gastentoegang met wachtwoorgenerator

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

Iemand een idee of voor onderstaande software bestaat?

Ik ben op zoek naar een oplossing voor toegang tot internet op een openbare pc.
Deze vaste pc (bekabeld) wordt publiek ter beschikking gesteld om op internet te kunnen surfen.
Echter is deze niet beperkt, en kan iedereen zonder tussenkomt van personeel vrij doen en laten wat ze willen.

Wat ik dus zoek is een manier of een software om de toegang tot internet eerst door een paswoord te laten valideren.
Een tijdelijk wachtwoord die de gebruiker beperkt in tijd en surfmogelijkheden.

PC staat in een openbare bibliotheek.
 
Wat u nodig hebt is een proxy server met een web portaal om in te loggen. Deze staat tussen de client en het internet. Je kan hierop bepalen wat al dan niet mag. Uiteraard vraagt dit wel enige kennis van zaken...
SQUID (http://www.squid-cache.org) is de bekendste en bied zeer veel mogelijkheden. Aan te raden is om deze op een Linux server te installeren.
Maar, zoals reeds vermeld is dit niet plug and play.
 
RCO484;n235833 zei:
hallo,

Iemand een idee of voor onderstaande software bestaat?

Ik ben op zoek naar een oplossing voor toegang tot internet op een openbare pc.
Deze vaste pc (bekabeld) wordt publiek ter beschikking gesteld om op internet te kunnen surfen.
Echter is deze niet beperkt, en kan iedereen zonder tussenkomt van personeel vrij doen en laten wat ze willen.

Wat ik dus zoek is een manier of een software om de toegang tot internet eerst door een paswoord te laten valideren.
Een tijdelijk wachtwoord die de gebruiker beperkt in tijd en surfmogelijkheden.

PC staat in een openbare bibliotheek.

Je hebt een privé bericht van mij over je mailadres.
 
Ik heb voor de bib problematiek gekozen voor 'timetracks' die de reservaties en vrijgaves van de pc's regelt. en 'deepfreeze' die ervoor zorgt dat de pc's 'clean' blijven.
Dit zijn geen gratis toepassingen, maar hebben ook nog heel wat andere mogelijkheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan