Windows 10 Functie 'Zoeken' werkt niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCM51

Steunend lid
Vip Lid
vorige maand, eind november, heb ik vastgesteld dat de functie 'Zoeken' niet meer actief is.
Op mijn laptop is nu Windows 10 Home versie 20H2 geïnstalleerd. (Update van 18/1182020)
Na enig zoekwerk, zoals bij 'Instellingen' - 'Zoeken in Windows' 'Werkt er iets niet?'
In het keuzemenu 'Zoeken en indexeren' kun je enkele problemen aanvinken.
Dit uitgevoerd te hebben, ook als 'Administrator', Komt het bericht 'Windows Search werkt niet'.
Deze reparatie moet wel als 'Administrator' uitgevoerd worden.
Nu hetzelfde keuzemenu, 'Welke problemen treden op?
Eerste onderwerp aangevinkt en 'Volgende'
Nu zou het probleem 'Windows Search werkt niet' - 'Opgelost' moeten zijn.
Bij het uittesten is niets minder waar, kan geen zoekactie plaatsen.
Ook op het internet lopen de Zoek'- acties vast.
Wie heeft dit euvel reeds verholpen en hoe?
Dank bij voorbaat.
 
@MDC51 ook via de instellingen kun je in het zoekvenster de opdracht ingeven voor de Indexeringsopties.. althans denk ik dat deze bij u dus niet kan aangeroepen worden omdat deze dus bij u niet te gebruiken is ..
maar stel dat het wel lukt .. dan verkreeg je het onderstaand schermpje ..
en diende je maar verder te klikken op de indexeringsopties ..vervolgens kom je dan in het schermpje uit waar je op geavanceerd diende verder te klikken om vervolgens het volgend schermpje te krijgen met de optie deze opnieuw op te bouwen .
Ashampoo_Snap_maandag 28 december 2020_18h49m43s_002_.jpg
 
Ook deze zoekfunctie werkt niet...

Ondertussen is de zoekactie "Indexeringsoptie" voltooid.
Na terug opstarten heeft dit ook geen resultaat opgeleverd.
Wat het ook moge zijn...?
 
het indexeren dient te gebeuren met de adapter aangesloten omdat dit de levensduur van je accu aanzienlijk kan verminderen als dit uitsluitend gebeurd via een niet aangesloten adapter !
bijgevolg kan er een instelling actief zijn dat bij u het indexeren uitschakelt en dit om je accu te ontlasten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan