hardeschijven met waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb eens crystaldikinfo gebruikt en ik heb 2 waarschuwingen.

1.png

3.png
 
tijd om uit te kijken naar andere schijven ...je heb nu immers nog de mogelijkheid om alles wat er op staat over te zetten naar een andere schijf ...
 
De laatste schijf duid aan Schijf F G H I???????
Zijn alle sloten van Uw cardlezer dan defect? Ik zie mijn kaartlezer niet. Is Uw kaartlezer dan defect?
 
Tuts;n229953 zei:
Dat is een hardeschijf dat ingedeeld is.

Mijn C schijf heeft 3 partities en die zie ik niet in Crystaldiskinfo. Dit heeft waarschijnlijk te maken dat er geen letter aan 2 partities is toegekend. Ik heb me hierdoor laten misleiden.
 
de 2Tig schijf is bijlange zo oud nog niet ...
heb hier meerdere schijven waarvan er eentje meer dan 37000 uren er op zitten heeft en deze doet het nog steeds goed ..
*zit er geen garantie meer op ...heb destijds ook HP dienen te contacteren kreeg hier een laptop binnen waarvan Windows niet meer wilde starten deze was 2 maanden uit de garantie periode volgens de eigenaar ...effe naar HP gebeld en kreeg 3 dagen later een nieuwe schijf in de bus moest zelfs de oude niet opsturen ..
 
Overbodige handeling, S.M.A.R.T. geeft aan dat ze niet goed zijn, defrag is sowieso overbodig op de huidige schijven en NTFS.
Dingen binnenkant van de kliko laten zien.

Bij de ene zijn de reserve sectoren op en bij de andere zijn er een aantal stuk waar geen reserve voor ingezet kunnen worden, kunnen nog tijden meegaan maar voor hetzelfde geld zijn ze morgen niet meer te gebruiken.
 
Dat defragmentatie bij NTFS overbodig zou zijn is een fabeltje. Ontstaan door mensen die feiten niet correct konden interpreteren en hun eigen versie als waarheid verkondigden. Ten tijde van FAT32 was NTFS een grote vooruitgang. De files werden slimmer en beter weggeschreven naar de schijf, om de kans op fragmentatie te verkleinen. Dus al snel dachten enkele slimmeriken dat defragmentatie nietmeer nodig was, en we waren vertrokken voor een eindeloze leugen. Fragmentatie volledig uitsluiten is onmogelijk op NTFS.

Ref.: https://technet.microsoft.com/en-us/.../cc767961.aspx

In dit geval zou ik defragmentatie ook niet aanraden. Je gaat een hoop extra schrijfopdrachten uitvoeren op een onstabiele disk. Kan wel eens verkeert uitpakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan