeer ik ook alle drivers die nodig zijn en zet daarna de bestanden terug die ik kan vinden op mijn clone en laat een werkende pc achter.
Ook zet ik eventueel de inlogs van email goed.
Updates en andere programma's opnieuw installeren mogen ze zelf doen.

Ik bewaar de data op de clone ongeveer twee maanden op 1 van mijn servers voor het geval ik iets over het hoofd heb gezien wat belangrijke bestanden betreft. Was ik nog iets vergeten zal ik dit alsnog terug zetten.

Daar denk ik dat ik verkeerd gedacht heb. Je hebt wel de pc nodig om terug te zetten wat nodig was van data. Dus helemaal zonder pc kan je er niet meer mee dan hetgeen Qtex kocht. Want dat toestel kan dit ook. Alleen niet clonen zonder behulp van pc. Met het toestel van Qtex kan je inderdaad niet clonen van de ene schijf naar de andere zonder behulp van pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan