Hardware Op externe HDD geen aan/uitknop meer....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb al vele jaren een 7-tal externe (en ingebouwde) HDD's die via een Hub aan mijn pc hangen. In verband met mijn werk staat daar veel informatie op die ik met enige regelmaat raadpleeg door aan de voorkant van een betreffende HDD de aan/uitknop in te drukken. Ze doen het allemaal nog perfect (zelfs 2 TARGA's van 300 en 500 Gb van zo'n 10 jaar oud!)
Ik kan nu echter geen 4 of 5 Tb HDD meer vinden met een aan/uitknop. Moest zo'n HDD dan de hele dag verplicht aanstaan als ik de pc (ook de hele dag) in gebruik heb? Met veel meer kans op snellere slijtage?
 
1645542725685.png
 
Heb de knoop doorgehakt. Toch bij Coolblue een Intenso 6 Tb externe HDD mét aan/uitknop besteld. Gratis verzending en morgen binnen. Coolblue heeft in ieder geval winkels waar je terecht kunt als er iets aan de hand is.
Dan kan ik morgen aan de gang met het saven van mijn data voor de installatie van een verse Win 10 Pro wegens de corrupte huidige versie
 
Geen aan/uit knop? Ik heb me een energenie aangschaft: Is te programmeren en kan direct aan en uit gezet worden vanuit het programma op het moment dat je de drive nodig hebt, Dit via usb, lan of wifi.
Voor mij een ideale oplossing.
 

Bijlagen

  • energenie.JPG
    energenie.JPG
    48 KB · Weergaven: 106
Heb de knoop doorgehakt. Toch bij Coolblue een Intenso 6 Tb externe HDD mét aan/uitknop besteld. Gratis verzending en morgen binnen. Coolblue heeft in ieder geval winkels waar je terecht kunt als er iets aan de hand is.
Dan kan ik morgen aan de gang met het saven van mijn data voor de installatie van een verse Win 10 Pro wegens de corrupte huidige versie
#theplayer
Welk model is dat precies ?
Hoe zijn uw ervaringen tot nu toe ?
 
#theplayer

Ik heb het model gemakkelijk gevonden. Ik heb persoonlijk genoeg aan 4TB.

Wat zijn uw ervaringen ? Hoe is het geluidsniveau ?

Wil men bestanden >4GB moet men die HDD herformateren naar NTFS !
 
#theplayer

Ik heb het model gemakkelijk gevonden. Ik heb persoonlijk genoeg aan 4TB.

Wat zijn uw ervaringen ? Hoe is het geluidsniveau ?

Wil men bestanden >4GB moet men die HDD herformateren naar NTFS !
Merel, die 6 Tb HDD heeft helemaal geen geluidsniveau! Het is geen vliegtuig of een auto ;). En ik heb hem meteen al geformatteerd (altijd met 2 t's) naar NTFS.
 
Geen aan/uit knop? Ik heb me een energenie aangschaft: Is te programmeren en kan direct aan en uit gezet worden vanuit het programma op het moment dat je de drive nodig hebt, Dit via usb, lan of wifi.
Voor mij een ideale oplossing.
Zoiets is voor mij niet interessant. Ik hoef niets te programmeren, ik kan mijn HDD nu ook aan- en uitzetten en ik heb daarvoor geen programma nodig...
 
Merel, die 6 Tb HDD heeft helemaal geen geluidsniveau! Het is geen vliegtuig of een auto ;). En ik heb hem meteen al geformatteerd (altijd met 2 t's) naar NTFS.
Hier moet ik merel wel gelijk geven. Een traditionele disk kan wel veel herrie maken. Als zo'n disk zwaar belast is ga je dat in veel gevallen toch wel horen. lk heb hier zelf laatst een disk van 10TB uit men PC genomen en verplaatst naar men NAS, net om die reden. Er was 1 component in heel men PC die kabaal maakte... die disk dus.
 
Bij amazon.nl kan je vragen om gebeld te worden, tot nu toe altijd heel correcte oplossing.Buiten Coolblue heb je Fnac, Media Markt, Vandenborre,Eldi die allemaal winkels hebben.Je moet natuurlijk geluk hebben dat de verkoper voldoende kennis heeft en je niet een duur product probeert te verkopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan