harde schijf kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
vandaag een laptop gekregen met een zwaar en groot probleem vermoed ik.
Bij opstarten krijg ik het volgende :
Smart Hard disk error
The smart hard disk check has detected an imminent failure.
To ensure not data loss, please backup the content immediately and run the hard disk test in System Diagnostics.
Hard Diisk 1 (301)
F2 System diagnostics
ENTER - continue startup
Druk F2 en kom terecht bij : HP Advanced System Diagnostics (zie foto)
Heb de éérste 4 getest met volgend resultaat :
Failure ID : uc7x68-st3992-mfkr5f-60d403 en dit bij alle 4
Smart check : Failed
Startup tst : Failed
Run-in test : Failed
Hard disk test : Failed
memory test (5 uur) en battery test (2 uur) draaien uren en percentage blijft op 0%
Indien HD stuk een nieuwe, maar tevens een nieuw besturingssysteem.
Hierbij ook de gegevens van de notebook. (zie foto)
Draaide nu wel op Windows 10.
Hopelijk zijn de foto's duidelijk te lezen.
 

Bijlagen

  • photo18473.jpg
    photo18473.jpg
    72.6 KB · Weergaven: 133
  • photo18474.jpg
    photo18474.jpg
    324.1 KB · Weergaven: 159
Ja, die dingen gebeuren. Dat is één van de wederkerende constanten. Je kan best een nieuwe SSD disk erin plaatsen en terug (dezelfde) Windows 10 op installeren. Wordt dan terug automatisch geactiveerd.
 
Heb even Crystaldiskinfo laten lopen en hierbij het resultaat.
Slechts 1 rode bol met een voor mij onbegrijpelijke info : heringedeelde sectoren?????
 

Bijlagen

  • photo18476.jpg
    photo18476.jpg
    64.3 KB · Weergaven: 162
Je plaatst hier in het eerste bericht uitgebreide informatie die aantoont dat je hard disk de geest aan het geven is. Je krijgt bij deze ook de bevestiging in bericht 2.
Maar ik heb de indruk dat je nog niet overtuigd bent? Ik wil niet onbeleefd overkomen, maar wat wil je dan nog horen van ons?
Misschien is er zelfs meer aan de hand dan enkel de disk,... maar die is er zowiezo bij.
 
Elke (moderne) hard disk heeft een reserve ruimte (sectoren) om data op te plaatsen. Deze wordt pas toegewezen wanneer er op de functionele normale ruimte (sectoren) onherstelbare fouten worden waargenomen. Dan verhuizen de foute/beschadigde sectoren naar zulke reserve sectoren. Dit kan bijvoorbeeld gaan om 5 of 10% van de totaal beschikbare plaats die gereserveerd wordt als reserve. Nu op zich is dit nog geen reden om te panikeren, maar wel een heel sterke aanwijzing dat je harde schijf begint te falen. Dus er zullen er op termijn zeker nog volgen. Het begin van het einde laten we zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan