Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een HDD gekregen. Vermelding op de bay : Medion HDD 2go. Als ik ze aansluit zie ik enkel 13,9GB vermeld staan.
Ook op schijfbeheer enkel één partitie van 13,9GB. Opnieuw formatteren blijft hetzelfde. Heb de schijf gedemonteerd uit de bay. Het betreft een ATA schijf. Dacht zelfs dat er met ATA geen 2TB bestond, maar ik kan mis zijn hierover.
Dus na demontage met een andere aansluiting geprobeerd. Blijft die 13,9GB tonen.
Wat kan er hier aan gedaan worden om de schijf toch terug zijn 2TB te laten gebruiken?
 
Toch eens proberen, Dos is veel krachtiger dan Windows.
Geef de opdracht Diskpart eens via de Startknop en daarna de opdracht List Volume

Geef hier eens het resultaat van.
 
Toch eens proberen, Dos is veel krachtiger dan Windows.
Geef de opdracht Diskpart eens via de Startknop en daarna de opdracht List Volume

Geef hier eens het resultaat van.

Dit zegt toch genoeg of niet?
Knipsel 3.jpg
 
Diskpart kan hier ook niet zo veel mee behalve Volume 4 verwijderen zodat deze ruimte Unusable wordt waarna je hem via schijfbeheer weer opnieuw kunt partioneren. Maar dan zal hij niet groter worden dan de 13GB die hij nu heeft.

Je mag het proberen als je wilt, maar er is geen kans.

Als je wilt geef ik je de instructies om dit via Diskpart te doen.
 
Inderdaad, na verwijdering nogmaals nagezien en het gaat hier om een schijf van Quantum Fireball.
Heb een formidabele vondst gedaan : 2 schijven van 40GB en eentje van 20GB........ Wie er iets mee kan aanvangen, laat maar weten. Geef een PB, of reageer hier.
 
Inderdaad, na verwijdering nogmaals nagezien en het gaat hier om een schijf van Quantum Fireball.
Heb een formidabele vondst gedaan : 2 schijven van 40GB en eentje van 20GB........ Wie er iets mee kan aanvangen, laat maar weten. Geef een PB, of reageer hier.

Deze snap ik effe niet. Bedoel je dat je nu twee partities of stations letters gevonden hebt op die 2 TB schijf. Eentje van 40 GB en eentje van 20GB ??
 
Deze snap ik effe niet. Bedoel je dat je nu twee partities of stations letters gevonden hebt op die 2 TB schijf. Eentje van 40 GB en eentje van 20GB ??

Neen, in mijn oude brol heb ik die schijven opgediept. Kan nog voor een of ander voorhistorisch apparaat dienen?
Als er deze week geen reactie komt, dan zijn ze naar het containerpark.
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_Fireball
Ding bestaat niet in 2TB, waar haalde je dat vandaan?
Als er Quantum op staat dan staat ook de grootte erop en vermoedelijk is die schijf gewoon 13GB.

Lijkt inderdaad een schijf die niet in deze Medion hoort te zitten. Volgens mij bestaat dit merk al heel wat jaartjes niet meer. Ik meen me te herinneren dat Quantum ooit samengegaan is met Maxtor.
 
Jammer....., dit zal vermoedelijk wel juist zijn. Er stond nergens op de schijf een vermelding. Alleen was er haar woord betreffende de capaciteit.
Haar man was een techneut en die zal wel de schijf daarin geplaatst hebben. Evengoed, er is niets verloren. De schijf is naar de schroothandel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan