Hardware Heringedeelde sectoren HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren heb ik een schijf controle uitgevoerd met Windows Schijf controle.
Ik moest daarna mij pc herstarten om te fouten op mij HDD te repareren.
Daarna nog eens de schijf controle laten lopen en Windows gaf toen aan dat er geen fouten meer waren op mijn HDD .
Daarna heb ik voor de zekerheid CrystalDiskInfo geïnstalleerd en die geeft een waarschuwing voor heringedeelde sectoren op mijn HDD.
Moet ik mij nu zorgen maken dat mijn HDD de komende dagen het lootje kan laten of zal ik er nog een tijdje mee kunnen doen?
Ik ben wel van plan om mijn HDD te vervangen door een SSD en ik zou dan Windows willen klonen naar de SDD zodat ik Windows 10 niet opnieuw hoef te installeren.
Ik vraag mij alleen af of dit wel een goed idee is door die heringedeelde sectoren om Windows te klonen naar de SDD, of dat het niet beter is om Windows gewoon opnieuw te installeren (Wat dan wel meer werk en tijd zal vergen)
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo.png
    CrystalDiskInfo.png
    75.3 KB · Weergaven: 99
Het is alleszins een signaal van 'naderend' onheil met die HDD. Maar wanneer is koffiedik kijken...
Kan maanden zo blijven staan of morgen crashen ...

Wat je zeker kan doen in afwachting van je vervanging is regelmatig die check eens draaien. Gaat het aantal omhoog dan is het dringend !
Zorg voor backup van gegevens.

Klonen naar SDD zou normaal geen last mogen hebben van die defecte sectoren want die zijn niet meer in gebruik, maar als een sektor de geest geeft terwijl je aan het klonen bent zal je systeem dat niet tijdig herstellen en is er een kans dat je hickups krijgt in je Windows installatie... maar proberen waard : loopt het mis, dan is een herinstallatie de enige optie. Als je backup hebt nu ook geen onoverkomelijke zaak hé ...
 
Net de HDD schijf met succes gekloond naar SSD met Samsung Migration.
De klus was in een kleine 2 uurtjes geklaard.
Daarmee is mijn 10 jaar (even oud als de pc trouwens) oude HDD vervangen door een SSD schijf
en alles werkt perfect.
 

Bijlagen

  • CrystalDiskInfo.png
    CrystalDiskInfo.png
    61.9 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan