Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb hier een laptop waarbij Windows 10 regelmatig een alarm geeft dat er fouten op de harde schijf zijn en ik een backup moet nemen.
ik heb de schijf op paar verschillende manieren laten testen op fouten maar geen gevonden , andere symptomen wijzen aan dat er toch wel iets mis is met de schijf.

nu volgende bedenking : als ik een Image neem van deze harde schijf en deze terug zet op een nieuwe , worden de eventuele schijf fouten dan mee gekopieerd of is het enkel de data ?
en als ik de schijf "cloon" (is dit dan een RAW kopie ?) via een programma , worden dan de fouten mee gekopieerd ?
de schijf zal vervangen worden door een SSD van Samsung , en ik ga de software (Migratie software) van Samsung zelf gebruiken , worden dan de fouten mee gekopieerd ?
wou dit graag eens weten , is de 1ste keer dat ik een schijf met fouten moet vervangen.
Mvg,
TonTon.
 
Als het even kan, HDD inpluggen in ander systeem en dan de image van daaruit proberen te maken. Je weet nooit welke factoren er nog meespelen in het originele systeem.
Ik gebruik Macrium Reflect. Vind dit tot hiertoe heel goed. 2 maal per maand neem ik een clone van mijn C schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan