Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een HDD gekregen. Vermelding op de bay : Medion HDD 2go. Als ik ze aansluit zie ik enkel 13,9GB vermeld staan.
Ook op schijfbeheer enkel één partitie van 13,9GB. Opnieuw formatteren blijft hetzelfde. Heb de schijf gedemonteerd uit de bay. Het betreft een ATA schijf. Dacht zelfs dat er met ATA geen 2TB bestond, maar ik kan mis zijn hierover.
Dus na demontage met een andere aansluiting geprobeerd. Blijft die 13,9GB tonen.
Wat kan er hier aan gedaan worden om de schijf toch terug zijn 2TB te laten gebruiken?
 
Partitioneer hem eens helemaal opnieuw met bijvoorbeeld http://www.partition-tool.com/personal.htm

Eerst de bestaande partitie of misschien wel de meerdere partities weggooien en zorgen dat je een niet toegewezen ruimte hebt. Daarna een partititie maken of als je wilt meerdere partities en deze formateren.

Je zou ook eens in schijfbeheer kunnen kijken of de resterende ruimte van deze 2TB schijf een niet toegewezen ruimte is, want dan ga je dit niet zien in de verkenner omdat dit dan geen partitie is.

Tik eens in via de startknop diskmgmt.msc

Hoe ziet dit eruit met de 2 TB schijf ?

Dit is ook wat ik via schijfbeheer zie.
Knipsel.JPG

Knipsel 1.jpg

De bovenste 2 vermeldingen zijn de herstel en recovery van mijn SSD schijf.
De probleemschijf is de E.
 
gebruik eens de aomei partition assistant pro ( meende dat jij deze in het bezit had ) en selecteer dan de betreffende schijf E " verwijder deze dan " daarna ga je de mbr opnieuw aanmaken en je kies "herbouw MBR" daarna ga je deze opnieuw toewijzen .... en pas daarna ga je indien dit gewenst is deze opdelen in verschillende partities ....denk er aan dat je elke bewerking dient te bevestigen met "Pas Toe " ( Apply )
 
Er klopt iets niet, in de bovenste afbeelding staat Partition Type Unallocated
Dan zou je deze in de tweede afbeelding bij Disk 7 moeten zien staan zoals in onderstaande afbeelding

disk.jpg
 
Er klopt iets niet, in de bovenste afbeelding staat Partition Type Unallocated
Dan zou je deze in de tweede afbeelding bij Disk 7 moeten zien staan zoals in onderstaande afbeelding

Bekijk bijlage 17132

Klopt, maar dit is een beeld van na het verwijderen van de partitie. Alleen bedoeld om te tonen dat na het verwijderen er ook maar 13,9GB beschikbaar is.
Onderste afbeelding is van schijfbeheer na partitionering en format en toont dat er ook niets meer dan die 13,9GB te zien is.
 
gebruik eens de aomei partition assistant pro ( meende dat jij deze in het bezit had ) en selecteer dan de betreffende schijf E " verwijder deze dan " daarna ga je de mbr opnieuw aanmaken en je kies "herbouw MBR" daarna ga je deze opnieuw toewijzen .... en pas daarna ga je indien dit gewenst is deze opdelen in verschillende partities ....denk er aan dat je elke bewerking dient te bevestigen met "Pas Toe " ( Apply )

Blijft die 13,9GB behouden. Veranderd niets.
 
gebruik dan het Aomei partition assistant en veeg de gehele schijf schoon ...wipe hard drive
klik dan op het vakje voor de partities en kies "properties" (eigenschappen )
*wat geeft deze hier aan !
 
Hoe dan ook, je moet de ruimte zien staan in schijfbeheer of hij nu toegewezen is of niet. Als je het niet ziet staan kun je gaan partitioneren wat je wilt, als het er niet is valt er niets te partioneren.

Daarom zit ik toch te denken aan mijn antwoord #3.
Schijf overleden of in dit geval er is nog een klein beetje intact. Overleden door oververhitting.
 
Na wat opzoekwerk is het enige wat ik teruggevonden heb , is zoals Qtex al aangeeft in post 23# , maar dit te doen buiten Windows om , dus booten via een cd of usb met een Partition Manager erop....
 
Na wat opzoekwerk is het enige wat ik teruggevonden heb , is zoals Qtex al aangeeft in post 23# , maar dit te doen buiten Windows om , dus booten via een cd of usb met een Partition Manager erop....

Dat hoeft niet hoor, kan ook via de Dos Prompt met de opdracht Diskpart.
Maar dan moet je de ruimte wel zien staan in schijfbeheer. Dus hij moet wel bestaan en niet vernietigd zijn.
 
Vrienden, bedankt voor de hulp. Maar niets baat. Ik heb er me bij neergelegd dat de schijf naar de Filistijnen is. Aomei opstart ziet de schijf zelfs niet.
Ik heb de schijf gekregen van een weduwe die me zei dat ze er niets meer mee aankon. Zij dacht dat alles nog in goede staat verkeerde. Maar blijkbaar niet.
Ik heb er niets bij verloren. Enkel de bevestiging gekregen dat er hier op de site inderdaad goede voorstellen gegeven zijn.
Maar we kunnen niet blijven proberen. Ik dacht nog ergens een ATA schijf te hebben. Maar dit is niet zo. Dus heb ik er een lege bay aan over. Zie of er nog iemand iets mee kan doen. Interesse van de medewerkers? Laat maar weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan