Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een Samsung mini S1 externe harde schijf.

Tijdens een back-up maken naar deze schijf is er iets fout gegaan en heb deze schijf moeten verwijderen door veilig verwijderen en media uitwerpen.

Nu kan ik de schijf niet meer benaderen. Ik krijg melding geen toegang tot locatie...parameters onjuist.

Ik kan de schijf zien bij apparatenbeheer; Eigenschappen zegt gereed voor gebruik maar als ik via verkenner ga blijft het stil. Kan de eigenschappen dan niet openen .;krijg dan die melding.

Formatteren gaat ook niet.;ook die melding.Ik kan de disk wel zien maar kan er niets meedoen.

Iemand een idee?

bvd.
 
doe dan het volgende eens ...

diskpart toepassen via een opdrachtprompt ( administrator )


druk de Windows toets in +X en kies de Opdrachtprompt ( administrator )

geef vervolgens 1 voor 1 een opdracht in gevolgt door het drukken van “ enter “

de opdrachten zijn :

Typ: diskpart > enter
List disk > enter
Select disk x (x is de nummer van je usb die in de „list disk“ vermeld staat) > enter **vervang X dus door de letter F
Clean > enter
Create partition primary > enter
Format fs=fat32 quick (of format fs=nfts quick > enter
( laat je „quick“ uit de opdracht dan zal het formateren traag verlopen !
Active > enter
Assign > enter
Exit > enter
 
Ik heb dit soortgelijke problemen vaker meegemaakt. Met externe schijven van mensen die het niet meer deden en het waren altijd schijven zonder netvoeding.

Probleem was in bijna alle gevallen een USB poort aan de pc die niet voldoende stroom kon leveren aan de externe schijf. Vooral bij een laptop of netbook komt het regelmatig voor dat zo'n poort niet voldoende stroom kan leveren om een externe schijf goed te laten werken.
Bij een pc kun je een andere poort proberen waarbij je op moet letten dat er verder geen andere stroom vragende hardware aan de poort aangesloten zit. Soms kom je daar moeilijk achter, omdat er in een pc ook interne hub's aanwezig kunnen zijn.


Helaas moet ik ook vermelden dat ik ook een paar gevallen heb meegemaakt waarbij door dit euvel de harddisk onherstelbaar beschadigd was geraakt. Dit kan gebeuren als door de te lage spanning uit een usb poort van een pc of laptop, de schijf uitvalt tijdens een schrijfactie.

De oplossing is in zo'n geval een actieve hub er tussen ( dus een hub die op een voedingsspanning werkt )


Helaas wordt dit nadeel zelden of nooit vermeld met tests van dit soort usb gevoede schijven, maar hier moet je wel ter degen rekening mee houden.
Nu is natuurlijk de ene schijf de andere niet en hierdoor zal de ene schijf meer stroom vragen dan de andere. Ook kan het per pc verschillen hoeveel stroom een usb poort maximaal kan leveren.

Hou er rekening mee als je een usb poort gebruikt waarop ook al een muis en keyboard aangesloten zit, er minder stroom beschikbaar is voor de externe schijf.
 
Laatst bewerkt:
Toegang via opdrachtprompt

Toegang via opdrachtprompt

Ik probeer dat te doen wat je schrijft maar ik kom niet verder als onderstaand:Microsoft Windows [versie 6.1.7601]Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.




C:\Windows\system32>diskpart


Microsoft DiskPart-versie 6.1.7601
Copyright (C) 1999-2008 Microsoft Corporation.
Op computer: ROGER-HP

Als ik list disk probeer in te type gaat dit niet verder.
Ik heb opdracht prompt als admin uitgevoerd.

Wat doe ik fout?

mvg
Roger
 
start de opdrachtprompt(administrator ) nog eens op en type " powershell" ( zonder de haakjes )
klik op powershell en geef vervolgens de opdrachten in van diskpart ..

*hier werken de opdrachten dus wel !
 
probleem opgelost..schijf stuk.

Dan is dit waarschijnlijk gebeurd door een wegvallende of te lage voedingsspanning uit de USB poort tijdens een schrijfactie van de harddisk.

Een veel voorkomend probleem met externe schijven die de voedingsspanning krijgen via de USB poort.

Ik heb er zelf ook twee, maar eigenlijk moet ik iedereen afraden zo'n ding te kopen en te kiezen voor een externe schijf met een voedingsadapter. Of je koopt een actieve usb hub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan