Windows 10 heropstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb nu sinds een dikke maand een Medion P6630 laptop in plaats van mijn oude Asus T100 netbookje.
Ik heb hiermee in die maand 3 x heropstarten moeten doen. 2 x deze week voor een update van Windows en de derde keer weet ik niet meteen meer. Maar telkens lukte dit niet. Ik heb het 1 keer kunnen opbrengen om meer dan een uur te kunnen wachten. Hij was toen nog niet her op gestart. Deze week en vandaag terug bij een update van Windows heb ik dus niet gewacht. Van als de rond draaiende bolletjes weer vast bleven staan heb ik hem geforceerd afgesloten door op mijn powerknop te blijven drukken tot hij uit valt en daarna terug aanzetten. Dan deed hij zijn tweede deel van de update perfect, maar dit geforceerd afsluiten is niet echt gezond voor mijn laptop.
Wat doet hij wel en wat niet.
Als ik wil gewoon afsluiten is dat geen enkel probleem.
Gewoon opstarten is ook geen probleem, behalve dan dat ik een scherm krijg met even geduld of iets dergelijks op. Dit zint mij eigenlijk ook niet zo zeer.
Bij het herop starten sluit hij mooi af, dan krijg ik een zwart scherm, ook normaal. Dan komt het Win logo, dan komen die ronddraaiende bolletjes, dan gaat het Win logo weg en stoppen die ronddraaiende bolletjes, dan heb ik terug een zwart scherm, dan komen die ronddraaiende bolletjes terug en plots blijven die bolletjes staan en daar komt geen verandering meer in. Die ene keer dat ik geduld genoeg kon uitoefenen was dat anderhalf uur.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb de laptop tweedehands een maand geleden gekocht met win 10 pro op geinstalleerd. Ik heb met de tests die ik gedaan heb niet kunnen uitmaken dat het om een vals exemplaar gaat. Dus ga ik ervan uit dat het een legetieme versie is.
De laptop is een Medion P6630. De specificaties staan in mijn handtekening.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
je zou crystaldiskinfo eens kunnen ophalen om na te gaan of de HDD nog gezond is.. mogelijk dat daar iets mee scheelt .
je heb deze 2de hands aangekocht maar heb jij dan ook de Windows die er aanwezig was vernieuwd zodat jij de eigenaar werd met je eigen gebruikersnaam
 
Dit zouden de specificaties zijn volgens Aldi:

39,6 cm/15,6" design-notebook
MEDION® AKOYA® P6630 (MD 98560)

  • Intel® Core™ i3-390M-processor en Intel® HD-graphics
  • Authentieke Windows® 7 Home Premium
  • NVIDIA® GeForce® GT540M DirectX® 11
    met 1024 MB geheugen
  • Briljante graphics - Nieuwste NVIDIA® Optimus™-technologie
  • NIEUW: USB 3.0-aansluiting
  • Grote 640 GB harde schijf
  • 4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
  • High Definition audio met 2 luidsprekers,
    Dolby® Advanced Audio-gecertificeerd
Toch een groot verschil met uw gegevens.
 
ik las een eerdere pb na waarin hij meedeelde er een verse installatie opgezet te hebben nadat hij deze verkregen had .. m.a.w. het is niet uitgesloten dat het aan de HDD zou kunnen liggen .. pas als hij ons de uitslag van crystaldiskinfo meedeeld weten we of deze HDD nog in een goede gezondheid verkeerd of dat deze vervangen dient te worden !
 
cristaldiskinfo.png
 
De schijf zou dus gezond moeten zijn en de schijf is volgens de verkoper een recente schijf en dat blijkt dus wel redelijk te kloppen. Ze heeft slechts 809 u gedraaid. Ik heb deze laptop nu ongeveer een maand dat zijn laat ons 30 dagen nemen, 30 x 4= 120u . daar zitten ook laat ons 4 weekends nemen. dan draait mijn laptop heel wat meer uurtjes. laat ons nu nemen dat hij dan van ongeveer 14u tot 23u draait dan kom ik aan 9u, heb al 4u gerekend bij die 30 dagen. dan komen daar nog eens 5u x 2 per weekend is 10u x 4 weekends is 40u erbij dan kom ik aan 160u dat hij hier bij mij al zou kunnen gedraaid hebben. Dat is min of meer mijn laptop draait wel meer dan dit. Elke dag van 18u tot ongeveer 23u is meer dan die 4u he. Kom dan nog niet aan die 809u, maar neem nu dat ik er al 200u van heb gebruikt, dan is die schijf inderdaad nog niet zo oud. Er zijn maar 600u van de vorige eigenaar dan. Die heeft een clean install gedaan en hem op mijn naam gezet. Ik heb eigenlijk niets hoeven te doen, behalve dan overal inloggen en zo. Mijn microsoft account ingeven en zo. Maar de clean install heeft de verkoper voor mij gedaan.
 
Dit zouden de specificaties zijn volgens Aldi:

39,6 cm/15,6" design-notebook
MEDION® AKOYA® P6630 (MD 98560)

  • Intel® Core™ i3-390M-processor en Intel® HD-graphics
  • Authentieke Windows® 7 Home Premium
  • NVIDIA® GeForce® GT540M DirectX® 11
    met 1024 MB geheugen
  • Briljante graphics - Nieuwste NVIDIA® Optimus™-technologie
  • NIEUW: USB 3.0-aansluiting
  • Grote 640 GB harde schijf
  • 4 GB DDR3 SDRAM werkgeheugen
  • High Definition audio met 2 luidsprekers,
    Dolby® Advanced Audio-gecertificeerd
Toch een groot verschil met uw gegevens.
Ja? Wat is er een groot verschil? Dat ik 2 GB meer RAM heb en dat ik slechts 500 GB HDD heb. Dit is omdat de verkoper er een nieuwe ingestoken heeft. Dat blijkt nu uit cristaldiskinfo ook wel te kunnen kloppen ook.
 
Maar de clean install heeft de verkoper voor mij gedaan.
Je hebt er dus het raden naar waar de 'bron' van die clean install vandaan komt ??? Al eens naar licentiegegevens gekeken ...? Ik denk dat een volledig clean install - die je ZELF doet en beetje monitort - je uit je lijden verlost !
 
er zijn dus géén fouten op de schijf !
je geeft nu aan dat jezelf dus géén verse installatie heb gedaan ..de vorige eigenaar heeft deze enkel vernieuwd zonder behoud van persoonlijke instellingen en bestanden zoals ook PhilipV al aangeeft zou ik eerder ook voor een verse installatie gaan en niet zomaar vertrouwen wat de andere u meegedeeld heeft ...
 
er zijn dus géén fouten op de schijf !
je geeft nu aan dat jezelf dus géén verse installatie heb gedaan ..de vorige eigenaar heeft deze enkel vernieuwd zonder behoud van persoonlijke instellingen en bestanden zoals ook PhilipV al aangeeft zou ik eerder ook voor een verse installatie gaan en niet zomaar vertrouwen wat de andere u meegedeeld heeft ...
O, sorry Q, ik dacht dat ik u dat al eens had meegedeeld dat ik dit niet had gedaan, maar de verkoper dit had gedaan voor mij.
 
veel kan er nog niet opstaan aangezien je deze maar af en toe gebruikt .. ga voor een verse installatie of gebruik de dism.exe om je systeem (lees je Windows bestanden ) te herstellen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan