Je moet weten dat de kop van de autocassette gebruikt wordt om het signaal weer te geven. Dus onderhevig aan schokken enz.
Voorts blijft het not done een ipod of dergelijk materiaal aan te sluiten aan een hopeloos verouderd systeem. Vergeet ook niet, dat ge het audiosignaal van de koptelefoon aansluit. Dat is geen gewoon audio signaal. Wat daar nog zal uitkomen, ja, voor die prijs kan je het inderdaad eens proberen.
Een gewone autoradio, met een cd speler die mp3 kan weergeven is zeker stukken beter.
Die schokken valt wel mee als je degelijk materiaal hebt, mijn radio gebruik ik af en toe nog cassettebandjes in, dat ding blijft nog steeds even goed werken na al die jaren.
Zo maken ze die dingen niet meer.
En wat de koptelefoon betreft, mijn diskman heeft ook een volwaardige line out, ik gebruikte die lange tijd op mijn hifi binnenshuis, ook sluit ik hem soms aan rechtstreeks op mijn versterkers in de koffer met een lange kabel.
Ik verzeker je dat er van kwalitietsverlies geen sprake is.
Ik liet me vertellen dat als je mp3 gebruikt het verlies groot is.
De bedoeling is iets anders te vinden om dit op te lossen.
Bovendien is mijn radio aangesloten volgens de regels van de kunst, dus niet via de eurostekker (din).
Iedere draad is gesoldeerd, de ene aan het chassis, de andere aan de remote, de permanente voeding rechtstreeks op de batterijklem...
Die haal je er niet in een wip uit hoor.
Ik zit te wachten of Sony iets weet.
Een minidisk bvb heeft een zeer goede uitgang, misschien is er nog iets anders op de markt.
Ik zoek iets om nu enkele jaren nog te overleven (de auto is 16 jaar, lang gaat dat niet meer duren denk ik).
Maar ook iets dat ik kan meenemen in een nieuwe auto, met een nieuwe kwaliteitradio.
Mij ga je niet gek maken over de slechte kwaliteit van analoog, hierbij is iedereen uitgenodigd eens plaats te nemen in mijn auto.
Hearing is believing.