Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste lezer ,
Mijn naam is bert wanders , mijn hobby is mechanica (techniek in het algemeen) sport en snuffelen op kapaza etc
mijn leeftijd is 38 en ik heb de slag gemist om goed mee te komen met de wetenschap van computers ;-)
Ik ben dus een redelijke computer analfabeet ,maar ik begrijp vaak wel de mechanische (hardware ) werking van een pc.
Software daarintegen is vaak hocuspocus voor mij.

Mijn richtlijnen om iets betreffende pc of andere muldimedia spullen aan te schaffen haal ik dan ook vaak uit de reviews die ik napluis op het net.

zo dat is mijn achtergrond. ik hoop dat ik me zo correct heb voorgesteld ;-) gr bert

Ik heb nu een vraag op dit forum omdat ik echt aan toonbaar bedonderd ben door MEDION.
Om een heel lang verhaal kort te maken komt het hier op neer .
Ik had onder garantie ( én een deel bij betalen) mijn laptop laten repareren bij het service center van Medion in Panningen Nederland.
O.A de HDD zou volgens hun zeggen vervangen moeten worden.
1e keer mis :Alle docu en foto's staan er nog op /schroeven deksel ontbraken /maakt meer herrie en valt nog steeds uit e.d.
Conclusie repa afdeling: hdd is niet vervangen en er is slordig werk geleverd .Stuur maar terug.
(PS ik moest tijdens telefonisch contact zelf het deksel van de laptop afschroeven om te kijken of er nog steeds
stof in zat. Ik zag toen gelukkig ook dat er enkele schroeven van het deksel otbraken en dat het ding vol en stof
vlokken zat)
2e keer mis : vanwege het voorgaande heb ik vervelend voorgevoel en zet een merkteken op de hdd!!
Weer 2 weken later ...minder herrie / geen foto's en docu's meer dus hdd zal wel vervangen zijn....
Maar hij heeft toch nog steeds uitval ed. Hoe kan dat nou??
Dan toch maar even het deksel eraf( ,maar dat zal toch niet, zo'n groot bedrijf......) JAWEL daarzit hij dan mijn
OUDE hdd.
Let wel er zat een schrijven bij dat hij nu wél vervangen was!!!!
Nadat ik mijn bevindingen gemeld had kreeg ik contact met het hoofkantoor.
Stuur hem maar weer op .We kijken of de klacht terecht is . Wanneer niet dan sturen ze hem terug Zo Ja dan doen ze een voorstel. Ze\ kunnen dan niet zeggen wat voor een voorstel(?)
3 weken kwijt.
Maar ik word gebeld. onverwacht op mijn werk
Ik krijg een nieuwe NÓG betere laptop dan mijn oude want deze heeft een snellere processor betere grafische kaart etc.etc
Enkel het scherm is iets kleiner,of ik dat een bezwaar vind.
Ik zeg nee en dank hen voor de toch nog nette afhandeling .
Maar nu ik hem vandaag binnen heb begin ik stevig te twijfelen. Want...
*Het ding voelt"slap"aan
*Lijkt me trager dan de oude (deze laptop had ik oa gekozen vanwege zijn destijds zeer goed scorende P7350 cpu)
*heeft minder aansluitingen
*heeft geen fingerprint beveiliging
*Slechte audio
*prijs verschil van pak em beet € 400,-

Het betreft de volgende laptops

Mijn "fijne" oude was een Akoya P6612 (MD97110) +/_ € 800,- (deze kwam destijds ZÉÉR goed uit de prijs / kwaliteits tests)

Mijn "niet fijne" is een Akoya E6315 (MD98087) +/_ € 400,-

Ik weet niet hoe ik dit op een objectieve reeéle manier moet vergelijken ( bench marks ed...)

Ik heb echt het gevoel dat ik wéér word bedonderd

Mijn vraag is dan ook: Kan iemand mij (liefst aantoonbaar) zeggen wat nu de waarheid is.
Is de nieuwe laptop minimaal gelijkwaardig aan mijn oude of is hij gewoon een veel mindere zoals ik vermoed.

dank voor jullie hulp
 
ik merk dat het bericht hier eerder geplaatst door DDragon op mijn 1ste bericht verwijderdt werdt....!
zonder dat daar een reden ,voor werd opgegeven ..
 
Hallo allemaal hier ben ik (hopelijk) weer .(reageren ging af en toe mis ,maar ik zelf zal wel iets fout gedaan hebben) Alvast erg bedankt voor jullie reacties. Ik kan jullie zeggen dat ik vrijdag as met medion ga bellen om eea te overleggen. Ik wil nl zeker niet ontevreden overkomen maar het toestel dat ik nu heb is gewoon niet te vergelijken met mijn oude laptop.
Misschien was deze inderdaad erg goed voor zijn tijd óf deze die ik nu heb is een erg mager Akoya E6315 laptopje (deze houd het typen af en toe niet eens bij!!).
Al met al had ik nog liever gehad dat men mijn oude voor de 3e keer wel gepepareerd had.
En wat er bij dit verhaal ook nog bij komt is dat er ook nog € 75,- is betaald voor een nieuwe accu op mijn oude Akoya p6612
Ik hoop dat ik toch nog iet gedaan krijg bij medion en ik houd jullie daarvan op de hoogte. als er mensen zijn die waardevolle info hebben dan houd ik mij aanbevolen. gr bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan